کد خبر : 1773756 | 21 مرداد 1400 ساعت 21:03 | 36.9K بازدید | 4 دیدگاه

با تنها چهار رای مخالف؛

به‌رغم مخالفت رئال و بارسا؛ آغاز همکاری لالیگا و CVC

قرارداد نجومی لالیگا با بنیاد سرمایه گذاری ورزشی CVC با رای مثبت اکثر باشگاه‌های دسته یک و دسته دوم اسپانیا تصویب شد.

به‌رغم مخالفت رئال و بارسا؛ آغاز همکاری لالیگا و CVC

به گزارش "ورزش سه"، صندوق سرمایه گذاری ترجیح داده است که در 10 درصد آن حقوق چهار باشگاهی که به آن رأی منفی داده اند وجود نداشته باشد، اما این توافق برای دیگران تعیین شود.

 

1633727

 

قرارداد مالی نجومی لالیگا به صندوق سرمایه گذاری CVC با ایجاد تغییراتی در آخرین لحظه در مجمع باشگاه ‌ها تصویب شد: CVC درباره 10 درصد سهم خود در حقوق باشگاه هایی که به آن رای مخالف داده اند مذاکره نخواهد کرد. این بدان معناست که رئال مادرید و بارسلونا هیچ مبلغی از 2.7 میلیارد یوروی پیشنهادی توافق شده را دریافت نمی کنند و این قرارداد هیچ تاثیری بر حقوق و درآمد آنها در حال و آینده نخواهد داشت.

 

1633730

این توافقنامه با اکثریت قاطع تصویب شد و تنها چهار رای مخالف داشت: سه تیم از دسته اول و یک تیم از دسته دوم. یک نتیجه مطلوب برای باشگاه های متحد با صندوق سرمایه گذاری CVC: 38 رای مثبت به قرارداد مالی لالیگا.


با این اقدام لالیگا و CVC سعی کرده اند شک و تردیدهای دو باشگاه مخالف این قرارداد را برطرف کنند. از 2.7 میلیارد یورویی که صندوق به باشگاه ها تزریق می کند، 300 میلیون یوروی مربوط به رئال مادرید یا بارسلونا به مدت سه سال دست نخورده باقی می ماند تا شاید نظرشان عوض شود و بخواهند قرارداد را بپذیرند. اما برای بقیه طبق توافق CVC می تواند با 10 سهم از حجم تجارت مذاکره کند بدون اینکه شامل این دو تیم (و نه همه کسانی که مخالف هستند) شود.

 

1633729

رئال مادرید و بارسلونا به این ترتیب تحت تاثیر قرارداد جدید لالیگا، دارایی ها و درآمد آنها قرار نخواهند گرفت. در هر صورت البته به دلیل غنی سازی ساختاری بقیه باشگاه هایی که تزریق مالی دریافت می کنند، نفع خواهند برد. این قرارداد به طور کلی لالیگا را بهبود می بخشد، ارزش آن را افزایش می دهد و حتی باشگاه هایی که آن را نمی خواهند از این امتیاز برخوردار خواهند بود که حقوق پخش تلویزیونی ارزش بیشتری خواهد داشت، بنابراین درآمد بیشتری خواهند داشت.

 

1633726

به گفته انجمن کارفرمایان صندوق CVC این گزینه را ترجیح داده است تا راه اندازی قرارداد موسوم به LaLiga Impulso را ساده کرده و مانع از شکایات رئال مادرید یا بارسلونا شود. این قرارداد به سادگی به هیچ وجه بر شما تاثیر نمی گذارد، مگر از طریق رشد ملموس دیگران به سوی بهتر شدن.

 

 

دیدگاه‌ها