کد خبر : 1775856 | 03 شهریور 1400 ساعت 12:25 | 23.5K بازدید | 0 دیدگاه

رونمایی از آیین نامه جذب بازیکن و مربی خارجی

دستورالعمل جدید جذب بازیکن و مربی خارجی از سوی سازمان لیگ به هیات فوتبال استان ها و هم چنین باشگاه های حاضر در لیگ برتر ابلاغ شد.

به گزارش "ورزش سه"، دو شرط اصلی برای جذب بازیکن و مربی خارجی نداشتن پرونده در فیفا که منجر به صدور رای شده باشد و هم چنین ارایه تضمین بانکی به سازمان لیگ برابر با دستمزد بازیکن و مربی خارجی است. البته این ها تنها شرط جذب بازیکن و مربی خارجی نیست. برای حضور به خصوص بازیکن از قارهای مختلف در تیم های لیگ برتری شرط هایی تعیین شده است. به طور مثال بازیکنی که از حوزه آسیا و اقیانوسیه قصد حضور در تیم های لیگ برتری دارد باید در دو سال گذشته در ترکیب تیم ملی امید یا تیم ملی به میدان آمده باشد. هم چنین بازیکنانی یوفا در صورت بازی در لیگ برتر یا جام حذفی آلمان – ایتالیا – فرانسه – اسپانیا و انگلیس می توانند به عضویت تیم های لیگ برتری دربیایند. بازیکنان دیگر کشورهای اروپایی در صورتی حضورشان در تیم های لیگ برتری مجاز خواهد بود که در دو فصل گذشته دست کم در 8 مسابقه از لیگ برتر و جام حذفی برای تیم باشگاهی خود به میدان آمده باشند. برای بازیکنان دیگر قاره ها هم قوانین خاصی تدوین شده تا در نهایت از ورود بازیکن بی کیفیت به تیم های لیگ برتری جلوگیری شود. 

 

در آیین نامه به این نکته اشاره شده که باشگاه ها در قبال کارنامه ای که از بازیکنان ارایه می دهند مسئول هستند. از سویی بازیکنان خارجی که در گذشته در ایران حضور داشته اند و قرارداد آنها با باشگاه ها ادامه دارد یا قصد تمدید قرارداد دارند مشمول این آیین نامه نخواهند شد. 

 

در این دستور العمل در خصوص مربی خارجی هم به این نکته اشاره شده است که مدرک فنی مربی پیش از عقد قرارداد باید از سوی کمیته آموزش فدراسیون فوتبال مورد بررسی قرار گیرد و در صورت تایید باشگاه می تواند با مربی خارجی قرارداد امضاء کند. برای بازیکن و مربی خارجی همان طور که اشاره شد باشگاه ها باید ضمانت مالی رسمی و معتبر به مدت 12 ماه به سازمان لیگ ارایه دهند و در صورتی که مدت زمان قرارداد بیش از 12 ماه باشد برای فصل بعد باید ضمانت نامه جدید ارایه شود. جزییات دستور العمل حضور بازیکن و مربی خارجی جدید در تیم های لیگ برتری از این قرار است:

 

1637143

 

1637144

 

1637142

1637141

1637140

1637139

دیدگاه‌ها