کد خبر : 1772319 | 13 مرداد 1400 ساعت 16:16 | 154.3K بازدید | 44 دیدگاه

دومین طلای کاروان ایران

حملات بی‌وقفه دلاور شیراز برای خوشرنگ‌ترین مدال

محمدرضا گرایی در سالن کشتی المپیک توکیو دست به کار بزرگی زد و دومین طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد.

حملات بی‌وقفه دلاور شیراز برای خوشرنگ‌ترین مدال

به گزارش "ورزش سه"، شاید اگر قبل از المپیک کسی پیش بینی کسب مدال طلا برای محمدرضا گرایی را داشت، کمتر کسی این پیش بینی را باور داشت. این فرنگی کار وزن 67 کیلوگرم که چند ماه قبل از المپیک توانست سهمیه این وزن را قطعی کند، بعد از ناکامی برادر بزرگترش در کسب مدال برنز المپیک، حسابی بزرگی کرد و یک طلای مقتدرانه را به نام خود رقم زد.


دیروز محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر  جولین هورتا از کلمبیا را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم و در یک کشتی بسیار نزدیک با نتیجه 5 بر 5 از سد فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 6 بر 1 راماز زوئیدزه از گرجستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.


گرایی امروز و در دیدار فینال وزن 67 کیلوگرم مقابل پرویز نصیب اف از اوکراین روی تشک رفت و آنقدر هوشمندانه و باقدرت به پیروزی رسید که هیچ استرسی به علاقه مندان به ورزش وارد نشد.


بعد از اینکه داوران در تایم اول به کشتی گیر اوکراینی اخطار دادند، گرایی تلاش زیادی کرد تا کنده او را بالا بکشد، اما بعد از اجرای یک سالتو داوران خطا اعلام کردند و حتی اعتراض محمد بنا نیز باعث شد کشتی یک بر یک برابر شود.
 

 

 

1630853

 

1630855

 

1630856

 

تنها ثانیه هایی گذشته بود که این پسر شیرازی کشتی فرنگی ایران توانست با کمرگیری دو امتیاز دیگر را به نام خود بزند. در تایم دوم گرایی طوفانی تر روی تشک ظاهر شد. او با یک کمرگیری و به پل زدن حریف 4 امتیاز به نام خود ثبت کرد و اعتراض بی اثر سرمربی اوکراین هم کشتی را 8 بر یک به سود محمدرضا کرد.

 

1630880

در این صحنه داور ابتدا درخواست 4 امتیاز برای گرایی کرد اما در ادامه با ادعای استفاده از پا، این امتیاز به او داده نشد. بررسی هیئت ژوری پس از اعتراض رسول جزینی هم تغییر در تصمیم یاد شده نداشت تا یک امتیاز به کشتی گیر ازبک داده شود.

 

1630881

کمرگیری کم نقص گرایی در وقت دوم به گونه ای که در تصویر مشاهده می کنید، 3 امتیاز دیگر برای او به همراه داشت که اعتراض اشتباه مربی ازبک، این 3 امتیاز را به 4 تبدیل کرد.

 

1630882

این آخرین امتیاز گرایی در مسابقه فینال بود. جایی که نصیب اف می خواست از او امتیاز بگیرد اما قدرت و هوشیاری کشتی گیر کشورمان، خروج ورزشکار ازبک از تشک را به همراه داشت تا امتیاز 9 برای گرایی ثبت شود.

 


تنها یک امتیاز تا ثبت یک برد فوق العاده باقی مانده بود و گرایی بدون ترس و با جسارت توانست رقیبش را از تشک بیرون کند تا 9 بر یک و قبل از پایان 6 دقیقه کشتی برنده و قهرمان المپیک لقب بگیرد.
محمدرضا گرایی در المپیک توکیو نمایش فوق العاده ای داشت و با اقتدار دومین طلای کاروان ایران را بعد از جواد فروغی ثبت کرد تا شاهد ترقی چند پله ای ایران در جدول توزیع مدال های المپیک توکیو باشیم.

 

1630916


بدین ترتیب پرونده تیم 5 نفره کشتی فرنگی ایران با یک مدال طلای محمدرضا گرایی و یک برنز هادی ساروی بسته شد.


پیش از این کشتی فرنگی ایران فقط در المپیک لندن موفق به کسب مدال طلا شده بود و این برای دومین بار در تاریخ است که فرنگی کاران به قهرمانی در المپیک دست پیدا می کنند.

دیدگاه‌ها