کد خبر : 1770851 | 06 مرداد 1400 ساعت 11:47 | 34.4K بازدید | 1 دیدگاه

از متن و حاشیه المپیک؛

سیمون بایلز: دیگر دلم نمی‌خواست ادامه دهم

سیمون بایلز، ژیمناست آمریکایی دارنده چهار طلای المپیک، روز گذشته از حضور در رقابت های تیمی بازی های توکیو انصراف داد و در مسابقات همه جانبه پنجشنبه نیز شرکت نخواهد کرد.

سیمون بایلز: دیگر دلم نمی‌خواست ادامه دهم

به گزارش "ورزش سه"، بازی های المپیک توکیو در روز چهارشنبه هنوز تحت تاثیر انصراف غیرمنتظره و شوکه کننده سیمون بایلز از مسابقات تیمی ژیمناستیک زنان بود و همگان منتظر بودند تا بفهمند آیا این قهرمان آمریکایی به مسابقات بازمی گردد یا خیر.

 

روز سه شنبه بایلز، وقتی پس از دریافت نمره پایین در مسابقات خرک خود از مسابقات تیمی کنار رفت، موجی از شوک و شگفتی را در بازی های تابستانی ایجاد کرد.

این ژیمناست 24 ساله گفت که فشار برآورده کردن انتظارات و تلاش برای دستیابی به رکورد شش مدال طلا برای وی راهی جز کناره گیری با هدف حفظ سلامت روانش نگذاشته است.

 

با این حال بایلز در ابتدا احتمال بازگشت به مسابقات را با شروع رویداد همه جانبه روز پنجشنبه که در آن باید از عنوان المپیکی خود دفاع کند، رد نکرد.

بایلز که ششمین مدال تیمی المپیکش را با دوم شدن تیم آمریکا در رقابت های تیمی پس از روسیه دریافت کرده بود، در این رابطه گفت: "بعد از اینکه نمایشی که داشتم، دیگر دلم نمی خواست ادامه بدهم. درباره رقابت های پنجشنبه خواهیم دید که چه می شود."

 

مارک آدامز، سخنگوی کمیته بین المللی المپیک ر وز چهارشنبه گفت که "کمیته بین المللی المپیک احترام زیادی برای بایلز قائل است و از او حمایت می کند."

آدامز که حاضر به گمانه زنی درباره حضور بایلز در مراحل نبود، گفت که سلامت روان همچنان یک مسئله مهم است و این موضوعی است که سازمان مدتی است که روی آن کار کرده است.


بایلز به هر شش مسابقه فینال مسابقات ژیمناستیک راه یافته بود و با کسب مدال‌های طلا او به رکورد 10 مدال در دو المپیک تابستانی می رسید و تبدیل به موفق ترین ورزشکار زن المپیکی در تمام رشته های ورزشی می شد.

امروز اما اعلام شد که بایلز به دلیل مشکلات سلامت روان در رقابت های پنجشنبه شرکت نخواهد کرد.


تیم ژیمناستیک آمریکا با اعلام این موضوع در بیانیه ای نوشت: "سیمون همچنان به ارزیابی روزانه خود برای تعیین شرکت یا عدم شرکت در فینال مسابقات هفته آینده ادامه خواهد داد."


بایلز سهمیه حضور در هر چهار فینال هفته آینده را کسب کرده بود و انتظار می رفت که حداقل در سه تای آنها طلا بگیرد. در رقابت های همه جانبه او امید داشت تا بتواند عنوان قهرمانی المپیک ریو 2016 خود را تکرار کند و تبدیل به اولین زن در 53 سال گذشته شود که دو عنوان پیاپی قهرمانی در رقابت های همه جانبه کسب می کند.

جید کری که در مسابقات مقدماتی رده نهم بیشترین امتیاز را کسب کرد، در فینال همه جانبه جای بایلز را خواهد گرفت. مشخص نیست که آیا بایلز در فینال های اسباب های جداگانه شرکت می کند یا خیر.

دیدگاه‌ها