کد خبر : 1765346 | 11 تیر 1400 ساعت 11:01 | 13.2K بازدید | 4 دیدگاه

"کار در تیم ملی بدون بازیکن رئالی سخت است"

ژاوی: مسی به بارسا و بارسا به مسی احتیاج دارد

ژاوی، اسطوره فوتبال اسپانیا و بارسلونا، در مورد تیم ملی اسپانیا و همچنین آینده مسی با روزنامه های اسپانیا صحبت کرده است.

ژاوی: مسی به بارسا و بارسا به مسی احتیاج دارد

به گزارش ورزش سه"، ژاوی، یکی از اعضای کلیدی تیم ملی اسپانیا که قهرمان یورو 2008، جام جهانی 2010 و یورو 2012 شد و همچنین ستاره درخشان بارسلونا در سال هایی که بلوگرانا تمام عناوین قهرمانی را درو کرد، در حال حاضر در قطر مربیگری می کند اما برای تعطیلات تابستانی به اسپانیا بازگشته است.

تیم ملی اسپانیا در حال حاضر با هدایت لوییز انریکه در رقابت های یورو 2020 شرکت دارد. انریکه همچنین در سال 2015 مربی ژاوی در مسیر قهرمانی در چمپیونزلیگ بود.

تیم ملی اسپانیا با وجود رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی یورو 2020، مورد انتقادات جدی قرار گرفته است؛ آنها کار خود را در این رقابت ها با تساوی مقابل سوئد و لهستان آغاز کردند و سپس اسلواگی و کرواسی را به شکلی قانع کننده شکست دادند. از نظر ژاوی لاروخا و انتقادات دو جزء جدانشدنی هستند.

 

1618670

 

ژاوی در مصاحبه با آاس در این باره گفت: "انتقاد طبیعی است. محیط اسپانیا بسیار حساس و  متوقع است. جای تاسف است. مطبوعات در حال همکاری نیستند. به همین دلیل کسب عناوین قهرمانی برای اسپانیا پیچیده تر است. ما با نسل خود به قهرمانی رسیدیم، اما کار پیچیده ای است.

برای مربی ای که هیچ بازیکن رئال مادریدی ندارد، در محیط متمرکز بر رئال مادریدی که تیم ملی است، کار حتی دشوارتر هم خواهد بود. در نهایت شما باید انتقادات را بپذیرید، آنها را فراموش کنید و روی بازی خود تمرکز کنید. آنها بسیار خوب عمل می کنند و در مرحله یک چهارم نهایی هستند."

 

لوییز انریکه هیچ کدام از بازیکنان مادریدی را برای ترکیب تیم خود انتخاب نکرد، تصمیمی که در مطبوعات اسپانیا سر و صدای زیادی ایجاد کرد. مخصوصا غیبت سرخیو راموس، کاپیتان و رهبر تیم ملی اسپانیا، بسیار مشهود بود. با این وجود لوییز انریکه با آن لجاجت و سرسختی مخصوص به خودش، تحت تاثیر دادگاه افکار عمومی قرار نخواهد گرفت. او هر طور که صلاح بداند به کارش با لاروخا ادامه خواهد داد.

 

1618669

 

ژاوی همچنین با روزنامه موندو دیپورتیوو درباره آینده لیونل مسی نیز صحبت کرده است. مسی با اتمام قراردادش در پایان ماه ژوئن اکنون بازیکن آزاد است و باشگاهی ندارد. کاپیتان اسطوره ای آرژانتین و بارسا هنوز تصمیمش درباره آینده را اعلام نکرده است.

 

ژاوی در این باره گفت: "باید صبر کنیم. فکر می کنم که او در حال صحبت با باشگاه و رییس باشگاه است. به عنوان یکی از دوستانش و یک هوادار برای لئو بهترین ها را آرزو دارم. من دوست دارم که او به کارش با بارسلونا ادامه دهد و امیدوارم که هر چه زودتر این موضوع اعلام شود.

اگر بخواهم شرط ببندم، می گویم که او به کارش در بارسا ادامه خواهد داد، اگرچه در فوتبال چیزهای زیادی دیده ایم. اما من می گویم او ادامه خواهد داد. لئو به بارسلونا و بارسلونا به لئو نیاز دارد. او در بارسلونا خوشحال است. او تمام زندگی اش آنجا بوده است. من شرط می بندم که او قراردادش را تمدید خواهد کرد."

 

اسپانیا امروز در مرحله یک چهارم نهایی یورو 2020 از ساعت 20:30 به مصاف سوییس خواهد رفت.

 

 

دیدگاه‌ها