کد خبر : 1770058 | 02 مرداد 1400 ساعت 22:48 | 162.1K بازدید | 9 دیدگاه

نفر به نفر با ستاره‌های والیبال در برد تاریخی

مرندی و صالحی طلا،عبادی‌پور الماس!

پیروزی فوق‌العاده تیم ملی والیبال ایران مقابل لهستان در شرایطی به‌دست آمد که تک تک نفرات نمایش خیره‌کننده ای داشتند.

مرندی و صالحی طلا،عبادی‌پور الماس!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران بعد از حضور ناموفق در لیگ ملت ها با شرایط ویژه ای پای به المپیک 2020 گذاشت. گام اول در توکیو رویارویی با یک رقیب سرسخت و سنتی بود؛ لهستان.تیمی که ایران را دستکم گرفته بود اما شاگردان آلکنو درس خوبی به حریف سفیدپوش دادند؛تیمی با ستاره‌های قدرتمندش؛بازیکنی  بی مهار مثل لئون یا اسپکر قدرتمندش کورک.

 

1626677

 

در گفت و گو با محمد غیاثی، ملی پوش اسبق والیبال و سرمربی فعلی حاضر در لیگ برتر ایران عملکرد تیم ملی در بازی با لهستان را مورد بررسی قرار دادیم.


محمد غیاثی می‌گوید:تک تک بازیکنان با توجه به حریفی که مقابلش قرار گرفتند، وظایف خود را به نحو احسن انجام دادند. لهستان پیش از شروع مسابقات یک پای فینال خوانده می شد. از نظر تعدد بازیکنان خوب، لهستان جزو تیم های شاخص است و با این وجود شاهد این بودیم که همه نفرات تیم ایران بهترین عملکرد را از خود نشان دادند.

 

1626667

 


 حاصل این گفت و گو که بررسی عملکرد تک به تک بازیکنان تیم ملی است:

 

1626671

 

*سعید معروف: در روزی که همه بچه ها در انجام وظایف شان پرتلاش ظاهر شدند، سعید معروف نقش محوری را در پیروزی ایران داشت. او با مدیریت و کاریزمای بالا، تیم را در داخل زمین هدایت کرد. معروف در حساس ترین لحظه بهترین تصمیمات را گرفت. همه می دانند که پاسور نقشی سرنوشت ساز در تیم دارد و او با خونسردی مثال زدنی و تغذیه حمله‌وران ایران عالی کار کرد.اوج کار او جاخالی هوشمندانه روی دریافت ضعیف بازیکنان ایران بود که سرنوشت ما را از باخت به پیروزی تغییر داد.

 

1626676

 

*میلاد عبادی پور: بعد از پشت سر گذاشتن یک تورنمنت سخت، میلاد عبادی پور شروع خوبی در المپیک داشت و به نظرم بعد از سعید معروف باید او را ستاره تیم ملی ایران مقابل لهستان بدانیم که در دریافت و ضربات روی تور موفق عمل کرد. عبادی پور در چند صحنه حساس هم با تصمیمات خوب خود تیم ملی را به امتیاز رساند.او در دفاع و حمله و سرویس کم نقص کار کرد و به اصطلاح ارورهای بازی‌اش در حداقل بود. او شایسته است که مورد تشویق بیشتری قرار بگیرد.

 

1626674

 

*مهدی مرندی: عملکرد مهدی مرندی در بازی با لهستان فوق العاده بود و حدود 50 درصد دریافت توپ موفق داشت. زمانی که تیم راهی لیگ ملت ها شد همه به جای خالی مرندی اشاره می کردند. البته این تصمیم با توجه به فضا دادن آلکنو به جوانان در پست لیبرو اتخاذ شده بود. همه می گفتند که مرندی باید در تیم ملی باشد چون او از تجربه بالایی برخوردار بود و یک المپیک را هم پیش از این دیده بود. مرندی در زمینه دریافت در ایران بهترین است هر چند در بحث توپ گیری کمی مشکل دارد ولی با تجربه خوب خود به این موضوع هم غلبه کرد.

 

1626675


*علی‌اصغر مجرد: بازیکنانی مثل مجرد اسما جوان هستند اما از نظر تجربه در شرایط بسیار خوبی قرار دارند. او بازی های جهانی جوانان و نوجوانان را دیده و چند سالی است که در لیگ برتر حضور دارد. مجرد در بازی امروز خیلی خوب از پس ماموریت هایی که به او محول شده بود برآمد و به نظرم عملکردش کاملا راضی کننده بود.او بخصوص روی تک دفاع‌ها و ضربات بریده در جایی که لازم بود بسیار موثر کار کرد.

 

1626670

 

*میثم صالحی: صالحی سال هاست که در لیگ بازی می کند و درست است که از نظر سنی نسبت به بازیکنان دیگر جوان تر است اما تجربه مناسبی برای همراهی تیم ملی در بازی های بزرگ دارد. به نظر من عملکرد صالحی مقابل تیمی چون لهستان بسیار خوب بود و او توانست مقابل یاران قدرتمند حریف در خط دفاعی، ضربات خوبی را به سمت زمین آنها بزند.او از ستارگان امروز تیم ملی بود و با وجود یکی دو اشتباه در سطح بسیار بالایی بازی کرد.

 

1626668


*امیر غفور: غفور هم مثل دیگر بازیکنان باتجربه تیم ملی در این بازی بسیار خوب بود و توانست به بهترین شکل از تجربه خود برای موفقیت تیم استفاده کند. غفور امروز بی اشتباه و باروحیه بود و تجربه گرانبهایش بسیار به درد تیم خورد. این بازیکن با استفاده از هوش خود در حملات امتیازهای خوبی گرفت و به اصطلاح شما جوانها ترکاند.یادتان باشد که همیشه ماشه تفنگ را در جریان مسابقه باید بازیکن بچکاند. بازیکن باید بازی کند تا مربی به اهداف خودش برسد و اهدافش را به سرانجام برساند.

 

1626669


*محمد موسوی:من این بازی را با ضربه سرعتی و ترسناک او به داخل زمین لهستان به یاد خواهم آورد. موسوی با این مهارت ویژه و همچنین تاثیرش در دفاع تیمی یکی از بی‌جانشین‌ترینهای تیم ملی محسوب می‌شود. در این بازی با توجه به شرایط روانی به وجود آمده پیش از شروع کار، بچه ها از نظر روانی انگیزه های بسیاری داشتند که توانایی های خود را اثبات کنند و موسوی یاور هم‌تیمی‌هایش در این ماموریت بود.

 

1626672

 

*ولادیمیر آلکنو:آلکنو یک مربی بزرگ و شناخته شده است. البته هر کسی یک دیدگاهی دارد و احساس من این است که او به حد کافی لیگ ما را ندید. شاید هم شرایط به این صورت رقم خورد که بازیکنان لیگ خیلی دیده نشوند. ما یارهای بسیار خوبی در لیگ برتر داشتیم که می توانستند در المپیک هم باشند که خوشبختانه در بازی امروز با توجه به عملکرد خوب بچه ها نیاز به حضور آنها احساس نشد. در پست دریافت قدرتی ما یک مشکل بزرگ داریم که سه یار هم با خودمان در این پست و یک لیبروی دوم برده ایم. باید اما حواسمان را جمع کنیم چون اگر خدای نکرده عبادی پور یا صالحی در یک بازی به مشکل بخورند یا روز، روزشان نباشد در این پست به مشکل می خوریم.

 

در مجموع من عملکرد آلکنو را مثبت ارزیابی می کنم به خصوص با فضای خوبی که در تیم ایجاد کرد و از مهره هایش بهترین استفاده ممکن را در بهترین زمان انجام داد. تغییرات خوبی را در مواقع مورد نیاز انجام داد و تایم اوت های مناسبی هم گرفت. البته باید بازهم تاکید کنم که اکثر بازیکنانی که در داخل زمین حضور داشتند عملکرد فوق العاده ای داشتند و نیاز به تعویض خیلی احساس نشد.


عملکرد تیمی : در والیبال یک اصطلاح هست که می گوید بازی فلان حریف با بازی ما می خواند یا نمی خواند. این یک بار روانی هست که همیشه در شرایط بازی تیم ها موثر است. تیم ملی ایران از همان ابتدا مقابل لهستان بازی های خوبی انجام داده و به نوعی می توان گفت که بازی لهستان با ما می خواند. و خوشبختانه به این مهم هم دست یافتند. تیم ملی ایران پیش از ورود به المپیک یک تورنمنت بد را پشت سر گذاشته بود و فشار زیادی را روی دوش خود احساس می کرد. بچه ها با همدلی مقابل لهستان ظاهر شدند تا بتوانند حریف را شکست دهند.

 

 

 

دیدگاه‌ها