کد خبر : 1764452 | 07 تیر 1400 ساعت 12:39 | 7.3K بازدید | 0 دیدگاه

فشار ارکان در صدور رای پیکان و سایپا دیده می شود

اسدی: در فدراسیون هنوز کشوی جادویی هست؟

رییس هیات مدیره باشگاه نساجی نسبت به تاخیر در صدور رای نهایی دیدار پیکان و سایپا واکنش تندی نشان داد و خواستار استقلال و عدالت فدراسیون در این زمینه شد.

اسدی: در فدراسیون هنوز کشوی جادویی هست؟

به گزارش "ورزش سه"، تکلیف دیدار دو تیم پیکان و سایپا که با شش تعویض از سوی پیکان همراه بود هنوز مشخص نشده و این در حالیست که کمیته انضباطی در اولین رای خود حکم به شکست سه - هیچ شاگردان مهدی تارتار داده بود و در ادامه قرار بود با توجه به اعتراضات شکل گرفته و ابهاماتی که در این راستا وجود داشته، کمیته استیناف رای نهایی در این زمینه را اعلام کند. اتفاقی که اکنون افتاده تغییر در جدول رده بندی لیگ با همان رای ابتدایی مبنی بر برتری سایپا بوده و این مساله با توجه به اینکه به هفته‌های پایانی لیگ نزدیک شده‌ایم و در سرنوشت تیم‌های سقوط کننده تاثیرگذار است، اعتراض دیگری از سوی باشگاه‌ها به همراه داشته تا با اعلام هر چه زودتر حکم کمیته استیناف تکلیف تیم‌های در جنگ ماندن مشخص شود.

 

باشگاه نساجی یکی از تیم‌های درگیر این پرونده است و اکنون اسدی به عنوان رییس هیات مدیره این باشگاه موضع‌گیری تندی نسبت به تاخیر در اعلام رای دارد. رئیس هیات مدیره نساجی با اشاره به فشارهای بیرونی برای مشخص شدن رای پرونده و در لفافه با اشاره به حضور مدیرعامل یکی از تیم‌های درگیر این پرونده، رای ابتدایی و تاخیر در اعلام رای نهایی را به این موضوع مرتبط می‌داند.

 

علیرضا اسدی در خصوص شرایط این تیم با شروع دوباره لیگ و بعد از اردوی ترکیه که منتهی به کسب سه امتیاز خارج از خانه برابر ماشین سازی شد می‌گوید: خوشبختانه با تغییراتی که در کادرفنی ایجاد شده، شرایط خوبی دنبال می‌شود و طی این مدت به نتایج مطلوبی دست یافته‌ایم. کادرفنی ارتباط خوبی با تمامی ارکان باشگاه اعم از هواداران، بازیکنان، کادر پشتیبانی و همچنین مدیریت دارد و همین موضوع باعث شده تا با وحدت شکل گرفته در مسیر کسب نتیجه و دستیابی به هدف پیش برویم. آقای حدادیان نیز به عنوان مالک باشگاه طی این مدت بالاترین حد از حمایت را داشته و ایشان وقتی قولی می‌دهد به آن عمل می‌کنند و این مساله باعث می‌شود تا بازیکنان هم وقتی این شرایط مطلوب را می‌بینند در بالاترین تلاش برای کسب نتیجه قرار گیرند.

 

وی ادامه داد: نساجی به دنبال بهترین نتایج در هفته‌های باقی مانده خواهد بود و این امیدواری را داریم تا ضمن فاصله گرفتن از منطقه سقوط، به جایگاه مناسبی نیز دست یابیم و در ادامه با برنامه‌ریزی مناسب با قدرت و بالاترین کیفیت در مسابقات حاضر شویم.

 

اسدی در واکنش به موضوع اعلام رای دیدار دو تیم سایپا و پیکان و تاثیر آن در جدول گفت: ما در اینباره اقدام خواهیم کرد و آن را اعلام خواهیم کرد. هواداران ما در انتظار یک رای عادلانه در این زمینه هستند. ما به کمیته استیناف کاملا ایمان داریم. اعضای آن کاملا به کارشان مسلط هستند و به هیچ عنوان توصیه پذیر نیستند و این مایه امیدواری همه ماست. کاملا مشخص است که باید در انتظار یک رای عادلانه ماند و حق به حقدار خواهد رسید. با توجه به شناختی از این موضوع و اعضای کمیته استیناف داریم، به این موضوع امیدوار هستیم.

 

1500829

 

رییس هیات مدیره باشگاه نساجی با انتقاد نسبت به تاخیر در صدور رای نهایی گفت: تنها نگرانی و ناراحتی ما بابت تاخیر در اعلام رای است. موضوعی که باعث تعجب ما و دیگر تیم‌هایی که در خطر هستند، مساله تاخیر در اعلام رای است که همه ما را یاد کشوی جادویی فدراسیون فوتبال در گذشته می‌اندازد و اینکه آیا این کشو بار دیگر قرار دارد؟ با این حال امکان دارد فشاری هم از سوی سیستم وجود داشته باشد و این مساله دور از ذهن نیست.  ما البته پیش داوری نمی‌کنیم اما این مساله را در نظر بگیرید که " طرفی که درگیر این حکم است، در فدراسیون سمت دارد". ما با تمام این اوصاف امیدوار هستیم بگذارند کمیته استیناف با استقلال خود رای را عادلانه اعلام کند.

 

وی در ادامه انتقادات خود نسبت به تاخیر در اعلام رای و شائبه فشار از سوی برخی اعضای هیات رئیسه فدراسیون گفت: مدیریت حکم می‌کند که نسبت به اعلام سریع این حکم واکنش مناسبی از سوی فدراسیون شاهد باشیم. اجرای عدالت نباید زمان ببرد و این تاخیر در اعلام رای مطمئنا این ذهنیت را ایجاد خواهد کرد که فشار ارکان بیرونی در راستای زیر سوال بردن استقلال فدراسیون قرار دارد و عدالت محوری آن را زیر سوال خواهد برد. این مساله ظن را ایجاد خواهد کرد و انتظار ما و دیگر باشگاه‌ها این است که هر چه زوتر این حکم به درست یا غلط که البته ما با توجه به عدالت محوری کمیته استیناف، به بخش عادلانه آن کاملا امیدوار هستیم، اعلام شود.

 

اسدی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به جدایی محمود فکری و مطالبات مالی این باشگاه در خصوص صدور رضایتنامه سرمربی فصل گذشته‌شان به مقصد استقلال اشاره می‌کند: محمود فکری عزیز ماست و به عنوان معلم در این باشگاه کارهای خوبی را دنبال کرده‌ بودند. ایشان در نهایت تصمیم گرفته بود به استقلال برود و ما هم ایشان را آزاد گذاشتیم تا تصمیم خود را عملی کنند. اما موضوع این است که حساب و کتابی در این راستا بین وی و باشگاه در خصوص رضایتنامه شکل گرفته است. ما این موضوع را از نظر قانونی دنبال کردیم اما متاسفانه با گذشت چندین ماه و در شرایطی که به روزهای پایانی لیگ نزدیک شده‌ایم هنوز از سوی کمیته استیناف حکم آن اعلام نشده است. آقای فکری باید در این خصوص مبلغی را پرداخت می‌کرد اما این تاخیر در اعلام حکم عجیب است. 

وی در پایان گفت: نکته اینجاست که وقتی بازیکنی از باشگاه شکایت می‌کند بلافاصله حکم مربوط به آن اعلام می‌شود اما نمی‌دانم چرا در خصوص این مساله حکم هنوز اعلام نشده است. تداوم در خصوص اعلام آرا به این شکل مسلما حالتی را ایجاد خواهد کرد که باعث شک می‌شود. این مسائل باید سریعا اعلام شود تا اعتماد باشگاه‌ها بالا برود.

دیدگاه‌ها