کد خبر : 1768572 | 26 تیر 1400 ساعت 22:39 | 66K بازدید | 6 دیدگاه

شایعه جذاب اما بی‌سرانجام؛

کی‌روش؟ عراق پولش را ندارد، کارلوس انگیزه‌اش را!

به نظر نمی‌رسد اخبار مربوط به سرمربیگری کارلوس کی‌روش در تیم ملی عراق حقیقت داشته باشد.

کی‌روش؟ عراق پولش را ندارد، کارلوس انگیزه‌اش را!

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی به عنوان سرمربی آینده فوتبال عراق نامش در توییتهای برخی خبرنگاران عراقی آمده که کمیته عادی سازی فوتبال عراق، هرگز مذاکره‌ای با این سرمربی صورت نداده است. نکته مهم مضیقه مالی شدید فوتبال عراق و عدم توانایی برای استخدام مربی بزرگی نظیر کارلوس کی‌روش است که خود او نیز تمایلی به حضور در تیم ملی عراق و زندگی در این کشور ندارد.

 

کارلوس کی‌روش که در سالهای گذشته در زمان طولانی هدایت فوتبال ایران را برعهده داشته و سپس دوره کوتاه را در کلمبیا سپری کرده، در زمره گرانترین مربیان ملی جهان است و تامین هزینه استخدام او برای فدراسیون فوتبال عراق امکان پذیر نیست. کما این که آنها به همین دلیل از پرداخت مبلغ مربوط به دستمزد سرکو کاتانچ تمرد کرده و به همین دلیل با شکایت این مربی مواجه شده و قرار است تمام پول قرارداد خود را با شکواییه به فیفا از فدراسیون فوتبال عراق بگیردکه البته ما ایرانی‌ها با این موضوع به خوبی آشنا هستیم.

 

در این شرایط و بنا بر اخبار موثق تر به نظر می‌رسد هدایت تیم ملی فوتبال عراق به زودی به سرمربی اهل جمهوری چک تیم ملی المپیک این کشور واگذار شود. میروسلاو سوکوپ مربی ای است که هدایت تیم ملی المپیک عراق را در دست گرفته و باتوجه به شرایط حاکم بر فوتبال عراق به احتمال بسیار زیاد تیم ملی این کشور را آماده حضور در مرحله مقدماتی جام جهانی و دیدار با کره جنوبی، ایران، امارات، سوریه و لبنان کند.

 

1624257

 

میروسلاو سوکوب سرمربی تیم المپیک عراق احتمالا به صورت موقت هدایت تیم ملی این کشور را هم در دست می‌گیرد

 

 

نکته جالب این که در صورت انتخاب سوکوپ او دومین مربی اهل چک این گروه خواهد بود. پیش از او در روزهای گذشته فدراسیون فوتبال لبنان تصمیم گرفت ایوان هاسک بازیکن مشهور فوتبال چک را به عنوان سرمربی منصوب کند. او پیش‌تر سابقه چندین سال مربیگری در تیم های مختلف امارات را دارد و به فوتبال خاورمیانه کاملا آشناست.

 

درباره کی‌روش گفته می‌شد او علاقه‌مند به بازگشت به فوتبال ایران به عنوان سرمربی است اما فدراسیون فوتبال ایران قرارداد خود با دراگان اسکوچیچ را تمدید کرد تا این مربی هدایت تیم ملی فوتبال ایران در مسیر صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را برعهده داشته باشد. مسابقاتی که تکلیف نحوه برگزاری و میزبانی آن مشخص نشده و ای اف سی مشغول کار کردن روی آن است.

 

 

دیگر سرمربیان تیم‌های این گروه آسیایی شامل نفرات زیر هستند:


دراگان اسکوچیچ (اهل کرواسی - ایران)، پائولو بنتو (اهل پرتغال - کره جنوبی)، نزار محروز (اهل سوریه - سوریه)، فن مارویک (اهل هلند - امارات).

دیدگاه‌ها