کد خبر : 1770753 | 05 مرداد 1400 ساعت 19:18 | 97.9K بازدید | 17 دیدگاه

استقلال خواهان مجازات شلاق برای کنعانی زادگان

باشگاه استقلال با انتشار اطلاعیه ای تأکید کرد که شکایت حسین کنعانی زادگان را به دادسرای عمومی و انقلاب برده است.

استقلال خواهان مجازات شلاق برای کنعانی زادگان

به گزارش "ورزش سه"، رسانه باشگاه استقلال با انتشار بیانیه ای که تصویری به آن الصاق شده است، خبر از شکایت این مجموعه حسین کنعانی زادگان مدافع ملی پوش پرسپولیس داد که چندی پیش در یک ویدیویی اینستاگرامی با یک هوادار استقلال دیده می شود.


مدیرعامل استقلال پس از بالا گرفتن موضوع در این باره اعلام موضع کرد و خبر از شکایت از کنعانی زادگان داد. او که به نظر می رسد علاقه مند است در دل هواداران استقلال رخنه کند، امروز جزئیاتی از این شکایت را فاش کرده و متن کیفرخواست را در رسانه رسمی باشگاه استقلال منتشر کرده است.


در متن شکایت باشگاه استقلال آمده است که "وقف ماده 608 قانون مجازات اسلامی، توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک، مجازات شلاق تا 74 ضربه و پنجاه هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود. مضاف بر ماده فوق با عنایت بر اینکه باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال شرکتی صد در صد دولتی بوده که وفق ماده 609 قانون مجازات اسلامی توهین صورت گرفته از جانب نامبرده ذیل حکم توهین مشدد نیز قرار می گیرد."

 

1627923

 


در ادامه متن شکایت استقلالی ها با اشاره به ویدیوی منتشر شده از مدافع پرسپولیس آمده است: "وقف فیلم موجود که تقدیم گردید، آقای حسین کنعانی زادگان در عملی ناشایست اقدام به توهینی زشت و زننده به باشگاه استقلال و هواداران استقلال می نماید. واضح است که اقدام ایشان به عنوان بازیکن تیم فوتبال و تیم ملی نه تنها نقض مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال بوده است که از طریق آن مراجع مربوط نیز پیگیری می گردد."


باشگاه استقلال در رابطه به دلایل اتهام جرم کنعانی نیز آورده است: "1- توهین آمیز بودن رفتار با توجه به عرف سنجیده می شود. به قطع و یقین گفتار ایشان به حدی زشت و زننده است که در هر طبقه اجتماعی و در هر جایگاهی توهینی به شدت زشت و زننده تلقی می گردد مضافا که با توجه به آنکه نامبرده بازیکن تیم پرسپولیس و تیم ملی ایران بوده و مخاطب توهین ایشان باشگاه استقلال و هواداران آن می باشد. 


2- مخاطب توهین باید فرد معینی باشد و در صورتی که به جمعی توهین شود، باید به گونه ای باشد که بتوان آن را به تک تک افراد جمع قابل انتساب دانست که فارغ از انتساب توهین مزبور به شخصیت حقوقی باشگاه استقلال که یک شخص معین بوده است و نیازمند هیچ تفسیری در این خصوص نمی باشد حتی این شرط مانع وقوع هتک نسبت به هواداران استقلال نیز نمی شود.


3- توهین باید صریح باشد و نمی توان براساس آن تفسیرپذیر بودن یک کلام، گوینده یا نویسنده آن را به اتهام توهین تعقیب نمود که صریح تر از بیان و توهین صورت گرفته از جانب ایشان عبارت یا اصطلاح توهین آمیزی یافت نمی شود."

دیدگاه‌ها