کد خبر : 1764829 | 09 تیر 1400 ساعت 00:09 | 106.6K بازدید | 14 دیدگاه

محکومیت روبین کازان و شکاری در دادگاه CAS

پیروزی 370 هزاریورویی ذوب در پرونده جنجالی

دادگاه عالی ورزش در حکم نهایی خود در مورد پرونده شکایت ذوب آهن از روبین کازان و شکاری، باشگاه روسی را به پرداخت 300 هزار یورو به اضافه خسارت تاخیر و هزینه‌های دادرسی محکوم کرد.

پیروزی 370 هزاریورویی ذوب در پرونده جنجالی  

به گزارش "ورزش سه"، رضا شکاری چهار سال پیش با ترک اردوی ذوبی‌ها به روبین کازان پیوست و این انتقال در حالی رقم خورد که پدیده ذوب آهن تنها 19 سال داشت و همین موضوع سبب شد تا مدیرعامل وقت سبزپوشان اصفهانی پرونده‌ای را علیه این بازیکن باز کند.موضوع پرونده نقض قرارداد و ترک آن بدون دلیل موجه بود .


پیش از این گفته می‌شد که حکمی در حدود 100 هزار دلار برای این پرونده صادر خواهد شد اما آنطور که در رای نهایی دادگاه عالی ورزش آمده، باشگاه روبین کازان و رضا شکاری به پرداخت 300 هزار یورو محکوم شده‌اند.ضمن اینکه باشگاه روسی باید مبلغی در حدد 70 هزار یورو بابت تاخیر و هزینه‌های دادرسی به ذوب آهن بپردازد. 

 

1617762

 

1617763


این در حالی است که اگر باشگاه و بازیکن این رقم را به باشگاه ذوب آهن پرداخت نکنند، علاوه بر جریمه، احکام انضباطی بعدی را هم متوجه خود خواهند دید که طبق قوانین فیفا می‌تواند شامل کسر امتیاز هم شود. دادگاه CAS البته سهم بازیکن و باشگاه را جدا نکرده و مشخص نیست که این رقم به چه شکلی پرداخت خواهد شد اما پرداخت این جریمه سنگین برعهده هردوطرف خواهد بود


پیش از این و در دوره مدیریت سعید آذری ذوب با دریافت 100 هزار یورو بابت حق رشد مبلغ مناسبی از این بابت دریافت کرده بود.

 

1617774


مجتبی فریدونی مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در این باره می‌‌گوید:


موضوع اخیر ارتباطی به حق رشد ندارد و شکایت جدیدی  این باره مطرح شده است.ما پس از اینکه فیفا وضوع را امر خاتمه یافته دانسته و باشگاه روبین‌کازان را تبرئه کرد در13 فوریه 2020 برعلیه رای فیفا ، روبین و آقای شکاری شکایت تازه‌ای مطرح کردیم چرا که به نظر ما احتمال پیروزی زیاد بود.  


او در ادامه این پیروزی را حاصل چند ماه  کار حرفه‌ای و با حضور وکلای خارجی و شهود عنوان میکند و می‌گوید:پارسال دادگاه آنلاینی  در 12 ساعت برگزار شد و کار به سرانجام رسید. 


گفتنی است رضا شکاری بازیکن فعلی گل گهر و باشگاه روس برای پرداخت این مبلغ سنگین مسئولیت تضامنی دارند.

 

1617772

دیدگاه‌ها