کد خبر : 1765804 | 13 تیر 1400 ساعت 15:09 | 11.4K بازدید | 0 دیدگاه

آشتی در فدراسیون وزنه برداری بعد از کسب سهمیه؛

دختر پولادی ایران با کتف مصدوم در توکیو

با قطعی شدن اعزام پریسا جهانفکریان، یازدهمین سهمیه بانوان ایران در توکیو احیا شد.

دختر پولادی ایران با کتف مصدوم در توکیو

به گزارش "ورزش سه"، دیروز با انصراف کشور ساموآ از المپیک سومین سهمیه غیر منتظره المپیک به کاروان بانوان ایران رسید تا پس از فرزانه فصیحی و ثریا آقایی، شاهد حضور یک وزنه بردار هم در کاروان‌ ایران باشیم. خبری که در ابتدا خوش‌حال کننده بود ولی با توجه به جراحی این وزنه بردار ایران، احتمالاتی مبنی بر عدم حضور او در توکیو مطرح شد که می‌توانست خبری شوکه کننده و پر از حسرت برای ایران باشد.

 

به نظر می‌رسد موضع فدراسیون پس از کسب سهمیه توسط جهانفکریان در مورد این ملی پوش که به ادعای خودش هیچ شانسی برای او قائل نبودند تغییر کرده است. علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری در خصوص اعزام پریسا جهانفکریان به المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: "حضور در المپیک به ویژه به عنوان اولین بانوی دارنده این سهمیه در تاریخ وزنه برداری زنان کشور، فرصت ویژه ای برای کسب تجربه و افتخارآفرینی است و بدون شک مقدمات لازم را برای اعزام خانم جهانفکریان فراهم خواهیم کرد." همچنین او با جهانفکریان دیدار کرده و علی رغم این‌که پیش از این به وزنه بردار المپیکی ایران گفته شده بود هزینه های درمانی با خود اوست، فدراسیون در این روزها تدابیری برای انجام فیزیوتراپی و شروع تمرینات تحت نظر پزشک و مربیان تیم ملی اتخاذ کرده است. همچنین قرار است در این فاصله دو دوز واکسن به این وزنه بردار تزریق شود تا مشکلی برای حضور در توکیو نداشته باشد.

 

همچنین جهانفکریان طی مصاحبه ای که با همشهری داشته اتفاقات اخیر در این رابطه را به مثل "گهی زین به پشت و گهی پشت به زین" تشبیه کرده است و اظهار داشته تلاش می‌کند که حتما در بازی‌ها شرکت کند و اصلا دلش نمی‌خواهد این سهمیه را از دست بدهد. او در مورد شرایط جسمانی اش گفت: تقریبا 6روز است که کتفم را جراحی کرده‌‌ام. سنگین‌وزن هستم و مسابقه من هفته دوم برگزار می‌شود. وضعیت عمومی‌ام خوب است. جای زخم‌هایم دارد خوب می‌شود و درد ندارم. خودم فکر می‌کنم که می‌توانم وزنه بزنم. قبل از اینکه جراحی کنم خیلی خوب تمرین کرده بودم و بدنم آماده بود. الان هم فکر نمی‌کنم مشکلی داشته باشم.

 

  جهانفکریان در خصوص در مورد شانس سهمیه ای که داشت، تصریح کرد: من خودم مدام جدول را بررسی می‌کردم. اگر به مسابقات آسیایی ازبکستان می‌رفتم سهمیه‌ام قطعی بود، اما اسم من را خط زدند و اجازه ندادند به مسابقات اعزام شوم. به این موضوع معترض شدم و هفته پیش، یک روز قبل از اینکه دستم را جراحی کنم، کمیته انضباطی تشکیل شد. در جلسه گفتند شانس رفتنت به المپیک صفر است. گفتم حالا که نمی‌توانم به المپیک بروم، حداقل دستم را درمان کنم تا آسیب‌دیدگی‌اش بدتر نشود. در جلسه با قاطعیت گفتند محرومت می‌کنیم، گفتم محرومم و سهمیه هم بگیرم نمی‌توانم به المپیک بروم. فردای آن روز با دکتر خودم تماس گرفتم. او هم اورژانسی وقت جراحی گذاشت و همان روز جراحی کردم.

 
  این ملی پوش سنگین وزن اظهار داشته است که هر طور شده به المپیک می‌رود حتی اگر وزنه خیلی سبک بزند. اما در  تنها در صورتی که این کار ریسک بالایی داشته باشد و بلند کردن وزنه عمر ورزشی او را کوتاه کند مجبور به کنار رفتن و تلاش برای المپیک بعدی خواهد شد. این ورزشکار المپیکی شرایط سختی را تجربه می‌کند اما برای تاریخ‌سازی به عنوان اولین بانوی وزنه بردار المپیکی ایران مصمم است و تمام تلاش خود را برای حاضر شدن در صحنه المپیک به کار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها