کد خبر : 1772837 | 16 مرداد 1400 ساعت 11:43 | 8.8K بازدید | 1 دیدگاه

درخواست مس کرمان 

چمن مصنوعی در لیگ یک هم ممنوع شود

چندی پیش سازمان لیگ در نامه ای خطاب به باشگاه مس رفسنجان و هم چنین نساجی مازندران اعلام کرد در فصل پیش روی لیگ برتر بازی در چمن مصنوعی ممنوع خواهد بود.

 چمن مصنوعی در لیگ یک هم ممنوع شود 

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال هم چنین کارگروهی تشکیل داده تا در آینده ای نزدیک استادیوم های لیگ برتری را مجهز به سیستم کمک داور وید ئویی نماید. پیرو این اتفاقات سایت باشگاه مس کرمان در یادداشتی تقاضا کرده است این قوانین خوب به لیگ های پایین تر از جمله لیگ یک هم سرایت کند. 

 

در یادداشت سایت باشگاه مس کرمان می خوانیم: این تصمیم قطعا در بالا بردن کیفیت بازی های فوتبال کشور اثرگذار است و سبب می شود که باشگاه های فوتبال کشور نیز بیشتر در مسیر حرفه ای گری و فراهم کردن امکانات سخت افزاری برای خود گام بردارند.اما این مهم زمانی اتفاق می افتد که فوتبال کشور در لیگ های اصلی خود هم جهت و با سرعت یکسان در این مسیر گام بردارد و به همان اندازه که اتخاذ این تصمیمات در لیگ برتر مهم می باشد، اجرای آن ها در لیگ یک و حتی دو کشور نیز لازم و ضروری است. توجه افراطی و یک سویه به مسابقات لیگ برتر با همین تصمیم گیری ها سبب می شود که یک غفلت کامل در رابطه با مسابقات لیگ یک و دو کشور اتفاق بی افتد و در نهایت فجایعی از دسته آنچه که در مسابقات لیگ دو این فصل کشور علنی شد، رخ دهد.

 

اتخاذ تصمیماتی مثل همین ممنوعیت بازی برروی چمن مصنوعی و یا استفاده از وی ای آر نه فقط برای تمامی سطوح فوتبال کشور امری لازم است که با توجه به اتفاقات و سنگینی بیش از حد مسابقات دسته جات پائین تر، به نوعی برای آن ها خود را واجب نشان می دهد و سبب می شود که باشگاه های فوتبال کشور نیز از همین سطوح یا خود را عادت به حضوری حرفه ای در مسابقات دهند و یا اینکه از شرکت در مسابقات به صورت نیم بند و شلخته انصراف دهند.از همین روست که فدراسیون فوتبال نباید اتخاذ این تصمیمات را تنها منوط به بازی های لیگ برتر نماید و باید زمینه اجرای این گونه تصمیمات مفید برای فوتبال کشور را در لیگ یک و حتی لیگ دو نیز فراهم نماید.

دیدگاه‌ها