کد خبر : 1776798 | 08 شهریور 1400 ساعت 09:49 | 18.6K بازدید | 5 دیدگاه

رضی؛ وزنه برداری که طلسم برنز را شکست

صبح طلایی دوشنبه؛ پرنده ایرانی قهرمان پارالمپیک

چهارمین مدال طلای ایران در بازی های پارالمپیک توسط امیر خسروانی در پرش طول به دست آمد.

صبح طلایی دوشنبه؛ پرنده ایرانی قهرمان پارالمپیک

به گزارش "ورزش سه"، در آغاز ششمین روز بازی های پارالمپیک و در حالی که هنوز خیلی از مردم ایران از خواب بیدار نشده بودند، ورزشکاران پارالمپیکی ایران در توکیو به دو مدال با ارزش دست پیدا کردند. 


در ابتدا و در مسابقات پرش طول یک مدال طلای شیرین توسط امیر خسروانی برای ایران به ثبت رسید. مسابقات پرش طول بازی های پارالمپیک توکیو در کلاس T12 با حضور 10 ورزشکار از کشورهای آذربایجان، کوبا، سوئد،ازبکستان، آلمان، بلاروس و ایران برگزار شد.

 

1638697


در این مسابقات که به میزبانی ورزشگاه المپیک توکیو برگزار شد، توانست با ثبت رکورد 7 متر و 21 سانتی متر به مدال طلا دست پیدا کند. او در پرش اول خود خطا کرد اما در پرش دوم با ثبت رکورد 7 متر و 21 سانتی متر هم رکورد شخصی اش را شکست و هم به مدال طلا دست پیدا کرد.


ورزشکار کوبا ساوون  پینه دا هم با ثبت  7 متر و 16 سانتی متر توانست به مدال نقره برسد. مدال برنز هم به سعید نجف زاده از آذربایجان رسید که 7 متر و 3 سانتی متر پرید.

 

1638696


اما دقایق زیادی از کسب مدال طلای چهارم ایران در پارالمپیک نگذشته بود که در سالن وزنه برداری نیز خیلی ها انتظار پنجمین طلا را می کشیدند. سامان رضی نماینده ایران در دسته 107 کیلوگرم با ورزشکارانی از مغولستان، مکزیک، آذربایجان، ازبکستان، عراق، گرجستان و آمریکا برای رسیدن به سکوی پارالمپیک رقابت کرد.


سامان رضی با 35 سال سن یکی از امیدهای کسب مدال برای کاروان ایران در پارالمپیک توکیو به شمار می رفت و  مسوولان کمیته ملی پارالمپیک این ملی‌پوش دسته 107 کیلوگرم را در ردیف ورزشکاران شانس کسب مدال طلا قرار داده بودند.


کادرفنی برای نخستین حرکت سامان رضی درخواست وزنه 231 کیلوگرم را دادند که رضی در مهار آن ناموفق بود. داوران این مسابقه به سامان رضی برای حرکت نخست 2 چراغ قرمز و یک چراغ سفید دادند .رضی در دومین حرکت وزنه 231 کیلوگرمی را به‌راحتی مهار کرد تا شانس خود را برای رسیدن به سکو افزایش دهد.

 

1638695


ملی‌پوش دسته 107 کیلوگرم که با 231 کیلوگرم مدال برنزش قطعی شده بود پشت وزنه 233 کیلوگرم قرار گرفت اما در مهار آن ناموفق بود. این اولین مدال برنز کاروان ایران در توکیو بود. 


در این دسته «انخبایارین» ورزشکار مغولستانی با مهار وزنه 245 کیلوگرم رکورد این دسته  را در بازی های پارالمپیک از آن خود کرد. رکورد جهانی این دسته با 247 کیلوگرم در اختیار این ورزشکار قرار دارد.


 بدین ترتیب در اولین ساعات صبح امروز یک طلا و یک برنز برای ایران به دست آمد تا ایران حالا با 4 طلا، 4 نقره و یک برنز فعلا حضور در رده چهارم پارالمپیک را تجربه کند. 


عصر امروز نیز رقابت های پاراوزنه برداری در دسته به اضافه 107 کیلوگرم برگزار خواهد شد و منصور پورمیرزایی نماینده ایران در این وزن است.

دیدگاه‌ها