کد خبر : 1779119 | 20 شهریور 1400 ساعت 12:24 | 43.5K بازدید | 18 دیدگاه

زمان روبرو شدن با واقعیت فرا رسید؛

16 تراکتوری مقابل النصر 62 میلیون دلاری

تیم تراکتور با 16 بازیکن به مصاف یکی از گرانترین باشگاه‌های لیگ قهرمانان آسیا خواهد رفت.

16 تراکتوری مقابل النصر 62 میلیون دلاری

به گزارش "ورزش سه"، تیم تراکتور روز سه شنبه هفته جاری باید در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل النصر عربستان حضور پیدا کند. این تیم پس از پایان لیگ برتر فوتبال ایران خیلی سریع سرمربی جدید خود را انتخاب کرد تا این گونه پنداشته شود که به دنبال آماده سازی بدون فوت وقت برای بازی با النصر عربستان است. هر چه به بازی با حریف عربستانی نزدیک تر شدیم اما تراکتور به جای آماده شدن برای رویارویی با این تیم، از مرز آمادگی دور و به حاشیه، بحران و فاجعه های بزرگ مثل انصراف از حضور در بازی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نزدیک تر شد.

 

تراکتور روز گذشته سرمربی سابق خود را به عنوان جانشینِ سرمربی که جانشین اش شده بود انتخاب کرد؛ این یعنی یک رفت و برگشت در عرض کمتر از دو ماه! فیروز کریمی با تراکتور لیگ برتر را به پایان رساند؛ فراز کمالوند به عنوان جانشین او انتخاب شد و روز گذشته با استعفای کمالوند، این بار فیروز کریمی جانشین او شد! در همین رفت و برگشت ها باشگاه النصر عربستان 62 میلیون دلار برای حضور قدرتمند در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ عربستان هزینه کرد؛ این هزینه ها از سوی باشگاه عربستانی در حالی صورت گرفت که تراکتور با پنجره نقل و انتقالاتی بسته مواجه بود و هست و هنوز مشخص نیست که این مشکل کی رفع خواهد شد.

 

باشگاه تراکتور چند روز پیش اعلام کرد که از لیگ قهرمانان آسیا کناره گیری می کند؛ دلیل این تصمیم کمبود بازیکن اعلام شد اما با توجه به عواقب این کار نظمی فردای آن روز حرف خود را پس گرفت و اعلام نمود که تراکتور در مقابل النصر حاضر می شود؛ حریفی که با رقم شگفت انگیز 62 میلیون دلار بالاتر از الهلال و تمامی تیم های عربستانی، بیشترین هزینه را در نقل و انتقالات داشته و به حدی بازیکن دارد که مجبور به خط زدن دو بازیکن خارجی خود شد؛ چرا که فقط می توانست از 4 بازیکن خارجی در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کند!

 

1642568

 

در چنین شرایطی بود که تراکتوری ها ترجیح دادند مقابل النصر حضور پیدا نکنند چرا که توان رقابت با این تیم را نداشته و از طرفی هم دوست ندارند شکستی سنگین را مقابل النصر متحمل شوند؛ این گونه بود که فراز کمالوند تنها دو ماه پس از وعده قهرمان کردن تراکتور در لیگ برتر، استعفا داد تا فیروز کریمی روی نیمکت تراکتور مقابل النصر بنشیند؛ او در حالی این مسئولیت را پذیرفته که تراکتور با 16 بازیکن قرار است در برابر حریف عربستانی حضور پیدا کند؛ در حالی که حضور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا برای بسیاری از تیم ها آرزو و برای خیلی ها حسرت است، تراکتور با شرایط فعلی خود در نقش یک حریف از پیش بازنده عمل کرده و مدیران این باشگاه در حالی که توان حل مشکلات را نداشتند حتی حفظ ظاهر هم نکردند تا تیم از نظر روانی هم آمادگی لازم برای مقابله با االنصر را نداشته باشند.

 

لیست 16 نفره تراکتور برای بازی با النصر به شرح زیر است:

محمدرضا اخباری، رضا سیف احمدی، هادی محمدی، سعید ایرانخواه، محمد مسلمی پور، ابوالفضل رزاق پور، بهزاد سلامی، اکبر ایمانی، صیاد کوکبی، سامان نریمان جهان، سعید واسعی، ابوالفصل پورشیخ، محمد خرم الحسینی، سعید کریمی آذر، علی فتحی و امین اسدی

 

1642570

 

در لیست فوق جاهای خالی بسیاری را مشاهده می کنید از جمله خریدهای جدید تراکتور که البته تعدادشان زیاد هم نیست (عبدالله زاده، پورحمیدی، ناصری). باتوجه به باز نشدن پنجره نقل و انتقالاتی تراکتور نمی تواند این بازیکنان را با خود در مقابل النصر داشته باشد و اگر این مشکل به زودی حل نشود شاید خریدهای جدید تیم تبریزی احتمالا همان تصمیمی را اتخاذ کنند که علیرضا نقی زاده گرفت؛ او که اولین خرید تابستانی تراکتور بود پس از این که مشکل پنجره بسته پابرجا بود و حل نشد قرارداد خود را فسخ و به آلومینیوم پیوست.

 

نبود عباس زاده و پیمان بابایی که یکی مصدوم و دیگری به کرونا مبتلاست یکی از بزرگترین مشکلات تراکتور مقابل النصر خواهد بود چرا که این تیم در غیاب دو مهاجم اصلی خود باید دل به جوان ها و بازیکنانی بدهد که برای گلزنی در آسیا هنوز به حد کافی پخته نشده اند. البته چنین مشکلی در دیگر خطوط هم وجود دارد و دست تراکتوری ها به شدت مقابل النصر بسته است.

 

 البته شاید در شرایط فعلی همه باید در فکر رساندن انرژی مثبت به تراکتوری ها باشیم اما خود کرده را تدبیر نیست. مدیران باشگاه تراکتور در طول این دو ماه اخیر به قدری غرق در حواشی و مسائل دیگر بودند که به نظر می رسید بازی با النصر هرگز فرا نخواهد رسید ...

دیدگاه‌ها