کد خبر : 1778973 | 19 شهریور 1400 ساعت 14:22 | 44.8K بازدید | 8 دیدگاه

میانگین کمتر از 100 روز برای سرمربیگری

فیروز کریمی - برف نه؛ غروب تبریز را خواهید دید؟

باشگاه تراکتور با انتخاب فیروز کریمی، رکوردی جالب را ثبت کرد.

فیروز کریمی - برف نه؛ غروب تبریز را خواهید دید؟

به گزارش "ورزش سه"، دقیقا 3 سال و 3 ماه بعد از روزی که جان توشاک رسمی هدایت تراکتور را برعهده گرفت، حالا زنوزی فیروز کریمی را به عنوان سرمربی تیمش منصوب کرده تا برای دومین سال متوالی با سرمربی ایرانی به استقبال قصد جدید مسابقات برود.

 

از زمانی که پست سرمربیگری تراکتور به ستاره سابق لیورپول تفویض شد تا حالا که آقا فیروز سوت تمرین را در دست گرفته، تی تی ها 10 سرمربی دیگر را هم روی نیمکت داشتند اما ماحصل آن چیزی جز یک قهرمانی جام حذفی و شکستهای متوالی نبوده. برای هواداران تراکتور این است که رکوردشان در بازی با پرسپولیس، در دوره زنوزی به خطر افتاد و حالا تعداد برد لیگ برتری این تیم در تقابل با سرخپوشان پایتخت کمتر شده و قافیه را باخته‌اند.

 

در این سه سال و سه ماه، 12 سرمربی روی نیمکت تراکتور نشستند؛ جان توشاک، محمد تقوی، ژرژ لیکنز، مصطفی دنیزلی، احد شیخ لاری، ساکت الهامی، علیرضا منصوریان، مسعود شجاعی، رسول خطیبی، فیروز کریمی، رسول خطیبی و حالا دوباره فیروز کریمی.

 

1642349

 

به طور میانگین هر یک از سرمربیان تراکتور 3 ماه و 7 روز سرمربی تراکتور بوده‌اند؛ یعنی کمتر از 100 روز. این در حالی است که هیچ یک از سرمربیان این تیم قرارداد کوتاه مدت نداشته‌اند و با قرارداد حداقل دو ساله پای میز مذاکره نشستند. فراز کمالوند در حالی سرمربیگری تی تی ها را قبول کرد که مدیرعامل باشگاه حدود 1000 کلمه درباره این گفت که «بی ثباتی» مشکل اصلی تراکتور است و آنها تصمیم گرفته‌اند دو سال به کمالوند فرصت بدهند اما نتیجه اش چه بود؟ کمتر از دو ماه.

 

نکته جالب اینکه در سه سال قبل از زنوزی که البته نحوه مدیریت باشگاه با اعتراض هواداران نیز همراه بود، تونی اولیویرا، امیر قلعه نویی، یحیی گل‌محمدی و در آخر ارطغرل ساغلام سرمربی تیم بودند.

 

نکته دیگر اینکه تراکتور از زمان ورود به لیگ برتر تا واگذاری به زنوزی، تنها 10 سرمربی را روی نیمکت خود داشت و با احتساب دوره اول لیگ برتر هم این تعداد به دوازده سرمربی که در سه سال اخیر تجربه کرد، نمی‌رسد.

 

اگر قبلا سوال از سرمربیان تراکتور این بود که برف و زمستان تبریز را خواهند دید یا خیر، حالا باید پرسید که آیا اطمینان دارند که تا غروب خورشید در پایان امروز، سرمربی تیمشان خواهند بود؟ آیا واقعا این اطمینان را دارند؟

 

دیدگاه‌ها