کد خبر : 1778419 | 16 شهریور 1400 ساعت 11:23 | 8.8K بازدید | 2 دیدگاه

داور بدشگون کره‌ای، قاضی دیدار تراکتور و النصر

داور کره ای که تاکنون 5 بار دیدارهای تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا را قضاوت کرده و تبریزی ها در این بازی ها هرگز به پیروزی نرسیده اند، دیدار آنها با النصر را قضاوت می کند.

داور بدشگون کره‌ای، قاضی دیدار تراکتور و النصر

به گزارش "ورزش سه"، تراکتور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف النصر برود. این دیدار قرار است 23 شهریور در دوحه برگزار شود. طبق اعلام روزنامه الشرق الاوسط عربستان، کیم دونگ جین داور 48 ساله و با سابقه کره ای، قضاوت این دیدار حساس را برعهده دارد.


نکته جالب و عجیب درخصوص این داور، قضاوت های پرشمار او برای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیاست. کیم دونگ جین تاکنون 5 بار دیدارهای تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا را داوری کرده که همگی خارج از ایران برگزار شده اند و تبریزی ها در این دیدارها با 3 شکست و 2 تساوی، هرگز طعم پیروزی را نچشیده اند.


این داور در سال 2009 دو بازی از نمایندگان ایران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را قضاوت کرد که هر دو بازی با شکست آنها همراه بود. ابتدا سپاهان با نتیجه 2 بر یک برابر الاتفاق تن به شکست داد. سپس پرسپولیس مقابل بنیادکار با یک گل مغلوب شد.


در سال 2012 نیز او چند بازی تیم های ایران را قضاوت کرد. ابتدا در جریان شکست 2 بر یک استقلال برابر الجزیره در استادیوم آزادی داور آن بازی بود. سپس دیدار پرسپولیس و الهلال را قضاوت کرد که با پیروزی یک بر صفر نماینده عربستان همراه بود. سرانجام او دیدار استقلال و سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی را قضاوت کرد که با برتری 2 بر صفر زردپوشان اصفهانی به پایان رسید.


او در سال 2013 دیدار الشباب عربستان و تراکتور را داوری کرد که با برتری یک بر صفر نماینده سعودی به پایان رسید. کیم دانگ جین در سال 2014 چهار دیدار نمایندگان ایران را داوری کرد. در جریان پیروزی یک بر صفر استقلال برابر الجزیره در امارات، برد 4 بر صفر سپاهان برابر السد و دو تساوی 0 – 0 تراکتور مقابل لخویا (الدحیل کنونی) و 2 – 2 فولاد برابر السد، این داور کره ای قاضی آن بازی ها بود.

 

1641362


او در سال 2015 نیز در جریان پیروزی های یک بر صفر پرسپولیس مقابل بنیادکار و 2 بر یک نفت تهران برابر الشباب عربستان و شکست 3 بر 2 تراکتور مقابل الاهلی امارات، داور بازی بود. کیم دانگ جین سال 2016 دیدار پاختاکور و تراکتور را داوری کرد که با شکست یک بر صفر نماینده ایران همراه شد.

 

1641364


این قاضی کره ای در سال 2018 بازی استقلال و الریان را داوری کرد که با برتری 2 بر صفر آبی پوشان همراه شد. کیم همچنین دیدار تراکتور و الجزیره که با تساوی بدون گل به پایان رسید را نیز داوری کرد. او داوری دیدار پرسپولیس و نسف قارشی که با برتری 3 بر صفر سرخپوشان همراه بود را نیز برعهده داشت. او همچنین در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان میان استقلال و السد که با تساوی 2 – 2 به پایان رسید نیز داوری کرد. در سال 2019 و در جریان شکست یک بر صفر پرسپولیس برابر السد با تک گل بغداد بونجاح، این داور کره ای قضاوت آن مسابقه را برعهده داشت.

 

1641363


این داور به طور کلی 19 بازی از نمایندگان ایران را قضاوت کرده که در 8 بازی منجر به شکست تیم های ایرانی شده و آنها در 7 مسابقه برنده از زمین خارج شده اند و 4 بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است. البته یکی از پیروزی های نمایندگان ایران نیز برتری سپاهان برابر استقلال است که به نوعی در آن بازی نیز یک نماینده ایران تن به شکست داده است!


کیم دانگ جین همچنین چند بازی تیم ملی ایران را نیز داوری کرده است. در جریان جام ملت های آسیا 2011 که ملی پوشان برابر امارات با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی دست یافتند و همچنین دیدار مقدماتی جام جهانی 2018 که ایران با حساب 3 بر یک از سد ترکمنستان گذشت، این داور کره ای قضاوت آن دو دیدار را برعهده داشت.

دیدگاه‌ها