کد خبر : 1770829 | 06 مرداد 1400 ساعت 10:03 | 60.5K بازدید | 1 دیدگاه

عذرخواهی کمیته داوران فدراسیون جهانی شمشیربازی

اعتراض شدید ایران به قضاوت دیدار با ایتالیا

طبق ادعای سایت وزارت ورزش، رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی شمشیربازی بابت نحوه قضاوت داور از ایرانی‌ها عذرخواهی کرد.

اعتراض شدید ایران به قضاوت دیدار با ایتالیا 

به گزارش" ورزش سه"، تیم ملی شمشیربازی ایران در یک رقابت نزدیک بازی یک‌چهارم نهایی المپیک توکیو را ۴۵ بر ۴۴ به ایتالیا واگذار کرد.


این در حالی است که بعد از این شکست علی پاکدامن مدعی شد در طول بازی بارها داور امتیازهایی که ۵۰- ۵۰ بود را به نفع ایتالیا می‌داد. 


در این دیدار پایاپای که حساسیت‌های بسیار زیادی داشت، تیم داوری درحالی‌که دو شمشمیرباز در امتیاز 44 برابر بودند و تنها برای بردن به یک امتیاز احتیاج داشتند به طرز عجیبی امتیاز بازیکن ایرانی که امتیاز آخر مسابقه بود را نادیده گرفت تا مسابقه با همان نتیجه تساوی 44 دوباره به جریان بیفتد.


این در شرایطی است که در حمله بعدی شمشیرباز ایتالیایی توانست از غفلت حریف ایرانی‌اش استفاده کند و زودتر به امتیاز 45 برسد و به‌این‌ترتیب تیم ملی شمشیربازی ایران درنهایت شایستگی از راه‌یابی به مرحله نیمه‌نهایی باز بماند. 

 

1628084


گزارشگر این دیدار نیز دائم به این مسئله اشاره داشت و عنوان می‌کرد که نایب‌رئیس جهانی ملیتی ایتالیایی دارد و می‌تواند این مسئله تأثیرگذار باشد، درحالی‌که این‌گونه موارد کاملاً با روح مسابقات المپیک مغایرت دارد.
بر اساس مطلبی که سایت وزارت ورزش منتشر کرده، در پایان دیدار دو تیم ایران و ایتالیا، رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی با اعضای تیم ملی ایران صحبت کرد و با اعلام اینکه پیروزی برای ایران بوده است بابت این اتفاق عذرخواهی کرد.


در همین ارتباط رییس کمیته ملی المپیک، گفت: پیمان فخری و شاگردانش سالهاست برای رسیدن به سکوی المپیک توکیو تمرین کردند و ممارست کشیدند اما متاسفانه داور تمام رویاهای این تیم موفق را به باد داد.
کمیته ملی المپیک ایران نیز اعلام کرده به صورت رسمی به کمیته بین المللی المپیک اعتراض خود را اعلام خواهد کرد. 


گفتنی است؛ شاگردان پیمان فخری پس از شکست دادن آمریکا، حالا باید برای کسب رتبه پنجم به مصاف مصر بروند.

دیدگاه‌ها