کد خبر : 1774472 | 26 مرداد 1400 ساعت 12:25 | 158.7K بازدید | 8 دیدگاه

حال و هوای کاتالونیا بدون لئو

مسی تا 40 سال بارسلونا را رنج می‌دهد

پس از تقریبا هشتصد مسابقه با پیراهن بلوگرانا، لیونل مسی بارسا را ترک کرد و به PSG پیوست. سایه او اما همچنان بالای سر پایتخت کاتالونیاست.

مسی تا 40 سال بارسلونا را رنج می‌دهد

به گزارش "ورزش سه"، "مسی ، مسی ، مسی!"، در دیدار تیم های بارسلونا و رئال سوسیداد (4-2)، در روز یکشنبه، ساعت فقط گذر 10 دقیقه از زمان بازی را نشان داده بود که نوکمپ شروع به فریاد زدن نام لیونل مسی کرد. فوق ستاره آرژانتینی اما در بارسلونا حضور نداشت. او یک روز قبل و پیش از آغاز بازی PSG  مقابل استراسبورگ در پارک دو پرنس برابر هواداران پرشور پاریسی معارفه شده بود.

 

تنها 10 روز پیش از آن هواداران بارسلونا تصور می کردند که نابغه آرژانتینی خود را برای دیدار مقابل رئال سوسیداد، اولین بازی فصل 2021-2022 در لیگ اسپانیا و اولین مسابقه با حضور تماشاگران پس از آن 7 مارس سال 2020 و شروع همه گیری کووید -19، در اختیار خواهند داشت.

 

1632878

 

این البته قبل از بیانیه مضحک مدیریت باشگاه کاتالان در تاریخ 5 آگوست بود که همه چیز را تغییر داد: "لئو مسی دیگر بازیکن باشگاه بارسلونا نخواهد بود. بارسا می خواهد به گرمی از این بازیکن به خاطر همه چیزهایی که به این باشگاه آورده تشکر کند و برای او بهترین ها را در زندگی شخصی و حرفه ای آرزو می کند. "

 

آنتونی گیل، رییس کنفدراسیون جهانی پنی ها، یک گروه از طرفداران باشگاه بلوگرانا، می گوید: "مردم دچار سوء تفاهم شده بودند". چند روز قبل خوان لاپورتا، رییس بارسا، اطمینان داده بود که مذاکرات بین دو طرف به خوبی پیش رفته است. آنتونی گیل ادامه می دهد: "ما این تصور را داشتیم که مسی با بارسلونا ادامه خواهد داد. این بیانیه همه ما را غافلگیر کرد. ما روندی را که منجر به جدایی او شد درک نکردیم. "

 

به گفته خوان لاپورتا، که در ماه مارس به ریاست بارسا انتخاب شد، فاجعه اقتصادی بزرگی که مدیریت قبلی بر جای گذاشت باعث شد باشگاه بارسلونا جواهرش را کنار بگذارد. لاپورتا در کنفرانس مطبوعاتی از تصمیم خود دفاع کرد و گفت: "من نمی توانم آینده باشگاه را رهن دهم، این موسسه بالاتر از همه چیز، حتی بالاتر از بهترین بازیکن جهان است."

 

1634999

 

 

مسی همه جا هست

هفده فصل، 778 بازی و 672 گل بعد، هواداران بارسلونا با از دست دادن بزرگترین بازیکن تاریخ خود یتیم شده اند. و ممکن است فراموش کردن مسی برای آنها بسیار دشوار باشد، زیرا فراتر از تمام خاطراتی که او در این سالها به جا گذاشته، فرار از تصویر ستاره آرژانتینی و فراموش کردن او در پایتخت کاتالونیا دشوار است. اگر در نوکمپ  پرتره "لا پولگا" در 10 آگوست برداشته شد، هنوز عکس های تبلیغاتی لئو در گوشه و کنار شهر یافت می شود.

 

در میدان اسپانیا، تصویری از اوست که از گردشگران دعوت می کند تا به موزه بارسا، که بیشترین بازدید را در مقابل موزه های دالی و پیکاسو در کاتالونیا دارد، بروند. در یک مغازه بزرگ باشگاهی در خیابان اصلی محبوب شهر، هنوز یک تصویر بزرگ از لئو مسی پس از زدن گل پیروزی بخش در پایان بازی ال کلاسیکو مقابل رئال مادرید در سال 2017 وجود دارد. در عکسی که مقابل نوکمپ نصب شده مسی را پس از پیروزی 6-1 مقابل PSG در چمپیونزلیگ در سال 2017 مقابل تماشاگران بلوگرانا می بینیم.

 

پیراهن هایی که نام او را بر خود دارند همیشه در دسترس هستند و در مغازه های باشگاه در بهترین مکان نمایش داده می شوند. همانطور که در چندین مطالعه انجام شده توسط روزنامه ورزشی کاتالونیا به تفصیل آمده است؛ قبل از جدایی ستاره آرژانتینی از هر 10 پیراهن فروخته شده بارسا هشت پیراهن با نام مسی بود، ​​یا به عبارتی 20 تا 30 میلیون یورو درآمد در هر سال.

 

 

1635000

پیراهن‌های مسی هنوز در فروشگاه های بارسا در دسترس هستند
 

 

"غمگین اما سپاسگزار"

در نزدیکی ساگرادا فامیلیا، کارلا، فروشنده یکی از مغازه های باشگاه، به ما اطمینان می دهد که اعلام رفتن مسی باعث افزایش فروش شده است: "مردم آخرین پیراهن را می خواهند." این یک یادگاری است.

خوان که با خانواده اش از السالوادور به بارسلونا آمده است، می گوید دوستانش به او گفته اند چندین پیراهن مسی را برایشان بخرد.

 

البته همه جا اینطور نیست. کریستینا توضیح می دهد که در مغازه اش مقابل نوکمپ، فروش پیراهن های مسی در روزهای اخیر حدود 50 درصد کاهش یافته است. او می گوید حتی پنج یا شش نفر برای پس دادن پیراهن مسی و درخواست بازپرداخت به فروشگاه آمدند. با این حال پیراهن مسی همچنان بیشترین درخواست را دارد، بسیار بالاتر از درخواست برای پیراهن ممفیس دیپای، بازیکن هلندی که در این فصل به بارسا پیوسته است. کریستینا می گوید: "مردم برای خرید پیراهن مسی به اینجا می آیند."

 

این همچنین اولین بار است که کیکو که از سال 1982 هوادار بارسا است، یک پیراهن به نام مسی خریده است. "گراسیاس مسی" ("متشکرم مسی"، به زبان کاتالان) که پشت پیراهن و بالای شماره 10 مسی درج شده ؛ بهترین مثال از احساسی که امروز در بارسلونا وجود دارد.

کیکو گفت: "من ناراحتم اما سپاسگزارم. ناراحت کننده است زیرا بهترین بازیکن تاریخ ما را ترک می کند. اما سپاسگزارم، زیرا او بهترین سالهای زندگی ما را به ما داد. تا چهل سال دیگر مردم درباره او صحبت خواهند کرد. "

 

1634998

پسری با پیراهن مسی روی سکوهای نوکمپ در نخستین بازی فصل بارسا

 

"بهترین سال ها"

با وجودی که پیراهن های لیونل مسی تا چند هفته بعد همچنان به فروش می روند، اما بارسا دیگر نمی تواند روی او برای جذب عموم مردم به ورزشگاه حساب کند. در حالی که نوکمپ می تواند تا 99000 نفر را در خود جای دهد، این ورزشگاه به ندرت پر می شود. میزان حضور تماشاگران در نوکمپ قبل از همه گیری زیر 75 درصد بود و در هر مسابقه حدود 70،000 تماشاگر حضور داشت.


 

در دیدار مقابل رئال سوسیداد در روز یکشنبه تماشاگران به وضوح رو از ورزشگاه برگردانده بودند. تعداد 20،333 بلیتی که در ابتدا رزرو شده بود، کاهش پیدا کرد و از آن تعداد فقط 15280 نفر در ورزشگاه حاضر شدند. بقیه صندلی ها توسط سایر حامیان و گردشگران تکمیل شد: سرانجام 20384 نفر روی سکوهای نوکمپ حاضر شدند.

 

با این حال آنتونی گیل می خواهد این غیبت ها را بیش از حد تفسیر نکند: "بدیهی است که رفتن لیونل مسی تاثیر دارد. اما ما در اواسط آگوست هستیم: مردم تعطیلات می خواهند و آنها این را اولویت بالاتری از بارسلونا قرار می دهند. مهمتر از همه من فکر می کنم که شیوع همه گیری و وضعیت بهداشتی نیز، حتی امروز، همچنان در حال ایجاد ترس و وحشت است. "

 

به خصوص از آنجا که همانطور که رایمون، یکی از هواداران بارسا، به ما یادآوری می کند، اکثر هواداران بلوگرانا سالمند و بنابراین در معرض خطر هستند.

 

1635060

 

برای همه واضح است که این را نباید نشانه نارضایتی از بلوگرانا و افت محبوبیت بارسا دانست. آنتونی گیل می گوید: "بارسا باشگاهی 122 ساله است. این باشگاه در تمام این سالها سختی های زیادی را پشت سر گذاشته است. شاید اینها بهترین سالهای باشگاه بود، اما بارسلونا باشگاهی است که محدود به مسی نیست. "

 

 

دیدگاه‌ها