کد خبر : 1768058 | 24 تیر 1400 ساعت 15:22 | 52.9K بازدید | 10 دیدگاه

گزارش موندودپورتیوو:

تمدید لیونل مسی با بارسا؛ یک تیر با دو نشان

تمدید قرارداد لیونل مسی نه تنها از جنبه ورزشی که از لحاظ اقتصادی نیز برای بارسلونا پرسود خواهد بود.

تمدید لیونل مسی با بارسا؛ یک تیر با دو نشان

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته بود که نشریه اسپورت و دیگر رسانه های کاتالونیا خبر از تواق اولیه بارسلونا با لیونل مسی بر سر تمدید قرارداد 5 ساله دادند. مسی که تابستان گذشته عزم خود برای جدایی از بارسا را جزم کرده بود، در نهایت با آمدن خوان لاپورتا به عنوان رئیس تصمیم به ماندنی شدن گرفت و پس از هفته ها مذاکره قراردادش را 5 ساله تمدید خواهد کرد.

 

 

1623099

 

 

ابتدا قرار بود قرارداد مسی 2 ساله تمدید شود و او سپس به لیگ آمریکا برود. قرار بود دستمزد او نیز 10 ساله پرداخت شود ولی مسی زیر بار این قرارداد نرفت. او با کاهش 50 درصدی دستمزدش قبول کرده تا 5 سال دیگر به بارسا متعهد شود و این مدت زمان قرارداد از یک حیث برای بارسلونا بسیار سودآور خواهد بود.

 

بارسا پس از رسمی کردن تمدید قرارداد مسی، خیلی زود به سراغ قرارداد با اسپانسرها خواهد رفت. بسیاری از شرکت ها و کمپانی های بزرگ پس از شنیدن خبر تمدید 5 ساله مسی، برای همکاری با بارسا بیش از پیش ترغیب شده اند. پیوند خوردن نام مسی با بارسا تا 2026 به باشگاه کاتالان برای امضای قراردادهای بسیار پرسود تبلیغاتی کمک فراوان خواهد کرد.

 

 

1623334

 

 

چهره و نام لیونل مسی به عنوان بازیکن بارسا اسپانسرهای بزرگی را به سمت بارسلونا خواهد کشاند و جدایی او می توانست از این حیث به بارسا ضربه ای بزرگ بزند. باشگاهی که در پاندمی کرونا متحمل ضرر اقتصادی فراوانی شده است.

بازگشت وضعیت دنیا به حالت عادی و بازگشت توریست ها به اسپانیا و شهر بارسلونا باعث می شود تا ورزشگاه نوکمپ و موزه بارسا به عنوان دو کانون توریستی مهم شهر، رونق بیشتری پیدا کنند و حضور مسی در بارسا می تواند توریست های بیشتری را جذب کند.

در واقع تمدید لیونل مسی هم از لحاظ ورزشی و هم تبلیغاتی برای بارسلونا اهمیتی حیاتی دارد و لاپورتا در این قضیه عملکردی کاملا موقیت آمیز داشت.

 

دیدگاه‌ها