کد خبر : 1764891 | 09 تیر 1400 ساعت 10:51 | 249.2K بازدید | 288 دیدگاه

24 ساعت تا گروه‌بندی دور دوم مقدماتی 

قرعه جام جهانی را شما بردارید؛ ایران با کدام 5 تیم؟

مراسم قرعه کشی دور دوم مقدماتی جام جهانی 2022 در منطقه ی آسیا فردا صبح به صورت آنلاین برگزار می شود. ساعت 11:30 به وقت تهران.

قرعه جام جهانی را شما بردارید؛ ایران با کدام 5 تیم؟

به گزارش "ورزش سه"، همان طور که می دانید 12 تیم به دور دوم بازی ها راه پیدا کرده اند که به دو گروه 6 تیمی تقسیم می شوند و پرونده بازی ها بعد از 10 هفته بسته می شود و تیم های اول و دوم هر گروه به صورت مستقیم به جام جهانی صعود می کنند. تیم های سوم هم بعد از پشت سر گذاشتن دو بازی پلی آف می توانند شانس حضور در جام جهانی را پیدا کنند. 

 

12 تیم صعود کننده به دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 در منطقه ی آسیا عبارتند از تیم های ژاپن – ایران – استرالیا – کره جنوبی – عربستان – امارات – عراق – چین – عمان – سوریه – ویتنام و لبنان. تیم های ژاپن و ایران در سید یک قرار دارند و طبیعتا در دور دوم بازی ها با هم همگروه نخواهند شد. استرالیا و کره جنوبی تیم های سید دو هستند که به نظر می رسد ترجیح ایران است که با استرالیا همگروه نشود. همگروهی با تیم امارات در سید سوم برای ایران بهتر است به این خاطر که عربستان از نظر فنی تیم قوی تری به نسبت امارات بشمار می رود. از سویی تیم های ایرانی و عربستانی نمی توانند در کشور خود پذیرای هم باشند و در صورت برگزاری بازی باید کشور بی طرف را برای بازی انتخاب کنند. البته در خصوص شیوه برگزاری بازی ها در دور دوم تردیدهایی وجود دارد. در حالی که کووید 19 در بیشتر کشورها در حال مهار شدن است و یوفا هم اینروزها یورو را با تماشاگر برگزار می کند انتظار است کنفدراسیون فوتبال آسیا دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 را به صورت رفت و برگشت برگزار کند. باید به این نکته اشاره کرد ایران برای میزبانی با محدودیت هایی مواجه است که یکی از آنها مجهز نبودن استادیوم آزادی به کمک داور وید ئویی است. هیچ چیز در این باره قطعی نیست و گفته می شود شاید بازی ها به صورت متمرکز و در چند مرحله برگزار شود. تاکید اسپانسرها برای حفظ درآمد در برگزاری بازی ها به صورت رفت و برگشت است. 

 

1612751

 

عراق و چین دو تیم حاضر در سید چهار هستند. شرایط ایده آل برای تیم ملی این است که با چین همگروه شود. هر چند این بار تیم ملی در منامه ارایه گر بازی خوبی در برابر شاگردان کاتانچ بود و این تیم را با یک گل شکست داد در حالی که می توانست در صورت استفاده از موقعیت ها به یک پیروزی پر گل دست یابد. از بین تیم های عمان و سوریه یکی حریف ایران خواهد شد که به نظر می رسد هر دو تیم در یک سطح و البته از تیم های خوب آسیا بشمار می روند. همگروهی با عمان به دلیل اینکه برانکو رهبری این تیم را برعهده دارد در نوع خود جالب خواهد بود. ویتنام و لبنان هم دو تیم حاضر در سید آخر هستند که به نظر می رسد تفاوتی نداشته باشد ایران با کدامیک از آنها همگروه شود چون دو تیم در یک سطح هستند. 

 

قرار گرفتن در یک گروه نسبتا متعادل کار تیم ملی را برای صعود به جام جهانی 2022 آسان تر خواهد کرد. البته برای تیمی که می خواهد به جام جهانی صعود کنند و دراین تورنمنت مهم با تیم های بزرگ جهان رویارو شود گروه بندی بازی ها نباید زیاد تفاوتی داشته باشد. به خصوص اگر آمال و آرزوهای تیم ملی صعود از مرحله ی گروهی جام جهانی باشد. 

 

1617925

 

مراسم قرعه کشی جام جهانی 2022 فردا ساعت 11:30 به وقت تهران از اپلیکیشن آنتن به صورت مستقیم پخش می شود و شما می توانید این مراسم را تماشا کنید.

 

هم چنین می توانید قرعه ایران را شما بکشید و درباره پنج هم گروه ایران نظرات خود را در این باره برای ما بفرستید. 


پس ، گروه ایده‌آل ایران را شما  انتخاب کنید.

 

نظرات شما بلافاصله در بخش کامنتها به نمایش در می‌آیند.

دیدگاه‌ها