کد خبر : 1774595 | 27 مرداد 1400 ساعت 01:11 | 17.9K بازدید | 5 دیدگاه

دورتموند ۱-۳ بایرن: اولین جام ناگلزمان با باواریایی‌ها

بایرن مونیخ با پیروزی ۳-۱ مقابل بروسیا دورتموند، فاتح سوپرجام آلمان در سال ۲۰۲۱ شد.

دورتموند ۱-۳ بایرن: اولین جام ناگلزمان با باواریایی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، یولیان ناگلزمان که در این تابستان هدایت بایرن را برعهده گرفت، در دومین بازی رسمی‌اش روی نیمکت این تیم، موفق شد با شکست دادن مردان مارکو روزه، به اولین جامش دست پیدا کند.

دو تیم با ترکیب زیر بازی امشب را شروع کردند:

بایرن مونیخ: نویر؛ استانیزیچ، اوپامکانو، زوله، دیویس؛ کیمیش، گورتسکا؛ مولر، گنابری، کومان؛ لواندوفسکی
دورتموند: کوبل؛ پاسلاک، ویتسل، آکانجی، شولتس؛ بلینگام، داهود؛ موکوکو، رویس، رینا؛ هالند

اولین حمله را بایرن روی دروازه دورتموند طراحی کرد اما ضربه مولر در داخل محوطه جریمه پس از برخورد به بازیکن حریف بلوکه شد چند دقیقه بعد در دهانه دروازه کومان توپ را به آسمان زد تا یک موقعیت خطرناک برای بایرن از دست برود. دروتموند کم کم از فشار بایرن کاست و می توانست در دقیقه 20 به گل برسد اما مانوئل نویر با یک عکس العمل دیدنی راه توپ مارکو رویس را در موقعیت تک به تک بست.

 

1635171

 

رویس در ادامه از روی ضربه آزاد با شوتی خطرناک بار دیگر دروازه نویر را تهدید کرد اما توپ با اختلاف اندک از بالای دروازه راهی اوت شد.


پاس هوشمندانه کیمیش از روی ضربه ایستگاهی با ضربه مولر همراه بود که دروازه هالند و کوبل مقابل آن ایستادگی کردند؛ در ریباند همین توپ لواندوفسکی با شوتی سرکش دروازه دورتموند را هدف گرفت اما ویستل روی خط، توپ را بلوکه کرد.
بعد از این موقعیت ها، دورتموند در دقیقه 39 توسط موکوکو موفق به باز کردن دروازه بایرن شد اما داور آن را آفساید اعلام کرد. یک توپ گیری در میانه میدان از مولر و پاس او به کومان، شوت سنگین او از زاویه بسته را به همراه داشت که به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت. بعد از مهار تک به تک هالند توسط نویر و در حالی که کم کم می رفت نیمه اول با نتیجه مساوی بدون گل به پایان برسد، رابرت لواندوفسکی در دقیقه 41 موفق شد دروازه دورتموند را باز کند؛ سانتر گنابری از سمت چپ با ضربه سر محکم مهاجم لهستانی بایرن به گل تبدیل شد تا بایرن برنده راهی رختکن شود.

 

1635169


در حالی که در نیمه دوم دورتموندی ها به دنبال جبران گل خورده بودند، شاگردان ناگلزمان حریف را غافلگیر کرده و گل دوم را در دقیقه 50 به ثمر رساندند؛ فرار دیدنی گنابری از سمت چپ و ورود به داخل محوطه جریمه با یک پاس در عرض تند و تیز همراه بود، لواندوفسکی در دهانه دروازه از روی توپ پرید تا دروازه بان دورتموند را از صحنه محو کند، این گونه بود که توپ و دروازه خالی، توماس مولر را در یک موقعیت ایده آل گلزنی قرار داد تا این بازیکن بدون دردسر گل دوم را برای بایرن به ثمر برساند.

 

1635173

 

دو دقیقه بعد هالند در موقعیت تک به تک دروازه نویر را باز کرد اما داور این گل را آفساید تشخیص داد.


ده دقیقه بعد از گل دوم بایرن و در حالی که دورتموند به شدت حملات خود افزوده بود، شاهد باز شدن دروازه مانوئل نویر بودیم؛ رویس که در نیمه اول با سوپر سیو دروازه بان بایرن از گلزنی ناکام مانده بود این بار با یک شوت سر ضرب کات دار از پشت محوطه جریمه دروازه را هدف گرفت و توپ در میان پرواز بی ثمر نویر به گل اول دورتموند تبدیل شد تا اختلاف به حداقل برسد.
یک اشتباه فردی مرگبار در دقیقه 74 همه آرزوهای دروتموند را به باد داد. شروع مجدد کوتاه دروازه بان زنبورها با آکانجی، پایان تلخی داشت؛ این بازیکن پس از دریافت پاس از کوبل، پا به توپ شد اما در حالی که چند قدمی از محوطه جریمه دور شده بود با پرس تولسیو، توپ را لو داد؛ توپی که در داخل محوطه جریمه به لواندوفسکی رسید و این مهاجم گلزن در موقعیت تک به تک با دروازه بان دورتموند، توپ را به تور دروازه چسباند تا بایرن سه بر یک پیش بیافتد.

آخرین موقعیت این بازی را در دقیقه 1 + 90 شاهد بودیم که نویر بازهم مقابل ضربه هالند در موقعیت تک به تک ایستادگی کرد تا بایرن با کسب پیروزی سه بر یک، برای نهمین بار فاتح سوپرجام شود.

دیدگاه‌ها