کد خبر : 1776436 | 06 شهریور 1400 ساعت 16:39 | 141.6K بازدید | 19 دیدگاه

خرید 100 درصد برنده

یک بازگشت حماسی؛ رونالدو در آغوش اولدترافورد

بازگشت کریستیانو رونالدو به منچستریونایتد یک اتفاق شوکه کننده بود. بسیاری تا آخرین لحظات باور نداشتند که پسر اولدترافورد برگشته است.

یک بازگشت حماسی؛ رونالدو در آغوش اولدترافورد

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته اوله گنار سولسشر سرمربی منچستریونایتد وقتی برای نشست خبری بازی با ولورهمپتون حاضر شد، از قبل می دانست که بازگشت کریستیانو رونالدو به منچستریونایتد قطعی است.

با وجود اینکه گمانه زنی ها بر این بود که رونالدو راهی منچسترسیتی خواهد شد؛ ولی سران یونایتد اطمینان داشتند که می توانند برنده 5 توپ طلا را از رفتن به سیتی منصرف کرده و مسیر او را به 4 مایل دورتر منحرف کنند.

 

 

1638068

 

 

فشار اصلی را سر الکس فرگوسن وارد کرد، زمانی که صبح روز گذشته با رونالدو تماس گرفت تا او را از رفتن به سیتی منصرف کند.

ارتباط بین رونالدو سر الکس فرگوسن قوی و پایدار است و حتی پس از جدایی او از یونایتد در سال 2009 و پیوستنش به رئال مادرید، او مربی اسکاتلندی را همواره "رئیس" خطاب می کند.

 

فرگوسن از رونالدو خواست تا به اولدترافورد برگردد چرا که می دانست از او به عنوان یک قهرمان استقبال خواهد شد و هر چیزی غیر از این، باعث خدشه دار شدن شهرت و اعتبار او میان دوست داران منچستریونایتد می شد. تیمی که از سال 2013 و با جدایی سر الکس فرگوسن، در تلاش برای تکرار افتخارات گذشته است.

 

 

1601337

 

 

جدای از تماس فرگوسن، دو بازیکن قدیمی دیگر یونایتد یعنی ریو فردیناند و پاتریس اورا نیز گفت و گو هایی مثبت با فوق ستاره پرتغالی داشتند. دارن فلچر بازیکن سابق یونایتد و از مدیران فنی فعلی باشگاه نیز به بی بی سی اسپورتس گفت که او نیز بخشی از پروسه بازگرداندن رونالدو بود و تایید کرد که برونو فرناندز ستاره پرتغالی یونایتد نیز درگیر این قضیه شده بود.

 

 

خروج یونایتد از سایه

 

در دوران پسافرگوسن مهمترین هدف یونایتد برای بازگشت به روزهای اوج، بازگرداندن رونالدو و نیز جذب گرت بیل بود. همواره شایعاتی در مورد مذاکره با رونالدو مطرح بود ولی سال به سال کمتر و کمتر شدند و عملا به نظر نمی رسید بازیکنی که بین سال های 2003 تا 2009 توانسته بود در 292 بازی 118 گل به ثمر برساند، در نهایت بازگشتش محقق شود.

 

 

1637204

 

 

وضعیت رونالدو در یوونتوس آشفته به نظر می رسید و او در تمام تابستان تمایل به جدایی داشت و یونایتد نیز شرایط او را به دقت زیر نظر گرفته بود. یوونتوس با مشکلات مالی دست به گریبان بود و با یوفا نیز بر سر پروژه سوپرلیگ درگیری دارد در حالی که یونایتد همراه 5 باشگاه دیگر لیگ برتر از سوپرلیگ کنار کشیده و دیگر مشکلی با یوفا ندارد.

یونایتد می دانست که همیشه خط ارتباطی با ژرژ مندس مدیر برنامه های رونالدو باز است ولی همانطور که سولسشر گفت، در بحبوحه شایعات جدایی رونالدو، همواره سعی داشتند در پس زمینه باقی بمانند.

منچستر اما زمانی وارد میدان شد که بحث انتقال رونالدو به منچسترسیتی بالا گرفت. سیتی تا پنجشنبه در حال مذاکره با رونالدو بود و به نظر می رسید یا اینطور ادعا می شد که به توافق نیز رسیده اند. سیتی اما برای جذب رونالدو نیاز به فروش یکی از بازیکنانش داشت و همین کار را دشوار کرد تا در نهایت از رقابت دست بکشند و زمین را برای  منچستریونایتد خالی کردند.

 

 

1638066

 

 

چرا حالا؟

 

برای یونایتد بازگشت رونالدو در واقع به نوعی اتصال مجدد به دوره ای باشکوه است که مدت زمان زیادی هم از آن نگذشته است. وقتی اوله گنار سولسشر در دسامبر 2019 به عنوان یکی از بازیکنان قدیمی باشگاه موقتا جانشین ژوزه مورینیو روی نیمکت مربیگری شد، منچستر هیچ نشانی از دوران خوش قبل نداشت. رونالدو به خصوص بین 2006 تا 2009 با نبوغ خود لحظاتی ماندگار را برای یونایتد به ثبت رساند و کمک کرد باشگاه افتخاری چون قهرمانی چمپیونزلیگ را در سال 2008 کسب کند اما این انتقال مربوط به زمان حال است و افتخارات، مربوط به گذشته.

 

یونایتد در بازگرداندن رونالدو بدون تفکر کار نکرده؛ چرا که فوق ستاره پرتغالی با وجود اینکه 36 سال دارد، بسیاری از ویژگی های بزرگ و منحصر به فرد خود را حفظ کرده است. ویژگی هایی که او را همراه با لیونل مسی همچنان در دنیای فوتبال بی رقیب نگاه داشته اند. برای مثال فصل گذشته او با زدن 29 گل، بازهم بهترین گلزن سری آ ایتالیا شد.

 

 

1637809

 

 

رونالدو همچنان در بهترین فرم است و به بهترین شکل و حرفه ای تمرین می کند. بی شک او شایسته دریافت قراردادی دو ساله از یونایتد بود و انتظار می رود همه چیز تا سه شنبه رسمی شده و کاغذ بازی ها انجام شوند.

یونایتد باور دارد که ترکیب رونالدو با دیگر بازیکنان جوان و مستعدش، یک ترکیب ایده آل است و با یکدیگر همخوانی دارند. در واقع یونایتد هنوز هم یکی از جوان ترین تیم های لیگ برتر محسوب می شود.

به جذب رونالدو باید انتقال رافا واران و جیدون سانچو را هم اضافه کرد تا ثابت شود یونایتد همچنان می تواند بهترین های دنیا را به خدمت بگیرد. ستاره هایی که از بازی زیر نظر سولسشر خوشحال خواهند بود.

 

 

1638067

 

 

 

پرسش ها در مورد ادینسون کاوانی

 

پاندمی کرونا به منچستریونایتد ضرر اقتصادی 150 میلیون یورویی را وارد کرد اما این تاثیر منفی تنها به شکل مالی نبود. برای مثال دین هندرسون گلر منچستریونایتد پس از سه هفته مبارزه با کرونا همچنان از عوارض آن رنج می برد و ماه گذشته نتوانست در اردوی آماده سازی تیم شرکت کند.

کرونا باعث شده تا منچستریونایتد نیز مثل دیگر باشگاه های لیگ برتر، اجازه همراهی بازیکنان آمریکای لاتین خود برای حضور در بازی های مقدماتی جام جهانی را صادر نکند. ادینسون کاوانی در صورت رفتن به اردوی تیم ملی اروگوئه، طبق قوانین بریتانیا باید در بازگشت، 10 روز قرنطینه شود.

وضعیت کاوانی با بازگشت رونالدو چه تغییری خواهد کرد؟ نه یونایتد و نه خود بازیکن تمایلی به قطع همکاری ندارند. باشگاه صراحتا اعلام کرده است که قرارداد کاوانی را فسخ نخواهد کرد و باید توجه داشت که سولسشر اخیرا او را به تمدید تا سال بعد متقاعد کرده بود. شکی در این نیست که با ورود رونالدو، کار برای کاوانی سخت می شود و البته دست کادر فنی در خط حمله را بازتر خواهد کرد.

شماره 7 منچستر اکنون در اختیار کاوانی است و این سوال مطرح می شود که رونالدو چه شماره ای را به تن خواهد کرد؟ او معمولا در هر تیمی که بوده شماره 7 را در اختیار داشته اما قوانین لیگ برتر اجازه نمی دهد تا این تعویض شماره انجام شود.

 

 

1638021

 

 

اولین بازی رونالدو

 

طبیعی این است که او شنبه دو هفته بعد برابر نیوکاسل در اولدترافورد به میدان برود. پس از انجام دو بازی ملی در مقدماتی جام جهانی، رونالدو به منچستر باز می گردد و سپس مهیای بازی با نیوکاسل خواهد شد.

آخرین باری که رونالدو برابر نیوکاسل در اولدترافورد بازی کرد، در پیروزی 6 بر صفر تیمش موفق به هت تریک شد و دوست داران یونایتد بی صبرانه منتظر تکرار همان اتفاق هستند.

موفقیت واقعی بازگشت این ستاره 36 ساله را تنها می‌توان با آنچه در زمین رخ می‌دهد، ارزیابی کرد- اما اگر بخواهیم از نتیجه نهایی عجیب‌ترین روز نقل و انتقالات نشانه‌ای پیدا کنیم، خرید کریس رونالدو توسط منچستریونایتد، قطعا یک انتقال برنده است.

دیدگاه‌ها