کد خبر : 1772174 | 12 مرداد 1400 ساعت 20:18 | 65.1K بازدید | 2 دیدگاه

نگاه نزدیک به دومین مدال المپیکی ایران؛

هادی ساروی و 43 ثانیه لذت خالص از المپیک! (عکس)

در حالی که انتظار می‌رفت ساروی با یک حمله دیگر و خروج پای حریف از تشک پیروزی ایران را قطعی کند اما او ترجیح داد که ثانیه‌های باقی مانده مسابقه سپری شوند.

هادی ساروی و 43 ثانیه لذت خالص از المپیک! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، دومین مدال کاروان ایران در حالی از کشتی به دست آمد که انتظار می‌رفت در روز توزیع مدال این ورزش، ایران در فینال بیشتری حضور پیدا کند و رنگ نیز برای دوبنده پوشان ایرانی متفاوت باشد اما المپیک به شکلی پیش رفت که تقابل محمدهادی ساروی و آروی ساوولاینن، نبردی حیثیتی برای کشتی ایران شود؛ نبردی که آغاز خوشی برای حریف فنلاندی داشت و او با یک امتیاز کار را استارت زد.

 

 

1630535

 

 

ساوولاینن 186 سانتی متری که با بدنی چابک و سابقه قهرمانی در جوانان جهان، حریفی قدرتمند برای ساروی به حساب می‌آمد، در ادامه نیز با قدرت بدنی کار را در دست گرفت و مانع از کسب امتیاز از سوی کشتی گیر ایرانی در راند اول شد. پس از شروع راند دوم و در شرایطی که هادی ساروی انگیزه بالایی برای جبران این امتیاز از دست رفته داشت، ساوولاینن 22 ساله با اتکا به توان جسمانی حمله دیگری را ترتیب داد و یک امتیاز دیگر را با خروج پای حریفش به ثبت رساند.

 

در شرایطی که مدال برنز در وزن 97 کیلوگرم کشتی برای ایران از دست رفته به نظر می‌رسید، ساروی به شکلی تماشایی معادله را تغییر داد و موفق شد حریف را مقهور خود کند. ساوولاینن تلاش داشت تا دوباره با هل دادن ساروی پای او را از تشک خارج کند و امتیازش را به 3 برساند اما نماینده ایران با یک چرخش و حمله به کشتی گیر فنلادی در خارج از تشک او را خاک و هر دو امتیاز را به صورت یکجا جبران کرد.

 

 

1630537

 

 

اما این پایان کار نبود. اگرچه با این نتیجه ایران پیروز مسابقه می‌شد اما ساروی که با تمام توان در مقابل حملات ساوولاینن ایستادگی کرده بود، تنها 20 ثانیه پس از دو امتیاز قبلی، یک بار دیگر به شکلی مشابه از حریف دو امتیاز گرفت تا کاملا در موقعیت پیروزی قرار بگیرد. او یک امتیاز را هم با خارج کردن حریف از تشک به دست آورد و 5 ثانیه بعد با حرکتی غافلگیرکننده حریف را ضربه فنی کرد تا برنده بازی باشد اما داور اعلام کرد که از پا استفاده کرده و بازی ادامه خواهد یافت.

 

43 مانده به اتمام مسابقه، ساروی پس از فرار از دست ساوولاینن او را به پل زد و چهار امتیاز دیگر را هم گرفت تا نتیجه کشتی 9-2 شود. او که در دو بازی مقابل حریف بلغار و الجزایری امتیاز نداده بود، برای پیروزی تنها یک امتیاز دیگر لازم داشت و انتظار می‌رفت که این امتیاز را با هل دادن حریف به خارج از زمین به دست آورد اما در کمال تعجب، ترجیح داد که این لحظات را مدیریت کند و کشتی به پایان برساند؛ آخرین ثانیه‌های او در المپیک توکیو که به نظر نمی‌خواست از آن دل بکند و تا ثانیه آخر مسابقه را ادامه داد و بعد مشغول خوشحالی شد. با این مدال حالا گرایی هم در فینال فشار کمتری را روی خود احساس می‌کند و فرصت کسب دومین مدال طلای کاروان ایران را خواهد داشت.

 

 

1630538

 

1630539

 

1630540

 

1630541

 

1630536

دیدگاه‌ها