کد خبر : 1775650 | 02 شهریور 1400 ساعت 11:29 | 49.1K بازدید | 2 دیدگاه

همه منتظر اولین حرکت اسکوچیچ

ایران مجهول‌ترین تیم گروه A مقدماتی جام جهانی

بازی های گروه A در مقدماتی جام جهانی 2022 در آسیا از 11 شهریور آغاز می شود. ایران – کره جنوبی – امارات – عراق – سوریه و لبنان 6 تیم حاضر در این گروه هستند.

ایران مجهول‌ترین تیم گروه A مقدماتی جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، در هفته نخست بازی ها که 11 شهریور برگزار می شود ایران میزبان سوریه است. عراق در سئول به مصاف کره جنوبی می رود و هم چنین امارات میزبان لبنان است. حال نگاهی خواهیم داشت به برنامه های آماده سازی تیم ها پیش از برگزاری هفته نخست و اینکه تیم ها چه برنامه هایی را پشت سر گذاشته اند. 

 

ایران 
تیم ملی فوتبال ایران سوم شهریور اردوی خود را با حضور بازیکنان داخلی در کمپ تیم های ملی آغاز خواهد کرد. سه روز پیش از برگزاری بازی با سوریه لژیونرها به اردوی تیم ملی ملحق می شوند و به همین بهانه تیم ملی بازی درون اردویی پشت سر خواهد گذاشت. تیم ملی به بهانه بازی با سوریه بازی دوستانه برگزار نخواهد کرد. البته تیم ملی تجربه بازی دوستانه با سوریه را در فروردین ماه سال جاری داشته است. بنا بر اعلام فدراسیون فوتبال از آنجایی که در بازی های دوستانه تیم ملی قادر به استفاده از لژیونرها نیست و نیمی از بازیکنان تیم ملی را لژیونرها تشکیل می دهند تدارک بازی دوستانه ثمر بخشی زیادی برای تیم ملی نخواهد داشت و شاید تیم ملی بازی های متعددی را بدون برگزاری دیدارهای دوستانه دنبال کند. تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی رسمی روز 11 شهریور در استادیوم آزادی تهران میزبان سوریه خواهد بود. 

 

 

کره جنوبی 
بنتو سرمربی تیم ملی کره جنوبی نام 26 بازیکن را برای حضور در اردوی آماده سازی این تیم برای بازی های شهریور یعنی مسابقه با عراق و هم چنین لبنان اعلام کرده است. دو مسابقه ای که در کره جنوبی برگزار می شود. فدراسیون فوتبال کره جنوبی قصد دارد بازی دوم را با حضور حداقلی تماشاگران برگزار کند. نکته قابل تامل اینکه کره ای ها همانند ایران به دلیل بهره گیری از تعداد زیاد بازیکنان لژیونر قادر نبودند اردوی تدارکاتی خارجی را بر پا کنند و یا بازی دوستانه انجام دهند چرا که در این صورت باید بدون لژیونرها به میدان می رفتند. با این حال بنتو امیدوار است با اردوی داخلی که پیش از بازی با عراق برگزار می کند تیمش به آمادگی کامل دست پیدا کند. او برای این بازی ها روی نفرات باتجربه تیمش حساب ویژه ای باز کرده و همه آنها در دعوت کرده است و در لیست تیم ملی کره جنوبی تنها یک بازیکن جدید دیده می شود. 

 

1618400

 

امارات 
تیم ملی امارات برگزاری اردوی تدارکاتی و هم چنین انجام بازی دوستانه را برنامه ریزی نکرده است. بر اساس توافق فن مارویک سرمربی هلندی تیم ملی امارات و فدراسیون فوتبال این کشور لیگ این کشور بعد از برگزاری هفته دوم تعطیل می شود و با اعلام اسامی تیم ملی امارات، این تیم به بهانه بازی به لبنان به اردو خواهد رفت. فن مارویک معتقد است برگزاری بازی های لیگ برتر امارات بهترین اردوی تدارکاتی برای بازیکنان تیم ملی این کشور است که بیشتر در تیم های اماراتی توپ می زنند و در دسترس هستند. از آنجایی که بازیکنان تیم ملی این کشور در تمرینات آماده سازی تیم های باشگاهی حاضر شده اند و در دو هفته از بازی های لیگ برتر نیز به میدان خواهند رفت در اردوی تیم ملی تنها برای هماهنگی تمرین خواهند کرد. 

 

1633122

 

عراق 
عراق برای آماده سازی خود روزهای شلوغی را پشت سر گذاشت و به نوعی می توان گفت پربرنامه ترین تیم در بین تیم های حاضر در گروه A بود. عراقی که به تازگی ادووکات هلندی را به عنوان سرمربی خود برگزیده اند ابتدا اردوی تدارکاتی را در شهر مالاگا اسپانیا برگزار کرده اند و در این شهر دو بازی دوستانه با تیم های نه چندان مطرح اسپانیایی انجام دادند که حاصل آن دو تساوی بود ودر ادامه عراقی ها برای پیگیری تمرینات و حتی بازی های دوستانه راهی ترکیه شدند. محل برپایی اردوی تیم عراق در عراق شهر کایسری است و همان طور که می دانید بشار رسن هم به اردوی تیم ملی عراق اضافه شده است. قرار است عراقی ها از ترکیه راهی کره جنوبی شوند تا 11 شهریور اولین مسابقه خود را در برابر تیم ملی این کشور پشت سر بگذارند.

 

1633027

 

سوریه 
سوریه حریف نخست تیم ملی پیش از بازی با ایران در دوحه اردو می زند. سوری ها قرار بود پیش تر دو بازی دوستانه در شهر دوحه با اوگاندا انجام دهند که این بازی ها لغو شده است. البته برنامه جدیدی جایگزین شده است. سوری ها در دوحه با الجزایر بازی خواهند کرد و بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال قطر پذیرش این تیم انجام شده است. بازی دو تیم پنج شنبه هفته جاری در دوحه برگزار می شود. سوری ها 7 شهریور به بهانه بازی با تیم ملی فوتبال ایران به تهران سفر خواهند کرد. به واقع آنها چهار روز پیش از بازی با تیم ملی فوتبال ایران راهی تهران خواهند شد. نکته جالب اینکه سوری ها برای انجام دیدارهای خانگی شهر امان اردن را انتخاب کرده اند اما برای برگزاری بازی با ایران تصمیم گرفتند در دوحه اردو بزنند. 

 

1452581

 

لبنان 
تیم ملی لبنان در اولین مسابقه خود 11 شهریور میهمان امارات است. با برنامه ریزی صورت رفته از سوی فدراسیون فوتبال لبنان، تیم ملی این کشور اردوی 10 روزه خود را در شهر فجیره امارات آغاز کرده و قرار است تمرینات این تیم پشت درهای بسته برگزار شود. لبنانی ها البته پیش تر اردوی تدارکاتی را در ترکیه برگزار کردند و یک مسابقه دوستانه با تیم الشمال از تیم های حاضر در لیگ ستارگان قطر انجام دادند که دستاورد این بازی دوستانه برای لبنانی ها شکست یک بر صفر بود. ایوان هاسک سرمربی تیم ملی لبنان بشمار می رود که اهل چک است و طبیعتا با توجه به حضور تیم های ایران – کره جنوبی و عراق در این گروه کار سختی برای ماجراجویی پیش رو خواهد داشت. 

 

1634375

 

برنامه بازی های هفته نخست (11 شهریور) 
*ایران – سوریه 
*امارات – لبنان 
*کره جنوبی – عراق

دیدگاه‌ها