کد خبر : 1766948 | 19 تیر 1400 ساعت 13:53 | 17.1K بازدید | 0 دیدگاه

چشم فوتبال ایران به ستاره‌های غایب؛

پنج چهره ناشناخته‌ای که جدول را بهم می‌زنند

پنج مسابقه حساس امروز لیگ برتر ۵ چهره تاثیرگذار و البته کم نام و نشان دارد که می‌توانند تعیین کننده باشند.

پنج چهره ناشناخته‌ای که جدول را بهم می‌زنند

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امشب با انجام پنج مسابقه در هفته بیست و هفتم پیگیری می‌شود که تمام آنها حساس و سرنوشت‌ساز برای قهرمان لیگ برتر و سهمیه آسیایی خواهند بود؛ سایپا- استقلال، تراکتور- گل‌گهر، سپاهان- صنعت نفت آبادان، پرسپولیس- آلومینیوم اراک و فولاد- ماشین‌سازی بازی‌های این هفته هستند که هر یک جذابیت و حساسیت خاص خود را دارند و دیدارهای پُرمخاطبی خواهند بود.

 

در مسابقات امروز لیگ برتر ستاره‌های زیادی می‌توانند تعیین کننده باشند، اما ۵ بازیکن کم‌نام و نشان‌تر شاید سرنوشت‌سازتر از بقیه باشند که اسامی آنها را در زیر می‌خوانید:

 

 

امیرحسین حسین‌زاده(سایپا- بازی مقابل استقلال)

سال گذشته و در شرایطی که سایپا برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کرد، امیرحسین حسین‌زاده که ستاره این تیم به حساب می‌آمد و با گلزنی پاس گل و گرفتن پنالتی تبدیل به چهره تاثیرگذار نارنجی‌پوشان بود، با مصدومیت شدید در یک مسابقه تدارکاتی مواجه شد و ۹ هفته پایانی فصل را از دست داد تا دست ابراهیم صادقی در آن مقطع خالی‌تر شود، اما او پس از حدود ۹ ماه دوری از میادین و در فروردین ۱۴۰۰ به‌عنوان یار جانشین مقابل سپاهان به میدان رفت تا دوباره به فرصت خونمایی پیدا کند و در مقطع خوب و احساسی برای تیمش به میدان برود؛ جایی که مثل سال قبل سایپا برای ماندن در لیگ برتر تلاش می‌کند و البته شرایط بحرانی تری دارد، اما نارنجی‌پوشان امیدوار هستند با درخشش بازیکنان خود به ویژه امیرحسین حسین‌زاده که از تکنیک و قدرت پا به توپ به بالایی برخوردار است، در ۴ بازی باقی مانده و به ویژه بازی امروز برابر استقلال سربلند از زمین بیرون بیایند و در نهایت در لیگ برتر بمانند. این وینگر ۲۰ ساله که بازیکن تیم امید ایران هم هست، شرایط جسمانی بهتری نسبت به هفته‌های اخیر پیدا کرده و امشب یکی از امیدهای اصلی سایپا برای درخشش در تقابل با آبی‌پوشان است. او در دو فصل اخیر مجموعاً ۷ گل به ثمر رسانده اما در لیگ بیستم به خاطر آسیب دیدگی طولانی مدت و دوری از میادین هنوز موفق به انجام این کار نشده که البته توانایی بالای او می‌تواند این طلسم را خیلی زودتر از پایان لیگ بشکند.

 

1534705

 

 

سید فاخر تهامی(صنعت نفت- بازی مقابل سپاهان)

۱۴ بازی در لیگ بیستم برای صنعت نفت انجام داده که تک گل او دو هفته قبل در دربی نفتی‌ها مقابل نماینده مسجدسلیمان به ثمر رسید تا به پیروزی دست پیدا کنند؛ سید فاخر تهامی که امسال در پست وینگر راست و چپ برای صنعت نفت بازی کرده، در در دیدارهای اخیرشان درخشش قابل توجهی داشته و به نوعی پدیده این فصل آبادانی‌ها به همراه محمود مطلق‌زاده و محمدرضا غبیشاوی است. تهامی که سابقه حضور در تراکتور را هم دارد، می‌تواند بازیکن سرنوشت‌سازی در دیدار امروز برابر سپاهان باشد و اگر در سمت چپ به میدان برود، رقابت جذابی با دانیال اسماعیلی‌فر به وجود بیاورند و بازیکن ملی‌پوش حریف را به دردسر بیاندازد. تهامی در روز غیبت طالب ریکانی شاید ستاره صنعت نفت مقابل تیم رده دوم جدول بشود که اگر این اتفاق برای او بیفتد، می‌تواند صنعت نفت را هم در جدول بالاتر بیاورد و در سرنوشت قهرمان لیگ هم تعیین کننده باشد.

 

1621213

 

سید مهدی حسینی(آلومینیوم- بازی مقابل پرسپولیس)
آلومینیوم اراک در این فصل نتایج غیر منتظره‌ای به دست آورده و بازیکنان زیادی که در سالیان اخیر با وجود حضورشان در لیگ برتر و لیگ یک کمتر از آنها صحبت می‌شد را بهتر معرفی کرده که یکی از آنها سید مهدی حسینی است؛ هافبک جنگنده و پرتلاشی که پس از سقوط با صبای قم به گل ریحان البرز رفت و سپس آلومینیوم اراک را انتخاب کرد تا دوباره به سطح اول فوتبال ایران برگردد. سید مهدی حسینی با وجود اینکه امسال در تمام پست‌های خط میانی برای آلومینیوم به میدان رفته، اما توانسته ۶ گل به ثمر رساند و یک پاس گل بدهد تا از جمله نفرات موثر تیمش به حساب بیاید و امشب هم چهره تعیین‌کننده‌ای مقابل پرسپولیس باشد. حسینی که در دور رفت دو شوت به سمت دروازه پرسپولیس زد و یکی از آنها با واکنش حامد لک مواجه شد، امشب با انگیزه مضاعفی برابر سرخ‌پوشان به میدان خواهد رفت و امیدوار است به خط جلو نزدیک باشد تا علاوه بر تلاش در میانه زمین، فرصت نزدیک شدن به دروازه حریف و گلزنی را نیز به دست بیاورد. حسینی در دیدارهای حساسی ازجمله بازی با سپاهان در دور برگشت گلزنی کرده و امیدوار است مقابل یک مدعی قهرمانی دیگر هم درخشش قابل توجهی داشته باشد و نگاه‌ها را به سمت خود جلب کند.

 

 

1616448

 

محمدامین رضایی (ماشین‌سازی- بازی مقابل فولاد)
شاید سقوط ماشین‌سازی از لیگ برتر قطعی شده باشد، اما بازی امشب این تیم برابر فولاد خوزستان بسیار سرنوشت‌ساز است. محمدامین رضایی، دروازه‌بان تیم سبزپوش تبریزی می‌تواند در این مسابقه تاثیرگذار باشد. این دروازه‌بان جوان پس از سال‌ها حضور در نساجی و تیم شهرش، امسال برای ماشین‌سازی به میدان می‌رود که در در دیدار اخیرشان مقابل مس رفسنجان نیز یکی از ستاره‌های زمین بود تا یک برد شگفت‌انگیز سه گله دست پیدا کنند. رضایی که ۱۹ بازی در فصل جاری برای ماشین‌سازی انجام داده، امشب علاوه بر اینکه می‌تواند اندک امیدهای تیمش برای بقا در لیگ برتر را زنده نگه دارد، در تعیین تیم‌هایی که برای سهمیه آسیایی می‌جنگند نیز تاثیر گذار خواهد بود و می‌تواند با کلین شیت مقابل فولاد خوزستان این تیم را از سهمیه دورتر کند و موجب خوشحالی رقبای آنها مثل استقلال، گل‌گهر پدیده، آلومینیوم و تراکتور بشود.

 

1621214

 

 

محمد قنبری(تراکتور- بازی مقابل گل‌گهر)
ابتدای فصل با سر و صدای زیادی به تراکتور آمد، اما به‌خاطر انتقال غیرقانونی با محرومیت طولانی مدت مواجه شد تا نتواند مثل سال قبل که در لیگ یک می‌درخشید، در لیگ برتر خودی نشان بدهد، اما او چهار هفته قبل و در آخرین مسابقه‌ای که رسول خطیبی هدایت تراکتور را بر عهده داشت، دوباره به‌عنوان بازیکن ثابت مقابل پدیده مشهد به میدان رفت و به‌عنوان وینگر چپ به کار گرفته شد و در دیدار برابر ذوب‌آهن و استقلال نیز نمایش قابل قبولی داشت، اما می‌تواند در مسابقه امروز با گل‌گهر پای خود را هم به گلزنی باز کند و علاوه بر اینکه تیمش را به سهمیه آسیایی نزدیک خواهد کرد، موجب دور شدن سیرجانی‌ها از رتبه چهارم بشود. قنبری در کنار بازیکنان کم نام و نشانی مثل بهزاد سلامی می‌توانند ستاره‌های غیرمنتظره این هفته لیگ برتر باشند و سرنوشت جدول را تغییر بدهند.

 

1553614

 

دیدگاه‌ها