کد خبر : 1769439 | 01 مرداد 1400 ساعت 12:40 | 40.6K بازدید | 5 دیدگاه

فرصت برابر برای تمام تیم های اسپانیایی

لالیگا و یک فناوری منحصر به‌فرد و شگفت‌انگیز(عکس)

لالیگا از یک فناوری به نام Mediacoach استفاده می کند که باعث شده این لیگ به این لحاظ نسبت به سایر لیگ ها متمایز شود.

به گزارش "ورزش سه"، در داخل و خارج از زمین، یک بازی فوتبال توسط برخی داده‌ها و اطلاعات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. مربیان و تحلیلگرانی که به دنبال ایجاد بینش تاکتیکی در کاربران شبکه‌های اجتماعی هستند تا چیزهایی که قبلا خیلی به آن پرداخته نمی‌شد را به آنها نشان دهند؛ موضوعی که درک از یک مسابقه فوتبال و لذت تماشای آن را برای بینندگان افزایش می‌دهد.

 

 

1625624

 

 

در واقع Mediacoach ابزاری برای تحلیل و بررسی داده های فوتبالی است که توسط لالیگا ایجاد شده است. ابزاری که با استفاده از پیچیده ترین سیستم‌های عامل ساخته شده و می تواند اطلاعات زیادی از جمله هزاران داده از هر بازیکن را ارائه دهد.

 

در واقع لالیگا تصمیم گرفت که این ابزار بالقوه را در اختیار تمام باشگاه های حاضر در مسابقات و همچنین شرکت‌های پخش تلویزیونی بازی ها قرار دهد که به آنها فرصت جدید را برای درک مسابقات فوتبال می‌دهد و از طرف دیگر به رشد جهانی رقابت‌های لالیگا نیز کمک می‌کند.

 

 

1625623

 

 

سیلوستر جوس، مدیر Mediacoach، اخیراً در یک سخنرانی درباره این اتفاق مهم که در لالیگا رقم خورده گفت: "همه باشگاه ها به اطلاعات مشابه دسترسی دارند که به آنها اجازه می دهد تیم مقابل را بر اساس مسابقات قبلی در لالیگا تجزیه و تحلیل کنند. این موضوع برای لیگ بسیار خاص است زیرا هر باشگاهی ابزار مشابهی دارد.  با این راه حل، م شرایطی مساوی را در اختیار همه قرار می‌دهیم."

 

یک نمونه جذاب از تاثیر این اتفاق را می‌توان در باشگاه گرانادا مشاهده کرد؛ تیمی که فقط در عرض دو سال توانست در نیمه اول جدول لالیگا قرار بگیرد و تا یک چهارم نهایی لیگ اروپا نیز پیش برود. در واقع آنالیزور این باشگاه نیز به تاثیر Mediacoach در این پیشرفت اذعان کرده بود. او گفت: "موفقیت گرانادا تاحدودی به حضور در لالیگا و استفاده از Mediacoach نشأت می گیرد. در لیگ های دیگر این فناوری در دسترس نیست و به شما این امکان را می دهد که با وجود کیفیت حریف، شانس خود را افزایش دهید‌. ما دو ماه پیش در برابر بارسلونا به پیروزی رسیدیم و بخشی از دلیل این برد به خاطر همین موضوع و استفاده از این داده ها بود.

 

 

 

1625622

 

 

رویکرد دموکراتیک لالیگا به این معناست که این داده ها را در اختیار تمام تیم ها قرار می‌دهد تا از فرصت‌های برابر برای پیشرفت در داخل و خارج از زمین استفاده کنید."

 

همچنین آیتور کارانکا، مربی سابق رئال مادرید، که سابقه حضور در سطح اول و دوم فوتبال انگلیس را در کارنامه دارد نیز به تمجید از Mediacoach پرداخته و می‌گوید: " هنگامی که من در انگلیس کار می‌کردم کیفیت منابع اطلاعاتی یکسان نبود. در واقع امروز نیز چنین تفاوتی کاملاً مشهود است. اما یکی از کارهایی که لالیگا به خوبی انجام می دهد این است که داده ها را به شکل یکسان در اختیار تیم ها قرار می دهد. بهترین راه برای نشان دادن این موضوع به بازیکنان خود که می توانند حریفان بزرگ را شکست دهند، ارائه نقاط ضعف رقباست."

 

از طرف دیگر داده های Mediacoach به مربیان کمک می کند تا از مصدومیت های احتمالی بازیکنان شان جلوگیری کنند. بدین معنا که این داده ها شرایط فیزیکی بازیکنان را در اختیار مربی قرار می دهد. فابیو نوادا، تحلیلگر Mediacoach، با مثالی این موضوع را توضیح می‌دهد: "اگر بازیکنی در اختیار دارید که بعد از یک مصدومیت طولانی دوباره به میادین باز گشته، احتمالا از دقیقه 60 به بعد او را بازی خواهید داد اما با استفاده از این داده ها می توانید بدون هیچ نگرانی و وضعیت او را مورد بررسی قرار دهید و از مصدومیت دوباره اش جلوگیری کنید.

 

 

1625625

 

 

این اطلاعات به باشگاه ها کمک می کند که خطر آسیب دیدگی بازیکنان شان کاهش پیدا ‌کند و همچنین به خود بازیکنان نیز کمک می کند که عملکردی با کیفیت عالی ارائه دهند."

 

اما یکی دیگر از کارهای منحصر به فردی که لالیگا انجام داده این بوده که داده های Mediacoach را در هنگام پخش بازی زنده در اختیار بیننده قرار داده است. از طرفی این یک مزیت استراتژیک برای لالیگا نسبت به سایر لیگ ها نیز محسوب می‌شود. جوس در این باره گفت: " بهترین راه برای ارائه اطلاعات به بینندگان، نشان دادن داده ها در هنگام پخش یک مسابقه فوتبال است. جایی که ما با استفاده از طرح های گرافیکی به بینندگان در راه درک بهتر یک بازی فوتبال کمک می کنیم. داده ها و تجزیه و تحلیل ها بخش مهمی از فوتبال هستند و قطعاً ما طی فصول آینده در قسمت ارائه آنها در مسابقات زنده کیفیت بهتری را ارائه خواهیم داد. این فناوری به شکلی بی پایان پیشرفت خواهد کرد."

 

 

1625626

 

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا
This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها