کد خبر : 1778612 | 17 شهریور 1400 ساعت 08:49 | 210.3K بازدید | 13 دیدگاه

بازتاب پیروزی قاطع تیم ملی در رسانه‌های عراقی

پیروزی پر گل و تحسین برانگیز تیم ملی ایران مقابل عراق، در رسانه های این کشور بازتاب فراوانی داشت.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران شب گذشته با ارائه یک بازی حساب شده و منظم، موفق شد تیم ملی عراق را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد. پیروزی پر گل و قاطعی که در 50 سال گذشته بی سابقه بوده است. شکست ناباورانه عراقی ها، باعث خشم و عصبانیت هواداران فوتبال و رسانه های این کشور شد.


پس از اینکه عراقی ها در گام نخست موفق شدند کره جنوبی را در سئول با نتیجه بدون گل متوقف کنند، هواداران و رسانه های این کشور امید زیادی داشتند تا موفق شوند انتقام شکست دور قبل از مرحله مقدماتی را از ایران بگیرند اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه شاگردان اسکوچیچ یکی از قاطعانه ترین پیروزی های ایران مقابل این حریف سنتی را رقم زدند. بردی که در رسانه های عراق بازتاب زیادی داشت.


وب سایت شفق نیوز با تیتر "عراق در مقدماتی آسیا متحمل شکست سنگینی از ایران شد" نوشت: نیمه اول با برتری تیم ایران و با یک گل به پایان رسید. تک گل ایران در دقیقه دوم توسط جهانبخش به ثمر رسید و تیم ایران کنترل کاملی بر روند نیمه اول داشت. در سمت مقابل، بازیکنان تیم عراق در این نیمه روی به دفاع آورده و عقب نشینی کردند. در نیمه دوم، عملکرد تیم عراق پس از ایجاد چندین تغییر و تقویت خط حمله با حضور مهند علی بهبود یافت و با وجود فشارها و فرصت هایی که بازیکنان ما برای مدت کوتاهی داشتند، نتوانستند گل مساوی را به ثمر برسانند.  پس از بازگشت کنترل بازی به دست ایران، آنها در دقیقه 71 روی یک ضدحمله و به دلیل ضعف پوشش دفاعی، توسط مهدی طارمی دومین گل خود را به ثمر رساندند و قبل از پایان این دیدار تیم ایران گل سوم را توسط علی قلی زاده وارد دروازه عراق کرد.

1641725
روزنامه بغداد الیوم نیز با تیتر "تیم ملی عراق مقابل همتای ایرانی خود شکست خورد" نوشت: تیم ملی کشورمان دومین بازی خود را عصر سه شنبه در مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل ایران واگذار کرد. این دیدار با یک گل غافلگیر کننده و سریع برای تیم ایران و توسط علیرضا جهانبخش در دقیقه سوم نیمه اول، آغاز شد. در نیمه دوم، با وجود تغییرات هجومی دیک ادووکات مربی هلندی، ایران دو گل دیگر به عراق زد. مهدی طارمی مهاجم پورتو در دقیقه 69 روی ضدحمله گل دوم را به ثمر رساند.علی قلی زاده بازیکن تعویضی نیز گل سوم را به ثمر رساند و این بازی با شکست شیرهای بین النهرین مقابل تیم ایران به پایان رسید.

1641724
وب سایت الفرات نیوز نیز با خبر شکست عراق برابر ایران نوشت: تیم ایران همتای عراقی خود را با یک گل سریع و تنها دو دقیقه پس از آغاز بازی غافلگیر کرد. چرا که مهدی طارمی از توپ دریافتی خود در شرایطی که هیچ بازیکن عراقی برای او مزاحمتی ایجاد نکرده بود، استفاده کرد تا با یک سانتر خوب، علیرضا جهانبخش توپ را وارد دروازه فهد طالب کند. تیم عراق سازماندهی دفاعی را که در بازی با کره جنوبی اجرا کرده بود، حفظ نکرد و در ادامه تحت تأثیر مصدومیت بشار رسن قرار گرفت که در میانه نیمه اول زمین بازی را ترک کرد و مربی تیم ملی، جاستین میرام را به عنوان جانشین او انتخاب کرد.

1641723
در ابتدای نیمه دوم، تیم عراق با ضربه سر مهند علی گلی را به ثمر رساند که پس از تأیید VAR مشخص شد گل در شرایط آفساید به ثمر رسیده است. با وجود تلاش مربی برای تغییر روند بازی با ورود مهند علی و فرانس پتروس به جای امیر العامری و شیرکو کریم، عملکرد تیم عراق بهبود پیدا نکرد. با برتری تیم ایران در ادامه بازی، این مهدی طارمی بود که توپ را بین چهار مدافع دریافت کرد و در دقیقه 69 گل دوم را به ثمر رساند. تلاش های ادووکات برای احیای تیم با تعویض محمد قاسم و علاء عبدالزهرا به جای همام طارق و صفا هادی به نتیجه نرسید و هرج و مرج در خطوط دفاعی تیم بدون خلق هیچ گونه تهدیدی به روی دروازه ایران ادامه یافت تا اینکه آنها در دقیقه 90 به گل سوم خود دست یافتند.


علی نوری خبرنگار معروف عراقی نیز این باخت را ذلت بار توصیف کرد. او در صفحه توئیتر خود نوشت: شکست ذلت بار و تلخی  را مقابل ایران متحمل شدیم که در 49 سال گذشته چنین شکستی را مقابل این رقیب قدرتمند نداشتیم. تیم ملی کشورم را تا الان این طور ضعیف ندیده بودم. در این بازی، بازیکنان تنها نام و تاریخ عراق را یدک می کشیدند.

1641722

دیدگاه‌ها