کد خبر : 1767393 | 21 تیر 1400 ساعت 10:25 | 20.2K بازدید | 0 دیدگاه

با او 4 ساله قرارداد ببندید 

یادداشت؛ با مهدوی کیا مثل پیروانی برخورد نکنید

اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال با پیشنهاد عزیزی خادم برای حضور مهدی مهدوی کیا در راس کادر فنی تیم امید موافقت کردند.

یادداشت؛ با مهدوی کیا مثل پیروانی برخورد نکنید  

به گزارش "ورزش سه"، با اعلام موافقت اعضای هیات رییسه حالا رییس فدراسیون فوتبال مامور شده است که مقدمات حضور این مربی را در تیم ملی امید فراهم آورد. برای مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 23 آسیا که آبان ماه برگزار می شود. ایران در گروه b با تاجیکستان میزبان – لبنان و نپال همگروه است و در صورتی که در این گروه در صدر قرار گیرد به طور قطع به مرحله نهایی این بازی ها که با حضور 16 تیم و ازبکستان برگزار می شود صعود خواهد کرد. در غیر اینصورت باید دو سال دیگر منتظر بماند تا بازی های مقدماتی دوره بعدی مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا آغاز شود. 

 

مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا هر دو سال یک بار برگزار می شود و هر چهار سال یک بار تیم های برگزیده راهی المپیک می شوند. مسابقات پیش رو تنها به بهانه قهرمانی آسیا برگزار می شود که بازیکنان متولد 77 می توانند در آن حضور داشته باشند ودوره بعدی بازی ها با حضور بازیکنان متولد 79 برگزار می شود و تیم های برگزیده به المپیک راه پیدا می کنند. این یک فرصت خوب برای عقد قرارداد 4 ساله با مهدی مهدوی کیا است. یکی از دلایل عددم موفقیت تیم امید در سال های اخیر یا بهتر است بگوییم تیم های پایه نگاه نتیجه گرایانه به بازی ها و تغییر پی در پی مربی است. شاید بد نیست بدانید سانچس اسپانیایی که قطر را قهرمان جام ملت ها کرد در سال 2016 و در جام ملت های جوانان آسیا سرمربی تیم ملی جوانان قطر بود که به عنوان قهرمان دوره قبل در این بازی ها حضور پیدا کرد و در گروهی که ایران حضور داشت به دور بعدی بازی ها صعود نکرد. این تیم در برابر تیم ده نفره ایران به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت و در نهایت ایران با کسب عنوان سومی مشترک به همراه ویتنام به جام جهانی جوانان در سال 2017 صعود کرد و قطر از صعود باز ماند. در ادامه جوانان قطر به همراه سانچس تبدیل به تیم ملی امید شدند اما تیم ملی جوانان بعد از بازگشت از جام جهانی و به دلیل یک باخت در مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا مربی خود را از دست داد! و تیم ملی جوانان که تبدیل به تیم ملی امید شده بود با چندین مربی از جمله کرانچار فقید – فرهاد مجیدی – حمید استیلی و ... نتوانست به المپیک صعود کند. در حالی که اگر امیر حسین پیروانی در راس کادر فنی تیم ملی جوانان حفظ می شد شانس زیادی برای صعود به المپیک داشت و او در حالی از کار برکنار شد که تنها یک باخت در برابر عمان در کارنامه او قرار گرفت و از همه مهمتر با تیم ملی جوانان در مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال حاضر شد. 

 

بگذریم. اگر قرار است مهدی مهدوی کیا را به خدمت بگیریم و فردا به خاطر یک شکست در مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا او را از کار برکنار کنیم بهتر است همین الان از بخدمت گیری او منصرف شویم تا مهره سوزی نشود! نه فقط مهدی مهدوی کیا؛ هر مربی دیگری زمانی می تواند در تیم ملی امید مثمر ثمر باشد که با او قرارداد بلند مدت بسته شود. مثلا 4 ساله و برای صعود به المپیک. باید قرارداد مهدی مهدوی کیا به گونه ای تنظیم شود که مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا در سال 2022 برای او به منزله کسب تجربه باشد و هدف صعود به المپیک بعدی باشد که در پاریس برگزار می شود. در این صورت است که مهدی مهدوی کیا با اطمینان خاطر در پی اجرای ایده هایش در تیم ملی امید می رود و بدون شک می توان نگاه خوش بینانه ای به حضور او در تیم امید داشت به این خاطر که سال های سال در فوتبال آلمان بازی کرده که فوتبالی کلاسیک و با برنامه و منظم دارد و از همه مهمتر چند سالی است که در تیم های پایه باشگاه هامبورگ مشغول بکار است و دنیایی از ایده های نوست. 

علی بنی شیخ الاسلامی

دیدگاه‌ها