کد خبر : 1773076 | 17 مرداد 1400 ساعت 16:14 | 82K بازدید | 11 دیدگاه

حمله کارشناسان سعودی به گنج زاده

تنها فرصت گنج‌زاده برای پیروزی بلند نشدن بود!

پس از کسب طلای سجاد گنج زاده و تمدید ناکامی سعودی ها در کسب طلا المپیک، کارشناسان این کشور صحبت‌هایی علیه قهرمان ایران انجام دادند.

تنها فرصت گنج‌زاده برای پیروزی بلند نشدن بود!

 

به گزارش "ورزش سه"، قهرمانی گنج زاده برای سعودی‌ها قابل هضم نیست و آن‌ها اصلا شکست مقابل ایران را قبول نمی‌کنند. آن‌ها معتقدند گنج زاده مبالغه کرده و حق طارق حامدی را قهرمانی می‌دانند. در همین خصوص رسانه شرق الاوسط طی گزارشی مفصل بازتاب اتفاقات بعد از کسب طلای سجاد گنج زاده را نوشته است. این رسانه سعودی عنوان کرده نفر دوم المپیک قهرمان واقعی است و مردم ایشان را قهرمان می‌دانند.

 سعودی‌ها همچنین معتقدند گنج زاده در یک حرکت متقلبانه خودش را انداخت و روی برانکارد رفت و در نهایت تصمیم گرفتند مدال را به کاراته‌کای ایرانی دهد. آن‌ها نقل‌ قول‌های سجاد گنج زاده را نیز بازتاب داده‌اند و روی جمله گنج زاده مبنی بر ابراز ناراحتی او برای حریفش تاکید داشتند.

علی الزهرانی مربی تیم کاراته عربستان در گفت و گو با این رسانه سعودی گفت: داور بازی ضربه حامدی را به شکل خشن تلقی کرد و علی رغم اینکه کم کاری در ورزشکار ایرانی وجود داشت که سرش را بالا نیاورد و به همین خاطر ضربه به صورتش خورد و این حرکت نباید خشن تلقی می‌شد و یک کم کاری واضحی از سوی ورزشکار ایرانی وجود داشت. او ادامه داد: حامدی در چشم ما یک قهرمان است و تصمیم ظالمانه‌ای ضد ورزش عربستان گرفته شده ولی باز هم یک دستاورد بزرگ است. تصمیمات این چنینی باید به صورت گروهی گرفته شود نه اینکه فقط نظرات داور ترکیه‌ای لحاظ شود. در نهایت این یک دستاورد بزرگ برای عربستان است و این کشور نشان داد در سطح جهان می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

 

1632596

 

1632597

 

1632590

 

ابراهیم القناس، رئیس سابق فدراسیون عربستان هم در صحبتی عنوان کرد: کاراته کای ایران از خلل قانونی استفاده کرد و توانست قهرمان شود. حامدی برای ما قهرمان است و افتخار بزرگی را برای ورزش عربستان به دست آورد.

 

محمد القحطانی قهرمان سابق کاراته عربستان هم گفت: تعجب کردم که این داور ترک را برای بازی در این سطح بزرگ انتخاب شد و خیلی بهتر بود داور ژاپنی انتخاب می‌شد. کاراته‌کای ما قهرمان است و باید از لحاظ ذهنی خودش را ریکاوری کند و عمدی در آن ضربه نداشته و ما تاسف می‌خوریم که تصمیم به این صورت گرفته شد. ما به تلاش‌های مربی و کاراته‌کای خود افتخار می‌کنیم.

 

عماد المالکی قهرمان سعودی هم در صحبتی گفته: شدت ضربه را دکتر و داور تعیین می‌کند و بازیکن ایرانی فهمید که تنها فرصتش است و دیگر بلند نشد و تصمیم را بر عهده داور گذاشت.

دیدگاه‌ها