کد خبر : 1774437 | 26 مرداد 1400 ساعت 08:25 | 16.2K بازدید | 3 دیدگاه

قهرمانی در آسیا برای پایان کابوس والیبال؛

ماموریت عطایی بعد از یک دهه انتظار (عکس)

عطایی بعد از یک دهه انتظار، به عنوان نماینده مربیان ایرانی، روی نیمکت تیم ملی می نشیند.

ماموریت عطایی بعد از یک دهه انتظار (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، همکاری آلکنو با فدراسیون والیبال ایران پس از پایان بازی های المپیک 2020 به پایان رسید. جانشین این مربی روس یک مربی ایرانی بود تا بعد از یک دهه بار دیگر شاهد نشستن یک ایرانی روی نیمکت تیم ملی والیبال باشیم.

 

بهروز عطایی، سرمربی 51 ساله ای که بیش از یک دهه از حضورش به عنوان سرمربی در لیگ برتر والیبال ایران می گذرد، بعد از اینکه طی چندین برهه هدایت تیم های ملی والیبال رده های سنی مختلف را به عهده گرفت، به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان منصوب شد تا این تیم را بعد از ناکامی در دو تورنمنت متوالی، برای بازی های آسیایی آماده کند.

 

بعد از مرحوم حسین معدنی که بین سال های 2008 تا 2010 هدایت تیم ملی والیبال ایران را به عهده داشت، دیگر هیچ مربی داخلی را در راس کادر فنی این تیم تا پیش از انتخاب عطایی ندیده بودیم. در این فاصله 10 ساله، 5 مربی خارجی هدایت تیم ملی را به عهده داشتند. ولاسکو به مدت سه سال، کواچ به مدت یک سال، لوزانو به مدت یک سال، کولاکوویچ به مدت سه سال و آلکنو به مدت یک سال سرمربیان تیم ملی در طول یک دهه اخیر بودند.

 

 

حال بعد از این انتظار طولانی، یک بار دیگر یک سرمربی ایرانی را در تیم ملی والیبال می بینیم؛ سرمربی که تا کنون دو بار با کاله موفق به فتح لیگ برتر ایران شده و یک نایب قهرمانی و 4 سومی هم با این تیم کسب کرده است. او به عنوان بازیکن هم دو بار با پیکان قهرمان لیگ برتر ایران شده است. عطایی که دو بار با کاله در جام باشگاههای آسیا حضور داشته و به مقام های قهرمانی و سومی دست یافته، هدایت تیم ملی در بازی های همبستگی اسلامی 2017 به میزبانی باکو را هم به عهده داشت که توانست آن تیم را قهرمان کند. این مربی آملی از سال 2009 تا 2010 نیز به عنوان کمک مربی در تیم ملی ایران حضور داشته و طی سال های اخیر هم تیم ملی زیر 21 سال را قهرمان جهان و آسیا کرده است.

 

عطایی این روزها در حال آماده کردن شاگردان خود برای مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا است که از تاریخ ۲۱ تا ۲۸ شهریور ماه به میزبانی ژاپن برگزار می ‌شود. کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات می تواند یک شروع مطلوب برای عطایی در این برهه مهم از دوران مربیگری باشد. او به خوبی می داند که والیبال ایران بعد از ناکامی در لیگ ملت ها و المپیک، به یک قهرمانی نیاز دارد تا از شرایط فعلی خارج شود.

 

دیدگاه‌ها