کد خبر : 1774501 | 26 مرداد 1400 ساعت 14:08 | 8K بازدید | 3 دیدگاه

توپ به زمین صدا و سیما شوت شد

کامرانی فر: بدون VAR هم می توانیم میزبان باشیم

سرپرست دبیری فدراسیون فوتبال اعلام کرد که VAR لازمه میزبانی از مقدماتی جام جهانی نیست.

کامرانی فر: بدون VAR هم می توانیم میزبان باشیم

به گزارش "ورزش سه"، کنفدراسیون فوتبال آسیا این هفته نظر نهایی خود را در مورد میزبانی ایران در انتخابی جام جهانی 2022 اعلام می کند. روز گذشته شاهد انتشار خبری بودیم که طبق آن  AFC اعلام کرد که به علت تحریم ها نمی تواند امکانات استفاده از VAR را به ایران بفرستد که این موضوع باعث نگرانی اهالی فوتبال شد چرا که به نظر می رسد در چنین شرایطی شانس میزبانی ایران به حداقل می رسد.

 

حسن کامرانی فر، سرپرست دبیری فدراسیون فوتبال در مورد خبر فوق گفت: بیش از یک ماه است که فدراسیون فوتبال با جلسات متعدد و برنامه ریزی تلاش می کند که میزبانی را به دست بیاوریم و بازی ها را در کشورمان برگزار کنیم. میزبانی امتیازات زیادی برای تیم ملی دارد و نتیجه نهایی، صعود به جام جهانی است. در برنامه های چند روز قبل هم اعلام کردیم که VAR ملاک برای میزبانی نیست و در بین فاکتورهای اصلی قرار ندارد و بازی های داخلی ما بدون VAR خواهد بود.

 

وی ادامه داد: با این وجود ما تلاش می کنیم که شرایط VAR را فراهم کنیم تا در بازی های آینده این امکانات را داشته باشیم. با FIFA و AFC هم در این مورد مکاتباتی داشته ایم. فدراسیون فوتبال تلاش خود را انجام می هد تا VAR را برای مسابقات بعدی آماده کند ولی برای این مسابقات نیاز نیست که VAR باشد. ما بدون آن هم بازی های مقدماتی را خواهیم رفت.

سرپرست دبیری فدراسیون فوتبال  با اشاره به موضوع حق پخش تاکید کرد: تنها موضوعی که قطعی نشده و ما منتظر آن هستیم، پخش بازی هاست. به محض اینکه تفاهم نامه بین فدراسیون فوتبال، صدا و سیما و AFC برقرار شود، حتما بحث میزبانی ما مشخص خواهد شد. ما جلساتی را با دوستان صدا و سیما داشتیم و در حال پیگیری هستیم.

 

کامرانی فر در مورد خبرهایی که حاکی از به مشکل خوردن میزبانی ایران پس از عدم ورود امکانات VAR به کشور بود گفت: چنین چیزی اصلا صحت ندارد. این موضوع توسط فدراسیون و شخص آقای عزیزی خادم در حال پیگیری است و به محض اینکه مشخص شود، اعلام خواهیم کرد.

وی در مورد اینکه AFC قصد دارد مراحل یک چهارم و نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را در  عربستان برگزار کند گفت: این میزبانی قطعی نشده و هنوز در مرحله صحبت است. ما هم تلاش می کنیم که اتفاقاتی در میزبانی باشگاهها هم صورت بگیرد. نتایج خوبی هم داشتیم. شاید در این مقطع نیاز به این داریم که همه دوستان کمک کنند تا میزبانی را داشته باشیم. بعضی از خبرها که منعکس می شوند از لحاظ روحی و روانی برای جامعه خوب نیست و شرایط را سخت می کند.

دیدگاه‌ها