کد خبر : 1772304 | 13 مرداد 1400 ساعت 14:38 | 66.3K بازدید | 8 دیدگاه

کنده کشی بولدوزر ایرانی در حد فینال المپیک

حسن یزدانی با اقتدار به تیلور آمریکایی رسید

حسن یزدانی در یک کشتی سخت و نفس گیر توانست نایفونوف روسی را از پیش رو بردارد و اولین فینالیست کشتی آزاد لقب بگیرد.

حسن یزدانی با اقتدار به تیلور آمریکایی رسید

 

به گزارش "ورزش سه"، از وقتی حسن یزدانی وارد توکیو شده بود، لحظه شماری برای حضور او روی تشک به عنوان یکی از ستاره های جهان کشتی آغاز شد. از صبح امروز این کشتی گیر که از سوی اتحادیه جهانی کشتی لقب بولدوزر را هم دریافت کرده، به هنرنمایی روی تشک کشتی المپیک توکیو پرداخت.


بعد از اینکه یزدانی خیلی راحت رقبایی از ازبکستان و سوییس را از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی رسید، از ظهر امروز او در یک مبارزه نسبتا دشوار مقابل نایفونوف از روسیه قرار گرفت. یزدانی که دو سال قبل این کشتی گیر روس را به راحتی در مسابقات جهانی شکست داده بود، امروز نتوانست با شادابی گذشته برابر رقیبش بایستد.


حسن یزدانی که از لحظه اول مثل همیشه حمله کننده بود و مقابل رقیبش یورش می برد، به راحتی نمی توانست به پای نایفونوف برسد. بعد از اخطار داوران به کشتی گیر روسی یک امتیاز به اندوخته حسن اضافه شد. در ادامه نیز یل جویبار توانست به سختی اما با سماجت حریف خود را خاک بنشاند و دو امتیاز دیگر بگیرد.

 

 

 

 

 


ستاره کشتی ایران که در تایم دوم با آرامش بیشتری به کشتی ادامه داد و نمی خواست به آب و آتش بزند، با زیرگیری های حریف مواجه شده بود. یکی از این زیرگیری ها با بیرون رفتن پای حسن همراه شد و اولین امتیاز به کشتی گیر روس رسید.


در حالی که در یک دقیقه آخر کشتی به اوج حساسیت خودش رسیده بود و نگرانی برای طرفداران حسن یزدانی هم وجود داشت، نایفونوف در لحظات آخر برای جبران یک زیرگیری ریسکی داشت. حسن اما کنده حریف را در دست گرفت و با یک حرکت ریسکی کُنده او را در ثانیه های پایانی بالا کشید و 4 امتیاز دیگر گرفت تا با اقتدار کامل فینالیست شود.


یزدانی 7 بر یک برنده کشتی نیمه نهایی با نایفونوف لقب گرفت و به فینال وزن 86 کیلوگرم رسید تا تنها یک گام تا کسب دومین طلای خود در المپیک فاصله داشته باشد.


البته که در فینال یک رقیب قدر و گربه سیاه حسن یزدانی یعنی تیلور آمریکایی منتظر اوست. باید دید کادرفنی کشتی آزاد ایران برای سومین مبارزه تاریخ یزدانی و تیلور چه برنامه ای دارند و آیا این بار اولین برد حسن برابر کشتی گیر آمریکایی با یک طلای شیرین برای کاروان ایران همراه می شود یا اتفاقات دیگری در راه است.

دیدگاه‌ها