کد خبر : 1767822 | 23 تیر 1400 ساعت 12:19 | 40.6K بازدید | 2 دیدگاه

پربیننده ترین VAR تاریخ با 23 تماشاگر! (عکس)

مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیبرتادورس، بامداد امروز با توقف بوکاجونیورز به پایان رسید که این بازی شاهد صحنه های جنجالی داوری بود.

پربیننده ترین VAR تاریخ با 23 تماشاگر! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام باشگاه های آمریکای جنوبی لیبرتادورس، تیم فوتبال بوکاجونیورز در ورزشگاه خانگی خود میزبان اتلتیکو مینیرو برزیل بود که تلاش دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید تا در بازی برگشت تیم برنده مشخص شود.


در این بازی و در دقیقه 35، یک ارسال به روی دروازه با ضربه سر ناتان سیلوا مدافع تیم برزیلی همراه بود ولی ضربه او تنها به آسمان و به سمت دروازه خود زده شد و نوربرتو بریاسکو مهاجم ارمنستانی بوکاجونیورز در دهانه دروازه از فرصت پیش آمده نهایت بهره را برد و دروازه میهمان را باز کرد.

 

1622930


پس از این گل، درلیس لوپز پاراگوئه ای داور VAR عقیده داشت که پیش از گل بوکاجونیورز، مهاجم این تیم یعنی بریاسکو با هول دادن ناتان سیلوا مدافع تیم برزیلی باعث به هم خوردن تعادل او شده و از آندرس روخاس داور کلمبیایی درخواست کرد که برای بازبینی صحنه به کنار زمین برود.


گفتگوهای داور مسابقه و کمک داور ویدیویی باعث اعتراض بازیکنان بوکا شد و آنها اعتقاد داشتند گلی که به ثمر رسانده اند، بدون مشکل بوده است اما آندرس روخاس به کنار زمین رفت تا شخصا صحنه گل آرژانتینی ها را مورد بازبینی قرار دهد.

 

1622930

 

1622929

 

1622927


بازبینی این صحنه که نزدیک به 6 دقیقه زمان برد و همین مسئله باعث شد تا حوصله بازیکنان نیز سر رفته و همگی به کنار زمین رفتند تا به همراه داور بازی، صحنه گل را به نظاره بنشینند. در حالیکه قوانین فیفا اعلام کرده است در صحنه های بازبینی توسط داور هیچ کدام از اعضای دو تیم حق ایستادن در کنار قاضی بازی و تماشای صحنه های مورد بازبینی را ندارند، اما آندرس روخاس داور بازی به حدی غرق در صحنه گل بود که متوجه حضور تمامی بازیکنان دو تیم در کنارش نشد تا این صحنه با 23 بیننده در کنار زمین، به پرتماشاگرترین صحنه بازبینی VAR تبدیل شود!


در نهایت داور بازی پس از 6 دقیقه تصمیم گرفت گل بوکاجونیورز را مردود اعلام کند. صحنه ای که به نظر می رسد داور بازی به شدت سخت گیرانه عمل کرد و برخورد ساده میان مهاجم بوکا و مدافع اتلتیکو مینیرو را خطا تشخیص داد. این تصمیم او با اعتراض بسیار شدید میگوئل آنخل روسو سرمربی بوکا در پایان بازی همراه شد. 


دیدار برگشت دو تیم چهارشنبه هفته آینده در برزیل برگزار می شود. برنده این بازی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار فلومیننزه برزیل و سرو پورتینا پاراگوئه می رود.

دیدگاه‌ها