کد خبر : 1776373 | 06 شهریور 1400 ساعت 11:43 | 5.5K بازدید | 1 دیدگاه

لیگ یک؛ بازیکن خارجی ممنوع و چمن مصنوعی آزاد

دو مصوبه جدید برای فصل جدید لیگ برتر تدوین شده است. اول اینکه تیم های لیگ برتری می توانند بازیکن و مربی خارجی جدید بخدمت بگیرند و از سویی بازی در چمن مصنوعی ممنوع است.

لیگ یک؛ بازیکن خارجی ممنوع و چمن مصنوعی آزاد 

به گزارش "ورزش سه"، اما شکل اجرای این مصوبات در لیگ یک تفاوت دارد. در تیم های دسته اولی ورود بازیکن خارجی ممنوع است و از سویی تیم های دسته اولی منعی برای بازی روی چمن مصنوعی ندارند. 

 

فریبرز محمود زاده رییس برگزاری بازی های لیگ یک در پاسخ به این سوال که آیا ممنوعیت بازی در چمن مصنوعی شامل حل تیم های دسته اولی هم می شود یا نه؟ گفت: نه این قانون در لیگ یک صدق نمی کند اما یکی از محورهای اصلی ریاست محترم سازمان لیگ این است که در این زمینه مسابقات نسبت به سال های گذشته بهتر برگزار شود. ما طی سالیانی که لیگ یک را برگزار کردیم با مسئولان همه باشگاه‌ها در بحث برگزاری مسابقات نهایت همکاری و مساعدت را داشتیم اما دیگر این مساعدت‌ها تمام شد و بایستی باشگاه‌های حاضر در لیگ یک وضعیت و استاندارد زمین چمن ورزشگاه میزبانی خود حالا چه مصنوعی و چه طبیعی باشد را به کیفیت بسیار مطلوب برسانند. از همین الان باید باشگاه های لیگ یکی زمین چمن ورزشگاه‌های میزبانی خود را در اختیار گرفته و رسیدگی کنند و اگر زمین چمن‌شان طبیعی باشد آن را رها نکرده و شرایط آن را به شرایط مطلوبی برسانند. اگر هر باشگاه لیگ یکی نتوانست زمین چمن ورزشگاه میزبانی خود را با شرایط مطلوبی به سازمان لیگ ارائه دهد و حتی نتواند امکانات سخت افزاری آن ورزشگاه را به حد استاندارد برساند ما میزبانی را از آن شهر می گیریم و محرومیتی را برای آن شهر و باشگاه در بحث میزبانی لحاظ می کنیم.

 

فریبرز محمود زاده که ریاست کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ را هم برعهده دارد پیرامون ورود خارجی ها به لیگ یک گفت:  ورود خارجی‌ها به لیگ یک همواره یک مصوبه بوده که طبق این مصوبه خارجی‌ها حق ورود به لیگ یک را ندارند. هم چنین نقل و انتقالات تابستانی و پیش فصل لیگ یک 19 آبان ماه به پایان می رسد. نقل و انتقالات لیگ برتر نیز 16 آبان ماه به پایان می رسد و ما زمان پایانی نقل و انتقالات را 19 آبان ماه اعلام کردیم تا اگر بازیکنی در لیگ برتر نتوانست جابه جا شود این فرصت را داشته باشد تا به یکی از تیم های لیگ یکی ملحق شود.

دیدگاه‌ها