کد خبر : 1773382 | 19 مرداد 1400 ساعت 11:26 | 16.7K بازدید | 3 دیدگاه

دهمین شکست آبی پوشان در پنالتی های حذفی

ضربات پنالتی برای استقلال خوش یمن نیست

استقلال در حالی یکشنبه شب و در دیدار فینال جام حذفی در ضربات پنالتی کار را به فولاد واگذار کرد که این دهمین شکست آبی های پایتخت در ضربات پنالتی در تاریخ جام حذفی بود.

ضربات پنالتی برای استقلال خوش یمن نیست

به گزارش "ورزش سه"، سناریو فصل قبل جام حذفی برای استقلالی ها تکرار شد. آنها با غلبه بر پرسپولیس در ضربات پنالتی، به دیدار فینال رسیدند و باز هم در بازی پایانی کار را به حریف خود واگذار کردند. اتفاقی تلخ و تکراری که یک بار دیگر برای مجیدی و استقلال رخ داد و آنها این بار در ضربات پنالتی شکست خوردند.


استقلال در طی دو سال گذشته، مقابل پرسپولیس در ضربات پنالتی فوق العاده کار کرده بود و پس از اینکه دیدار یکشنبه شب برابر فولاد به ضربات پنالتی کشیده شد، هواداران این تیم امیدوار بودند که این بار هم پنالتی ها به کمک آبی ها بیاید و آنها با غلبه بر حریف سرسخت خود، عنوان قهرمانی را به دست بیاورند اما این اتفاق رخ نداد و جام قهرمانی به اهوازی ها رسید.


نکته جالب درباره شکست استقلال در دیدار فینال این است که باخت به فولاد، دهمین شکست این تیم در تاریخ رقابت های جام حذفی و در نتیجه ضربات پنالتی بوده است. آبی پوشان تا قبل از بازی یکشنبه شب، در مراحل مختلف جام حذفی 9 بار در پنالتی ها شکست خورده بودند و باخت به فولاد، شکست شماره 10 این تیم در ضربات پنالتی بود. نکته عجیب تر اینکه تاکنون کار استقلال در 4 فینال جام حذفی به ضربات پنالتی کشیده شده که آبی پوشان در 3 مورد بازنده بوده اند.

 

شکست اول:
در اولین دوره جام حذفی در سال 1355، تاج در مرحله یک شانزدهم نهایی، پس از تساوی یک – یک، با نتیجه 5 بر 4 به تهران جوان باخت.

 

1633132

 

شکست دوم:
در پنجمین دوره جام حذفی و در تاریخ 19 اسفند 67، استقلالی ها در مرحله یک چهارم نهایی در دربی تهران، با نتیجه 4 بر 2 به پرسپولیس باختند. امیر قلعه نویی و شکورزاده پنالتی ها خود را از دست دادند.

 

1633130

 

شکست سوم:
استقلال در فینال جام حذفی در تاریه 26 اسفند 69 در ضربات پنالتی با نتیجه 5 بر 6 به ملوان باخت. آن دیدار در وقت های عادی با تساوی بدون گل به پایان رسید و شاهرخ بیانی تنها بازیکنی بود که ضربه اش را از دست داد.

 

شکست چهارم:
استقلال در 25 اسفند 83 و در مرحله یک شانزدهم نهایی به مصاف شاهین بوشهر رفت که جدال دو تیم با تساوی یک – یک به پایان رسید. سلمان شهبازی برای میزبان و مجاهد خذیراوی برای استقلال گلزنی کردند. در پنالتی ها استقلال با نتیجه 4 بر 3 تن به شکست داد و از دور رقابت ها کنار رفت. حسین کاظمى، سبو شهبازیان و رضا عنایتى پنالتی های خود را به گل تبدیل کردند و ضربات خذیراوی و فرزاد مجیدی به هدر رفت.

 

1633133


شکست پنجم:
قهرمان لیگ برتر و مدافع عنوان قهرمانی جام حذفی در تاریخ 10 اردیبهشت 88 و از مرحله یک شانزدهم مقابل مس رفسنجان شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. تلاش دو تیم در وقت های معمول با تساوی 2 – 2 به پایان رسید. میلاد نوری و علی علیزاده برای استقلال و امیرحسین محمدی و میلاد میداوودی برای مس رفسنجان گلزنی کردند.


در وقت اضافی دوم خطای مارتین رائول، دروازه بان مس استقلال را صاحب ضربه پنالتی کرد اما حسین کاظمی فرصت را از دست داد و بازی به ضربات پنالتی کشید. برای استقلال حسین کاظمی، هاشم بیگ زاده، میثم منیعی و علیزاده پنالتی های خود را به گل تبدیل کردند و یدالله اکبری نیز ضربه پنالتی اش را از دست داد تا استقلال از دور مسابقات کنار برود.

 

1633128


شکست ششم:
استقلال در یک بازی عجیب در نیمه نهایی جام حذفی در تاریخ 10 فروردین 92 به سپاهان باخت و حذف شد. ابتدا محمدرضا خلعتبری سپاهان را پیش انداخت اما فرشید طالبی مدافع سپاهان با دریافت کارت قرمز فغانی از زمین بازی اخراج شد. در ادامه خسرو حیدری نیز از بازی اخراج شد و فرزاد حاتمی گل تساوی را وارد دروازه سپاهان کرد.


در پنالتی ها، مجتبی جباری، ساموئل، محمدرضایی و نکونام ضرباتشان را به گل تبدیل کردند اما امیرحسین صادقی پنالتی اش را از دست داد. در حالیکه سپاهان می توانست با پنالتی جمشیدیان برنده شود، اما رحمتی آن را مهار کرد تا کار به ضربات تک به تک کشیده شود. رحمتی خودش پشت توپ ایستاد اما پنالتی اش را خراب کرد. محسن ایران نژاد یک بار دیگر این فرصت را داشت تا سپاهان را برنده کند ولی رحمتی باز هم این پنالتی را مهار کرد. در نهایت فرزاد حاتمی ضربه اش را به گل تبدیل نکرد و سپاهان با باز کردن دروازه رحمتی، برنده این نبرد حساس شد.

 

1633131


شکست هفتم:
استقلال در تاریخ 6 آذر 93 و از مرحله یک چهارم نهایی در وقت های اضافی برابر ذوب آهن به تساوی 2 – 2 رسید. آبی پوشان تا دقیقه 22 با گل های آرش برهانی و کرار جاسم پیش افتادند ولی قاسم دهنوی و مسعود حسن زاده کار را به تساوی کشاندند. در پنالتی ها نیز هاشم بیگ زاده، امید ابراهیمی و آرش برهانی سه پنالتی نخست استقلال را به هدر دادند و ذوب آهن 3 بر صفر برنده شد.

 

1633127

 

شکست هشتم:
در تاریخ 9 خرداد 95 و در فینال جام حذفی، استقلال و ذوب آهن باز هم کارشان به پنالتی کشیده شد. نتیجه دیدار در وقت های عادی و معمول بازی، با تساوی یک – یک به پایان رسید. امید ابراهیمی از روی نقطه پنالتی و سیدمهدی رحمتی با یک گل بخودی، گل های بازی را به ثمر رسانده بودند. در پنالتی ها میثم مجیدی، هرایر مگواین، امید ابراهیمی و یعقوب کریمی برای استقلال گل زدند و علیرضا رمضانی پنالتی اش را خراب کرد تا ذوب آهن قهرمان جام حذفی شود.

 

1633129

 

شکست نهم:
استقلال در تاریخ 10 آبان 97 و در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به مصاف سایپا رفت. دو تیم در جریان بازی به تساوی 2 – 2 رسیدند. فرشید اسماعیلی و الحاجی گرو برای شاگردان شفر و مهدی ترابی و امین حاج محمدی برای تیم علی دایی گل زدند. در حالیکه سایپا از نیمه اول و با اخراج ساموئل سارخو 10 نفره بود، برنده بازی شد. از جمع استقلالی ها تنها آرمین سهرابیان پنالتی اش را به گل تبدیل کرد. مهدی قایدی، روح الله باقری و فرشید اسماعیلی پنالتی هایشان را از دست دادند.

 

1633126

 

شکست دهم:
یکشنبه شب نیز استقلال در فینال جام حذفی و پس از تساوی بدون گل برابر فولاد، با از دست دادن پنالتی توسط فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان، جام قهرمانی را به فولادی ها واگذار کرد.

دیدگاه‌ها