کد خبر : 1769904 | 02 مرداد 1400 ساعت 12:33 | 263.6K بازدید | 5 دیدگاه

عذرخواهی کردم، اشتباه از من بود؛

تصاویری از لک در تبریز که ندیده بودیم

یک تصویر جدید از مکالمه بین دروازه‌بان پرسپولیس و توپ‌جمع‌کن تبریزی منتشر شد که ابعاد جدیدی را از این اتفاق مشخص کرد.

تصاویری از لک در تبریز که ندیده بودیم

به گزارش "ورزش سه"، لحظاتی بعد از برد پرگل پرسپولیس مقابل ماشین سازی و تثبیت صدرنشینی شاگردان یحیی گل‌محمدی، ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که درگیری لفظی گلر سرخ‌ها با یک توپ‌جمع‌کن در آن مشهود بود. با اوج گرفتن این کلیپ کوتاه، کمیته انضباطی دست به کار شد و از باشگاه پرسپولیس و حامد لک خواست تا نسبت به اتفاقات رقم خورده توضیحات خود را طی ۴٨ ساعت ارائه دهند.

 

شب گذشته و در برنامه فوتبال برتر بار دیگر محمدحسین میثاقی به این موضوع پرداخت و تصاویر جدیدی نیز از این تنش لفظی روی آنتن برد. 

 

پرده اول: شروع بحث در مصاحبه با سرمربی ماشین‌سازی

محمدحسین میثاقی، مجری برنامه فوتبال برتر در جریان گفت‌وگو با علیرضا اکبرپور، سرمربی ماشین‌سازی اشاره‌ای به اتفاق رخ داده در ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز داشت و عنوان کرد: «هیچ بحثی در اشتباهی که حامد لک انجام داده، نیست اما یک نکته دیگر هم وجود دارد. برخی از این دوستانی که پشت دروازه قرار می‌گیرند، آنقدر روی مغز و اعصاب بازیکنان می‌روند که اندازه ندارد؛ نه فقط با توپ ندادن بلکه با کارهای دیگر. خودم این صحنه‌ها را دیدم و سال‌ها پشت دروازه‌ها گزارش می‌گرفتم. در استادیوم‌های مختلف این توپ‌جمع‌کن‌ها روی اعصاب گلر و بازیکنان حریف می‌روند و همه جا این موضوع را دیده‌ام. البته این اتفاقات در ورزشگاه آزادی هم می‌افتد و تصاویرش هم وجود دارد.»

 

او ادامه داد: «در تبریز هم کار درست این بود که حامد لک نزد ناظر مسابقه می‌رفت و به او می‌گفت این توپ‌جمع‌کن از دقیقه یک من را اذیت می‌کند. امیدوارم این طرف ماجرا هم عزیزانی که توپ‌جمع‌کن هستند، کارشان را درست انجام دهند. بازیکن در جریان بازی عصبی است ولی در آن طرف هم بازیکن هر اتفاقی افتاد، باید خودش را کنترل کند.»

 

علیرضا اکبرپور هم در جواب اظهار کرد: «الان حامد لک را محروم کنند یا نه به درد ماشین‌سازی نمی‌خورد و من هم دوست ندارم یک بازیکن بزرگی مثل حامد لک از صحنه فوتبال محو شود، اما باید یک سری مسائل رعایت شود. فوتبال ما اخلاق‌مدار است و همیشه از اخلاق و سلامتی فوتبال حرف می‌‌زنیم، اما این مسائل به فوتبال لطمه می‌زند.»

 

1625606

 

پرده دوم: اولین برخورد
در دقیقه ۶۳ یک ضربه ایستگاهی از سمت چپ میانه زمین توسط بازیکنان ماشین‌سازی ارسال می‌شود و از سمت راست دروازه پرسپولیس به بیرون می‌رود که بخاطر فاصله گرفتن توپ از زمین مسابقه و با توجه به اینکه حامد لک بخاطر درخواست یحیی گل‌محمدی مبنی بر زود شروع کردن مسابقه، از توپ‌جمع‌کن پشت دروازه یک توپ می‌خواهد، اما او در سمت مخالف دروازه پرسپولیس ایستاده و یک توپ جلوی خود گذاشته بود.


در تصاویر مشخص است که حامد لک به سمت او می‌رود و با اشاره دست، به او می‌گوید که باید هر دو طرف دروازه توپ گذاشته شود تا بتواند بازی را سریع به جریان بیاندازد  و در همین حین مکالمه‌ای بین طرفین اتفاق می‌افتد که جزئیات این صحبت‌ها در هیچ دوربینی ضبط نشده است ولی حامد لک پس از این مکالمه چند ثانیه‌ای دوباره بازی را به جریان انداخته و به سعید آقایی پاس می‌دهد.

 

1626427

این تصویر دقیقه ۶۳ را نشان می‌دهد؛ جایی که هیچ توپی در دو طرف دروازه پرسپولیس برای شروع مجدد نیست و حامد لک بخاطر همین موضوع و نبود توپ‌جمع‌کن در آن سمت از دروازه عصبانی می‌شود، برای گرفتن توپ به سمت مخالف دروازه می‌رود و با دست به توپ‌جمع‌کن اشاره می‌کند که باید در کنار دروازه توپ بگذارد

 

پرده سوم؛ صحنه جنجالی تبریز
حامد لک پس از به جریان انداختن مسابقه، تصویر دیگری که از پشت دروازه توسط عکاس هیئت فوتبال تبریز ثبت و ضبط شد که این فرد در حال بیان این جمله که به سایر عکاسان می‌گوید «خواهشا صحبت نکنید» را نشان می‌دهد. در ادامه، همان کلیپ معروف و حامد لک که در حال بیان همان جملات علیه توپ‌جمع‌کن است، پخش شد و البته تیم ادیت فوتبال برتر روی کلیپ و بخش فحاشی آن بوق گذاشته بود.

 

پرده چهارم؛ توضیحات توپ جمع‌کن
در تصویر سومی که توسط فوتبال برتر نمایش داده می‌شود، با این توپ جمع‌کن گفتگویی کوتاه ترتیب داده شده که او می‌گوید: «من آنجا وایساده بودم. از هیات فوتبال به ما گفته بودند توپ‌ها را کنار زمین بگذارید. آقای لک آمدند سمت من و داد زدند. من گفتم توپ کنار زمین است و چرا به من داد می‌زنید. بعد برگشت به من فحش داد و من گفتم اینجا شهر تبریز است و شما مهمان ما هستید و ما هم مهمان‌نوازی می‌کنیم. برگشت و فحش‌های خیلی بدتر گفت. گفت تو همین تبریز بلایی سرت می‌آورم که شاخ در بیاوری! همین‌ها بود که اتفاق افتاد.»

 

1625440

 

* پرده پنجم؛ تصویری که منتشر نشده بود

در دقیقه ۷۵ مسابقه و پس از اینکه داور کولینگ بریک را اعلام می‌کند، تصاویر پخش زنده مسابقه نشان می‌دادند که حامد لک به سمت توپ‌جمع‌کن پشت دروازه رفت و او را در آغوش گرفت، اما در آن لحظه مشخص نبود چه صحبتی بین آنها در حال انجام بود ولی برنامه فوتبال برتر شب گذشته این گفت‌وگو را منتشر کرد.

 

در تصویر منتشر شده در فوتبال برتر، نشان می‌داد که حامد لک در زمان کولینگ بریک و حدود ۱۰ دقیقه پس از آن ویدئوی جنجالی، به سمت توپ‌جمع‌کن می‌آید، او را در آغوش می‌گیرد و صحبتی با او انجام می‌دهد.

 

لک پس از صحبت چند ثانیه‌ای با این توپ‌جمع‌کن و عذرخواهی از او، به سمت سایر بازیکنان پرسپولیس در کنار زمین می‌رود که در همین حین، یکی از عکاسان به حامد لک می‌گوید «حامد ولش کن» که این دروازه‌بان هم پاسخ می‌دهد «عذرخواهی کردم، اشتباه از من بود».

 

این صحبت‌های حامد لک در حال حرکت به سمت کنار زمین در دقیقه ۷۵ طی دو روز اخیر منتشر نشده بود که فوتبال برتر آن را به نمایش گذاشت و سوی دیگر ماجرا را نشان داد؛ جایی که حامد لک در اتفاقی که کمتر در فوتبال شاهد هستیم، سریعا به عذرخواهی از طرف مقابل خود پرداخت و از او دلجویی کرد.

 

1626428

 

* پرده آخر

پس از پایان پخش این بخش و بازگشت به استودیوی فوتبال برتر، میثاقی در صحبت‌هایی کوتاه عنوان کرد «تصاویری که ما داشتیم و الان منتشر کردیم را هیچ‌جا نداشت. شاید این صحنه را ندیده بودید. البته توپ‌جمع‌کن به شکل دیگری از این ماجرا صحبت کرد ولی ورزشکاران حرفه‌ای ما نیز باید حواس‌شان به این مسائل باشد. الان دوربین‌ها در همه جا هستند و بازیکنان در بیرون از ورزشگاه و در خیابان و پشت فرمان هم باید حواس‌شان باشد.»

با منتشر شدن تصاویر جدید از این اتفاق و مستنداتی که باشگاه پرسپولیس ارائه کرده، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز می‌تواند بررسی دقیق‌تری روی موضوع داشته باشد و پس از آن اقدام به صدور رای کند.

دیدگاه‌ها