کد خبر : 1772567 | 14 مرداد 1400 ساعت 17:19 | 69.1K بازدید | 7 دیدگاه

در متن و حاشیه المپیک

تاریخ‌سازی جادوگر آمریکایی با پیروزی بر یزدانی

دیوید تیلور امروز با غلبه بر حسن یزدانی به مدال طلای وزن 86 کیلوی کشتی المپیک رسید. این اولین طلای المپیکی تیلور بود.

تاریخ‌سازی جادوگر آمریکایی با پیروزی بر یزدانی

به گزارش "ورزش سه"، طلای وزن 86 کیلوگرم کشتی المپیک 2020 به جادوگر آمریکایی رسید. دیوید تیلور توانست در بازی فینال 4-3 برحسن یزدانی پیروز شده و صاحب مدال طلا شود. او تا 15 ثانیه به پایان مسابقه از یزدانی عقب بود ولی توانست با خاک کردن قهرمان ایرانی، دو امتیاز را بگیرد و برای سومین بار متوالی این حریف قدر را شکست دهد.

این نخستین طلای تیلور در بازی های المپیک بود و او همچنین توانست یک رکورد نیز برای ایالت پنسیلوانیا کسب کند. تیلور حالا اولین کشتی گیر این ایالت است که توانسته برنده طلای المپیک شود.

 

 

1631352

 

 

تیلور با سابقه دو قهرمانی جهان تنها طلای المپیک را در کارنامه اش کم داشت و امروز به آن رسید. این شانزدهمین طلای ایالت پنسیلوانیا در تاریخ بازی های المپیک نیز محسوب می شود.

امروز توماس گیلمن نیز توانست در 57 کیلو برنده مدال برنز شود. او هم حریفی ایرانی به نام رضا اطری را از پیش رو برداشت و 9-1 پیروز شود.

 تیلور از سال 2017 با یزدانی رقابتی حساس دارد و هرگز برابر این حریف شکست نخورده است. تیلور که به او لقب "شعبده باز" داده اند، یزدانی را قدرتمندترین حریفی می داند که تاکنون برابرش قرار گرفته است. یزدانی در المپیک ریو و در وزن 74 کیلو توانسته بود برنده مدال طلا شود.

 

 

 

 

یزدانی ابتدا در فینال 2-0 از تیلور پیش افتاد ولی سپس کار به تساوی 2-2 کشید. یزدانی سپس یک امتیاز دیگر گرفت ولی به فاصله 15 ثانیه تا پایان تیلور با خاک کردن یزدانی دو امتیاز پیروزی بخش را کسب کرد.

این اولین حضور المپیکی تیلور بود و پنجاه و هفتمین برد متوالی او محسوب می شد.

 

 

1631353

 

 

سال 1924 در المپیک پاریس کاتسوشی نایتو با اصلیتی ژاپنی نخستین کسی بود که توانست از ایالت پنسیلوانیا برنده مدال در رشته کشتی شود و به برنز رسید. او با دست مصدوم توانسته بود عنوان سوم را کسب کند.

تیلور بهترین کشتی گیر تاریخ ایالت پنسیلوانیاست و بین سال های 2011 تا 2013 در رقابت های دانشگاهی ایالت اوهایو نیز قهرمان بلامنازع بود و در واقع از همان روزها نوید ظهور یک کشتی گیر برتر را می داد.

 

دیدگاه‌ها