کد خبر : 1764897 | 09 تیر 1400 ساعت 11:10 | 41.1K بازدید | 1 دیدگاه

ذوب، کازان و شکاری؛ پرونده ای با 100 صفحه مستند 

محمدی: این یک پیروزی بزرگ دیپلماتیک برای ایران بود

با پیگیری‌های صورت گرفته تیم مدیریتی ذوب‌آهن یکی از پرونده‌های شکل گرفته در دادگاه CAS در نهایت به سود فوتبال ایران اعلام شد.

محمدی: این یک پیروزی بزرگ دیپلماتیک برای ایران بود 

 

به گزارش ورزش سه، ذوب‌آهن موفق شد رای مربوط به پرونده شکایت از رضا شکاری و باشگاه روبین کازان را به نفع خود به پایان برساند و برخلاف تمامی اخبار منفی و علیه فوتبال و باشگاه‌های ایران که طی سالیان اخیر از دادگاه عالی ورزش خارج شده بود، در نهایت شاهد اتفاق مثبتی در این زمینه بودیم.

 

او صحبتهایش را با یادآوری پیشینه این پرونده آغاز می‌کند و می‌گوید : در مورد پرونده رضا شکاری ما در باشگاه ذوب‌آهن دو موضوع را در این خصوص داشتیم؛ یکی موضوع حق آموزش یا حق رشد که عامیانه خودمان شده که خوشبختانه با همتی که همه داشتند و تلاش دسته‌جمعی که شد این رأی به سود باشگاه ذوب‌آهن صادر شد که این پرونده در زمان اقای آذری طرح موضوع شده بود و در دوران مدیریت بنده به نتیجه رسید و پول را هم از طریق مبادی قانونی و علیرغم شرایط تحریمی که داشتیم به خزانه باشگاه وارد کردیم و مبلغ ١٠۵هزار دلار توسط باشگاه دریافت شده است. 

 

محمدی در ادامه می‌گوید : کیس دوم پرونده که برای آن در دادگاه عالی ورزش (CAS) رای صادر شده در خصوص نقل و انتقالات غیرمجاز رضا شکاری است که این پرونده هم در دوران مدیریت آقای آذری شکایت شده . اصل و اساس پیگیری پروند به سال ٩٨ و ٩٩ برمی‌گردد که مهم‌ترین موضوع این پرونده مربوط است به تشکیل دادگاه رسیدگی به پرونده. قرار بود ابتدا ما به صورت حضوری در دادگاه عالی فیفا حضور پیدا کنیم اما با توجه به شیوع کرونا و ممنوعیت‌های ترددی و شرایطی که بود دادگاهCAS اعلاک کرد جلسه رسیدگی به پرونده به صورت آنلاین برپا شود. با تیم خیلی قدرتمند و کارآمدی که در باشگاه حضور یافتند، در کنار جلسات متعددی که در قسمت‌های مختلف چه در داخل کشور و خارج به صورت مجازی دنبال کردیم، این پرونده به سرانجام رسید.

 

او درباره وکلا و افرادی که در پرونده دخیل بودند می‌گوید : ما در ایران، آقای اردم از ترکیه، اقای امیرسعادتی و یکی دیگر شهود پروند و در نهایت اقای سالواتوره چیباله از ایتالیا که وکیل پرونده بودند و در زمان اقای آذری استخدام شده بودند و خانم النا و تیم حقوقی ایشان که در زمان مسوولیت بنده به این پرونده و از کشور سوئیس اضافه شدندبه صورت همزمان این پیگیری را دنبال کردیم .البته حمایت ویژه کارخانه و مجموعه ذوب آهن و مدیرعامل شرکت (آقای یزدی زاده) و اعضای هیات مدیره شرکت و باشگاه در این راستا  نکته مهمی بود بابت آن  که از همگی آنها تشکر می‌کنم.

 

1254169


 اقای دکتر عباسی که در آن مقطع رییس هیات مدیره باشگاه بودند و سایر عزیزان مدیریت باشگاه. آقایان عباسی، فریدونی، جمشیدی و مهندس برشان و تمامی پرسنل باشگاه همراهی کردند تا این پرونده به سرانجام برسد. این اتفاق امروز رقم خورد و باشگاه ذوب آهن علاوه بر این که باشگاه ذوب آهن 300 هزار یورو دریافت می‌کند حدو 70 هزار یورو بابت هزینه‌های صورت گرفته هم به باشگاه در خصوص این پرونده بازگشت داده می‌شود .

 

مدیرعامل سابق ذوب آهن با اشاره به اینکه این موفقیت در دوران مدیریت او کلید خورده، حرف هایش را اینطور از سر گرفت و گفت: این افتخار خوبی برای ما بوده که غالبا در پرونده‌های بین‌المللی بازنده بودیم. این اتفاق را یک موفقیت در عرصه دیپلماسی ورزش برای ایران می‌دانم. درست است این اتفاق در دوره مدیریتی بنده رقم خورده اما مهمتر این است تیمی که برای این کار تشکیل شده و آن را به نتیجه رسانده‌اند . همانطور که گفتم این پرونده از زمان آقای آذری تشکیل و به جریان افتاد و آقایانآقایان انوری زاده رجبی و وکیلی، میرحیدری و تیم حوزه بین‌الملل زحمات زیادی برای به نتیجه رساندن آن کشیدند و این یک اعتبار مناسب برای عرصه بین‌المللی ورزش ایران شود.

 

از محمدی درباره آغاز این شکایت هم سئوال می‌کنیم که او می گوید: شکاری یکی از بازیکنان بااستعداد فوتبال کشورمان بوده و باشگاه ذوب آهن قرارداد داشته و بدون جلب رضایت باشگاه با باشگاه روسی قرارداد امضا کرده بود. هر چه در آن زمان مدیریت باشگاه تذکر و اخطار داده که این حرکت خطا بوده و راهش این نیست نه باشگاه روسی و نه رضا شکاری اعتنایی نکردند. مدیریت باشگاه (آقای آذری)  در آن زمان برای منافع خود و دفاع از حقوق تضییع شده در این خصوص، اقدام به طرح شکایت کرده است و پرونده را در فیفا دنبال کردند. در ادامه پرونده به دادگاه عالی ورزش کشیده شد که بیش از ١٠٠ برگ مستندات در قبال این پرونده ارایه شده و درشرایطی که پرداخت حق الوکاله در شرایط تحریم کار را سخت کرده بود ولی علیرغم تمام مشکلات این ماجرا را به سرانجام رساندیم. من دوباره از همت عالی از همه عزیزانی که در این مسیر کمک کردند تشکر می‌کنم.

دیدگاه‌ها