کد خبر : 1765499 | 12 تیر 1400 ساعت 01:28 | 25K بازدید | 17 دیدگاه

ایتالیا 2-1 بلژیک: لاجوردی رویایی‌ترین رنگ است

تیم ملی ایتالیا با پیروزی 2-1 مقابل بلژیک، حریف اسپانیا در مرحله نیمه نهایی یورو 2020 شد.

ایتالیا 2-1 بلژیک: لاجوردی رویایی‌ترین رنگ است

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان روبرتو مانچینی که تا این مرحله نمایش های خوبی داشتند، در دیدار امشب هم در همان نیمه اول دو بار توسط نیکولو بارلا و لورنزو اینسینیه به گل رسیدند و تک گل روملو لوکاکو از روی نقطه پنالتی هم نتوانست مانع از شکست و حذف بلژیک شود.

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد شود، سپری شد. دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد شود، سپری شد. در دقیقه 13 بود که روی ارسال اینسینیه، توپ با دخالت دی لورنزو به بونوچی رسید و او هم دروازه را باز کرد. اما داور بعد از استفاده از VAR، این گل را به دلیل آفساید نپذیرفت.

 

1618945

 

پس از آن بازیکنان بلژیک ابتکار عمل را در دست گرفتند و در دقیقه 22، چیزی نمانده بود که کوین دی بروین با یک ضربه تماشایی گل اول بازی را به ثمر برساند اما واکنش خیره کننده دوناروما، دروازه ایتالیا را نجات داد.

چهار دقیقه بعد، این بار روی یک ضدحمله، این لوکاکو بود که صاحب موقعیت شد ولی باز هم دوناروما با عکس العملی به موقع، اجازه نداد دروازه تیمش باز شود.

حملات دو تیم ادامه پیدا کرد تا اینکه در دقیقه 31 نیکولو بارلا قفل دروازه بلژیک را باز کرد. در حالی که به نظر می رسید بازیکنان بلژیک می توانند حمله ایتالیایی ها را دفع کنند، وراتی از راه رسید و توپ را درون محوطه جریمه به بارلا رساند و او هم با یک شوت محکم کار را تمام کرد.

 

1618931

 

بعد از این گل باز هم این بازیکنان ایتالیا بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند و در دقیقه 41، فدریکو کیه‌زا صاحب موقعیت شد اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

اما در دقیقه 44، این اینسینیه بود که اختلاف را به دو گل افزایش داد. او که با پاس بارلا در میانه زمین صاحب توپ شده بود، بعد از یک پیشروی خوب تا پشت محوطه جریمه بلژیک، با یک ضربه تماشایی توپ را به طاق دروازه کورتوا کوبید.

 

1618932

 

بلژیکی ها خیلی سریع به این گل واکنش نشان دادند و در آخرین دقیقه نیمه اول یکی از گل های خورده را جبران کردند. دوکو در تلاش برای عبور از دی لورنزو، درون محوطه جریمه ایتالیا سرنگون شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. لوکاکو پشت ضربه قرار گرفت و با فریب دوناروما، دروازه ایتالیا را باز کرد تا نیمه اول با نتیجه 2-1 به پایان برسد.  

 

 

1618949

 

دو تیم نیمه دوم را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی با یکی دو موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه ها سپری شد. در دقیقه 57 بود که جورجینیو در برخورد با دی بروین در محوطه جریمه بلژیک سرنگون شد اما داور این صحنه را خطا تشخیص نداد.

چهار دقیقه بعد بلژیکی صاحب بهترین موقعیت برای زدن گل مساوی شدند اما لوکاکو که با پاس دی بروین صاحب فرصت شده بود، ضربه چندان خوبی به توپ نزد و اسپیناتزولا از دهانه دروازه توپ را دفع کرد و ضربه بعدی مهاجم تنومند بلژیک هم به بیرون رفت.

 

1618944

 

مارتینز با فرستادن مرتنز و ناصر شاذلی تلاش کرد تا توان هجومی تیمش را بیشتر کند و در دقیقه 71، شاذلی یک موقعیت خوب روی دروازه ایتالیا ایجاد کرد اما هیچ یک از بازیکنان بلژیک نتوانستند از این فرصت استفاده کنند.

در دقایق پایانی فشار حملات بلژیکی ها بیشتر شد و به ویژه روی حرکات جرمی دوکو، چند بار دروازه ایتالیا را با خطر مواجه کردند اما در نهایت توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و ایتالیا با همان نتیجه 2-1 راهی مرحله نیمه نهایی شد.

دیدگاه‌ها