کد خبر : 1775487 | 01 شهریور 1400 ساعت 12:47 | 212.4K بازدید | 6 دیدگاه

طلایی‌ها میلیاردر شدند؛ جایزه عجیب مرد نقره ای

تفاوت پاداش المپیکی‌ها؛ از زمین تا آسمان!

این روزها فدراسیون ها رفتارهای متفاوتی با مدال آوران المپیکی از نظر پرداخت پاداش از خود نشان دادند.

تفاوت پاداش المپیکی‌ها؛ از زمین تا آسمان!

 

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه کمیته ملی المپیک طبق وعده قبلی پاداش های ارزی مدال آوران المپیک توکیو را بلافاصله بعد از پایین آمدن از سکو و در دهکده بازی ها با فرمول 10 هزار یورو به طلایی ها، 5 هزار یورو به نقره ای ها و 3.5 هزار یورو به برنزی ها پرداخت کرد، این روزها فدراسیون ها به دلخواه خودشان پاداش های جداگانه ای را برای این مدال آوران در نظر می گیرند.


در کل ایران 7 مدال از المپیک توکیو کسب کرد که کشتی با 4 مدال آور بیشترین سهم را داشت و فدراسیون های تیراندازی، کاراته و وزنه برداری هم هر کدام یک مدال آور داشتند.


جدا از پاداشی که وزارت ورزش تعیین کرده و قرار است در مراسمی با حضور رییس جمهور با مبالغ 2 میلیارد، یک میلیارد و 250 میلیون و 750 میلیون به ترتیب برای مدال آوران طلا، نقره و برنز پرداخت شود، فدراسیون ها نیز برای تقدیر از ستاره های خود پاداش های جداگانه ای را در نظر گرفتند که اختلاف سطح آنها از زمین تا آسمان است. 

 


کشتی؛ تنها طلایی میلیاردر شد
با حضور علیرضا دبیر و حمید سوریان و البته 4 مدال آور کشتی ایران در المپیک توکیو، مراسم اهدای جوایز کشتی گیران دیروز برگزار و در مجموع 1.6 میلیارد تومان به این 4 نفر اهدا شد.


از این مبلغ یک میلیارد تومان به محمدرضا گرایی دارنده مدال طلای وزن 67 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک توکیو اهداء شد و مبلغ ششصد میلیون تومان نیز به حسن یزدانی دارنده مدال نقره وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد، محمدهادی ساروی دارنده مدال برنز وزن 97 کیلوگرم کشتی فرنگی و امیرحسین زارع دارنده مدال برنز وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد به عنوان پاداش داده شد. 


پیش از این هم مدال آوران ایرانی در توکیو از فدراسیون کشتی پاداش یورویی خود را دریافت کرده بودند که به محمدرضا گرایی مبلغ 5 هزار یورو، حسن یزدانی 4 هزار یورو و محمدهادی ساروی 2 هزار یورو و امیرحسین زارع 2 هزار یورو در توکیو اهداء شده بود. 

 

1636616


کاراته؛ پاداش قابل توجه در انتظار سجاد
فدراسیون کاراته که از سه نماینده خود در توکیو یک طلا توسط سجاد گنج زاده کسب کرد، پاداش قابل توجهی برای این کاراته کا در نظر گرفته است. با اینکه هنوز میزان این پاداش از سوی فدراسیون کاراته اعلام نشده، اما طبق اطلاع خبرنگار "ورزش سه" مبلغ این پاداش قابل توجه و چیزی شبیه پاداشی است که برای تنها طلایی کشتی از سوی این فدراسیون در نظر گرفته شده است. 

 

1636613


تیراندازی؛ پاداش یورویی در توکیو، ریالی در تهران
جواد فروغی که اولین مدال آور تاریخ تیراندازی ایران در المپیک لقب گرفت و توانست با مدال طلای خود تاریخ سازی کند، در همان توکیو 5 هزار یورو از سوی فدراسیون پاداش گرفت. فدراسیون تیراندازی علاوه بر این پاداش در تهران نیز مراسمی را برای فروغی برگزار کرد و از سوی اسپانسرها جوایزی به این قهرمان اهدا شد که بیش از 200 میلیون تومان بود. 

 

1636614


وزنه برداری؛ پاداش عجیب برای مرد نقره ای
اما در میان این پاداش های قابل توجه که از سوی سه فدراسیون دیگر به مدال آوران پرداخت شده، خبرهای رسیده از فدراسیون وزنه برداری نشان می دهد که علی مرادی برای علی داوودی، دارنده مدال نقره دسته فوق سنگین المپیک توکیو پاداش 60 میلیونی در نظر گرفته است! رییس فدراسیون وزنه برداری به علی داودی اعلام کرده است مبلغ ۶۰ میلیون به عنوان پاداش از سوی فدراسیون در نظر گرفته شده که با کسر مالیات قرار است ۵۴ میلیون به او پرداخت شود.

 

1636615

دیدگاه‌ها