کد خبر : 1777641 | 12 شهریور 1400 ساعت 13:34 | 28.6K بازدید | 10 دیدگاه

ایده جالب آرسن ونگر

از 2028؛ جام جهانی و یورو هر 2 سال یک‌بار؟

آرسن ونگر مربی سابق ارسنال که این روزها د ر کمیته فنی فیفا مشغول به کار است پیشنهادات جالبی را در مورد جام جهانی و یورو مطرح کرده است.

از 2028؛ جام جهانی و یورو هر 2 سال یک‌بار؟

به گزارش "ورزش سه"، آرسن ونگر سال ها هدایت آرسنال را برعهده داشت تا اینکه سال 2018 از سمت خود کنار رفت و هنوز به دنیای مربیگری بازنگشته است و ترجیح می دهد در کمیته فنی فیفا مشغول به کار باشد. 

سرمربی فرانسوی برای هیجان انگیزتر کردن فوتبال، برنامه های خاصی در نظر دارد. او معتقد است با برگزاری هر دو سال یک بار جام جهانی و نیز رقابت های یورو، شور و انگیزه در فوتبالیست ها و هواداران دو چندان می شود.

 

 

1640103

 

 

ونگر در این رابطه گفت:« ایده ای دارم برای برگزاری هر دو سال یک بار جام جهانی و رقابت های یورو. به این ترتیب هر تابستان یک فینال بزرگ در عرصه بازی های ملی خواهیم داشت. دور مقدماتی بین ماه های اکتبر و مارس برگزار خواهد شد و به جای 4 فیفا دی، دو فیفا دی خواهیم داشت و این باعث می شود فوتبالیست ها 7 ماه را در اختیار باشگاه های شان باشند و از اجبار برای حضور در رقابت های دوستانه که شور و هیجانی ندارد نیز خلاص خواهند شد.»

 

 

1609803

 

 

ونگر ادامه داد:« شاید به نظر برسد این یک سوپرلیگ بازی های ملی باشد اما اینطور نیست. در سوپرلیگ باشگاهی مهمتر از هر چیزی پول و مسائل مالی است و سود باشگاه ها اما در رقابت های ملی، بحث پول در میان نیست و تنها بُعد ورزشی و کیفیت فوتبال مورد اهمیت قرار دارد.

مطمئن باشید با ایده من، هم تعداد بازی ها کم می شود و هم بازیکنان کمتر به تیم های ملی فراخوانده خواهند شد. 166 کشور عضو فیفا با بررسی دقیق تر این ایده موافقت کرده اند و قرار است از سال 2028 به طور جدی مورد بحث فنی گذاشته شود.»

 

دیدگاه‌ها