کد خبر : 1777113 | 09 شهریور 1400 ساعت 15:55 | 23.2K بازدید | 0 دیدگاه

برای حرفه‌ای شدن فوتسال زنان؛

تصمیم ویژه فدراسیون؛ پایان لیگ، آغاز سوپرلیگ!

در جلسه قرعه‌کشی امروز فصل جدید لیگ برتر فوتسال زنان، دبیرکل فدراسیون فوتبال از تصویب یک ساختار جدید برای لیگ برتر فوتسال زنان در سازمان لیگ فوتسال خبر داد.

تصمیم ویژه فدراسیون؛ پایان لیگ، آغاز سوپرلیگ!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی پیش از ظهر امروز مراسم قرعه‌کشی هفدهمین دوره لیگ برتر فوتسال زنان برگزار شد، که یک خبر مهم از سوی دبیرکل فدراسیون فوتبال و هم‌چنین سرپرست سازمان لیگ فوتسال در این جلسه به نمایندگان 16 تیم شرکت‌کننده در فصل جدید مخابره شد؛ این‌که ساختار فصل جدید و فصل آتی فوتسال زنان دستخوش تغییرات مهمی شده است.

 

فصل جدید قرار است برخلاف فصل گذشته این‌بار با حضور 16 تیم پیگیری شود، 16 تیم در دو گروه مرحله مقدماتی را برگزار می‌کنند و سپس از هر گروه 4 تیم برتر راهی مرحله پلی‌آف می‌شوند و برندگان مرحله پلی‌آف هم برگزار کننده مرحله نیمه نهایی هستند؛ اما این ساختار برای فصل آتی قرار است مجدداً دستخوش تغییرات شود.

چرا که براساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فوتسال، قرار است در لیگ سال 1401، 8 تیم صعود کننده به مرحله پلی‌آف، تشکیل‌دهنده سوپرلیگ فوتسال زنان باشند و در واقع 8 تیمی که در لیگ سال جاری موفق به صعود نشوند، جایی در بین تیم‌های سطح اول فوتسال زنان در لیگ سال آینده نخواهد داشت.

 

با این تغییرات مهمی که در دستورالعمل برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتسال زنان اعمال شده، بدون‌شک پیشرفت مهمی در مسیر حرفه‌ای شدن و اعتلای سطح فنی لیگ فوتسال زنان صورت خواهد پذیرفت که می‌تواند در سال منتهی به جام ملت‌های آسیا، کمک بزرگی را هم به تیم ملی فوتسال زنان ایران نماید.

 

دیدگاه‌ها