کد خبر : 1769258 | 30 تیر 1400 ساعت 00:01 | 37.7K بازدید | 9 دیدگاه

برنامه ما، نخوردن گل دوم بود 

فکری: فکر می کردم استقلال خیلی بهتر بازی کند

سرمربی نفت مسجدسلیمان می گوید که وارد حواشی نمی شود و برای استقلال در ادامه راه آرزوی موفقیت می کند.

فکری: فکر می کردم استقلال خیلی بهتر بازی کند

محمود فکری سرمربی نفت مسجدسلیمان پس از شکست برابر استقلال در نشست خبری پس از بازی گفت: به هر دو تیم خسته نباشید می گویم. به استقلال و هوادارانش بابت بردی که به دست آوردند نیز تبریک می گویم. بازی خوبی بود غیر از 5، 6 دقیقه اول که شاید بچه های ما ترسیده بودند و جو استادیوم خالی آزادی آنها را گرفته بود ولی در مجموع آنها خیلی با غیرت بازی کردند و فضاها را بستند. برنامه ای که داشتیم این بود پس از دریافت گل، از جلو پرس کنیم. اجازه ندادیم که استقلال برنامه هایش را پیاده کند و موقعیت آنچنانی روی دروازه ما خلق کند. چه در نیمه اول و چه در نیمه دوم. 


وی گفت: بچه های ما بعد از دریافت گل خیلی روانتر بازی کردند و ترسشان ریخته بود. با اعتماد به نفس بیشتری بازی کردند. گردش توپ، موقعیت هایی که به وجود آوردیم و تک موقعیتی که به تیرک دروازه استقلال برخورد کرد.هر دو تیم در مجموع بازی خوبی را ارائه دادند. من فکر می کردم استقلال خطرناک تر بازی کند یا فشار خیلی بیشتری را روی دروازه ما بیاورد و بیشتر از این ما را اذیت کند.


فکری با تشکر از شاگردانش صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: جا دارد از تک تک بچه ها تشکر کنم. با وجود تمام مشکلاتی که در تیم داریم، با غیرت و با تمام وجود بازی کردند. از همه آنها ممنونم. امیدوارم خودمان را برای بازی با گل گهر سریعتر آماده کنیم. با توجه به اینکه یک بازی خانگی است، آنجا امتیاز بگیریم و به امید خدا تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم.


سرمربی نفت در پاسخ به این سوال که وضعیت داوری را چگونه دیده و نیمکت آنها به داور معترض بوده است، پاسخ داد: در مجموع تیم داوری خوب بود و خوب کار کردند. مورد خاص آنچنانی رخ نداد که در نتیجه بازی تأثیرگذار باشد. بیشترین اعتراض روی وقت اضافه ای بود که نیمکت ما داشت. چون در نیمه اول 3 دقیقه زمان تلف شده اعمال شد ولی در نیمه دوم 4 دقیقه گرفته شد و تعویض هایی هم صورت گرفت. در بازی هایی مثل پیکان جلو بودیم یا بازی های دیگر که مساوی بودیم، 7 تا 8 دقیقه وقت تلف شده گرفته شد. از سوی دیگر، استقلالی ها نیز بدشان نمی آمد که بازی را بخوابانند و وقت را تلف کنند ولی در مجموع انتظار داشتیم زمان تلف شده بیشتری اعمال شود و نیمکت ما به همین مسئله اعتراض کرد. به تیم داوری خسته نباشید می گویم و مورد خاصی نبود که بخواهد نتیجه بازی را تغییر دهد.


وی درخصوص اینکه نفت پس از دریافت گل ساختار دفاعی خود را حفظ کرد و آیا به این نتیجه رضایت داشت، گفت: برای ما در درجه اول این مهم بود که امتیاز بگیریم. در درجه دوم با توجه به شرایطی که در جدول داریم، نیاز بود که ما گل های زیادی را دریافت نکنیم. چون در روز آخر، ممکن است بحث تفاضل گل به ما کمک کند. یکی از برنامه هایمان این بود که گل دوم را دریافت نکنیم و نظم تیمی را حفظ کنیم. در همان نظم تیمی موقعیتی را به وجود آوردیم و همان ضربه کاشته ای بود که می توانستیم به گل برسیم. شاید خیلی از تیم ها همین یک موقعیت را به دست نیاورند ولی به گل برسند. در مجموع برنامه ما این بود که گل های بیشتری را دریافت نکنیم چون همین مسئله برای ما امتیاز محسوب می شود.


فکری درخصوص اینکه با لحن تندی با سیاوش یزدانی برخورد کرده است، گفت: چرا نمی گویید سیاوش سر بازیکن ما داد زد؟ به هر حال او لفظ بدی را به کار برد و من با صدای بلند از او خواستم با بازیکن ما صحبت نکند. اصطلاحی را که یزدانی به کار برد را داور شنیده بود و گفت به او کارت نمی دهم. ما هم پذیرفتیم و گفتیم اگر سلام کنیم به ما کارت می دهی. به هر حال تیم استقلال است و جای دوری نرفته است.

 

 

 


او درباره صحبت هایش با کمک داور بازی نیز پاسخ داد: به هر حال داوران سیستم رادیویی که دارند، به یکی از داوران اعتراضتان را برسانید، به بقیه داوران هم می رسد. دیگر نیازی نیست که صدایتان را بلند کنید تا همه بشنوند. اگر ما هم به داوری کمک کنیم، آنها در آرامش بیشتری می توانند سوت بزنند و به خود ما هم کمک می شود. بر اثر فشاری که از طرف نیمکت ها به داوران وارد می شود، اشتباهی صورت نمی گیرد. مطمئنا اگر ما به آنها کمک کنیم، داوران بهتر سوت می زنند تا کسی از نحوه داوری ناراضی نباشد.

 

سرمربی نفت مسجد سلیمان در خصوص وضعیت استقلال بعد از جدایی وی گفت: فوتبال حرفه ای است. من چندین سال در استقلال بازی کردم، بعد به عنوان دستیار و سپس سرمربی این تیم شدم. در مصاحبه قبل از بازی هم گفته ام خیلی مواقع مهم است که اخلاق را حفظ کنیم و به همدیگر احترام بگذاریم. چه در استقلال باشم یا نباشم حفظ احترام خیلی مهم است ولی فکر می کردم استقلال خیلی بهتر از این مقابل ما بازی کند و فشار بیشتری روی دروازه ما داشته باشد و ما را اذیت کند ولی به غیر از چند دقیقه اول که بازیکنان ما استرس بازی را داشتند و با گلی که خوردن، ترسشان ریخت. تقریبا بازی برابر شد و چیز آنچنانی از استقلال ندیدیم و اگر این تیم می خواهد قهرمان حذفی و در آسیا موفق شود و به مراحل آخر برود، باید خیلی بهتر از این باشد.


وی ادامه داد: شاید نباید این سوال را جواب می دادم چون همین حرف ها باعث می شود استقلالی ها برای من دعای خیر بفرستند! متاسفانه فضایی که در استقلال ایجاد شده به شکلی است که اگر هر کسی انتقاد کند، به بدترین نحو به آنها توهین می شود و به کسی اجازه نمی دهند. منم الان این 2 کلمه را گفتم، چندین تُن دعای خیر برای ما می فرستند ولی همین ها را هم روی سرم می گذارم و ان شالله که آرزوی بهترین ها را برای همه داریم و همه سالم باشند. ( باخنده)


فکری در پاسخ به این سوال که برتری استقلال بخاطر تفکر مربیان بود یا کیفیت بازیکنان، گفت: زیاد ما را وارد حاشیه نکنید. شما بازی را دیدید و کیفیت نفت مسجد سلیمان باید چطور باشد و کیفیت استقلال باید چطور باشد را زیاد وارد این داستان ها نمی شویم و برای دوستان آرزوی موفقیت داریم.

دیدگاه‌ها