کد خبر : 1772301 | 13 مرداد 1400 ساعت 14:50 | 70.6K بازدید | 4 دیدگاه

مسی در آستانه تمدید، رئال خوشبین به امباپه

قرارداد نجومی لالیگا؛ خوشحالی زایدالوصف رئال و بارسا

لالیگا با فروش 10 درصد سهام خود به یک بنیاد سرمایه گذاری ورزشی، در مجموع 2.7 میلیارد یورو به باشگاه های اسپانیایی حاضر در لالیگا تزریق خواهد کرد.

قرارداد نجومی لالیگا؛ خوشحالی زایدالوصف رئال و بارسا

به گزارش "ورزش سه"، یک سال و نیم پس از پاندمی کرونا که به باشگاه های به خصوص بزرگ اسپانیایی ضربه بزرگ اقتصادی را وارد کرد، امروز لالیگا خبری خوش و مسرت بخش را منتشر کرد. در روزهایی که بارسا برای تمدید با مسی و ثبت نام 4 خرید جدیدش با مشکلات زیادی دست به گریبان است و رئال ترجیح داده برای حفظ توازن مالی خود خریدی انجام ندهد، لالیگا خبر از توافق با بنیاد سرمایه گذاری ورزشی "CVC" به ارزش 2.7 میلیارد یورو داد. این بنیاد در فرمول 1 نیز حضوری فعال دارد.

 

 

1630801

 

 

به این ترتیب 10 درصد سهام لالیگا در اختیار این بنیاد قرار خواهد گرفت ولی در عوض این 2.7 میلیارد یورو بین باشگاه های حاضر در لالیگا و دسته دوم این کشور بر اساس حق پخش تلویزیونی 7 سال اخیر و نتایج ورزشی آنها تقسیم خواهد شد.

 

طبق گزارش مارکا، در صورت تصویب این توافق در مجمع باشگاه ها که فردا خواهد بود، بارسلونا 270 میلیون یورو و رئال نیز 261 میلیون یورو دریافت خواهند کرد. این تزریق مالی خبری بسیار خوب برای این دو باشگاه بزرگ محسوب می شود.

 

 

1617872

 

 

بارسا می تواند قرارداد لیونل مسی را تمدید کند و نام 4 بازیکن جدیدش را نیز به ثبت برساند. رئال مادرید هم می تواند روند بازسازی برنابئو را سرعت بدهد و بودجه خود برای خرید کیلیان امباپه را نیز بیشتر کند. دست رئال برای خریدهای دیگر به فاصله کمتر از یک ماه تا پایان انتقالات تابستانی نیز باز خواهد شد.

باشگاهی مثل لوانته که با مشکل ورشکستگی مالی روبرو است نیز از این ناحیه بسیار سود خواهد کرد.

 

 

1630384

 

 

این توافق به باشگاه های اسپانیایی کمک می کند تا طی 4 سال آینده بتوانند از لحاظ مالی خود را به باشگاه های لیگ برتر انگلیس نیز نزدیک تر کنند. لیگ برتر از لحاظ توافق های مالی با اسپانسرهای مشهور زبانزد است و حتی تیم های متوسط و ضعیف این کشور نیز نسبت به تیم های لالیگایی از لحاظ منابع مالی شرایط بهتری را تجربه می کنند.

 

 

دیدگاه‌ها