کد خبر : 1779565 | 22 شهریور 1400 ساعت 12:44 | 26.8K بازدید | 13 دیدگاه

بررسی الکلاسیکوی آسیا توسط الریاضیة 

استقلال–الهلال؛ زیرذره بین معتبرترین نشریه عربستان

روزنامه الریاضیة معتبرترین نشریه عربستانی، دیدار استقلال و الهلال را زیر ذره بین قرار داده و آن را از تمامی جهات بررسی کرده است.

استقلال–الهلال؛ زیرذره بین معتبرترین نشریه عربستان

به گزارش "ورزش سه"، استقلال و الهلال امشب در دیداری از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم می روند. دیدار بزرگ و حساسی که در سالهای گذشته بارها میان دو تیم برگزار شده و امشب یکی از دو تیم باید با این رقابت ها خداحافظی کند. روزنامه الریاضیة معتبرترین نشریه عربستانی، این دیدار را زیر ذره بین قرار داده و آن را از تمامی جهات بررسی کرده است.

 

این روزنامه در ابتدا به نحوه صعود دو تیم به این مرحله از رقابت ها پرداخته و اینکه الهلال در گروه خود با 10 امتیاز و به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شد در حالیکه استقلال با عبور از الدحیل و الاهلی و الشرطه، به عنوان تیم نخست پای به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا گذاشت.

 

1643422

 

الریاضیة در ادامه نوشته است: پس از صعود سخت الهلال به مرحله یک هشتم نهایی، این تیم دچار تغییرات زیادی شد. لئوناردو ژاردیم به عنوان مربی تیم انتخاب شد و این تیم قراردادی با دو بازیکن  خارجی به نام های موسی مارگا و متئوس پریرا به امضا رساند و سباستین جووینکو نیز از این جدا شد. همچنین عبدالله عطیف نیز پس از مصدومیت در تیم ملی، این دیدار را از دست داد. بدین ترتیب ممکن است ژاردیم ناصر الدوسری را در کنار سلمان الفرج در ترکیب الهلال قرار دهد. ضمن اینکه متئوس پریرا، موسی مارگا و سالم الدوسری جلوتر از دو هافبک میانی بازی می کنند و بافتیمبی گومیس نیز در خط حمله حضور خواهد داشت.

 

از سوی دیگر، استقلال تهران از چند روز پیش به دبی امارات سفر کرد و برای آمادگی با الهلال دیدار دوستانه ای را برگزار کرد. انتظار می رود علیرضا رضایی دروازه بان استقلال به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، در کنار مهدی قایدی که اخیراً به شباب الاهلی دبی منتقل شده است، این دیدار را از دست بدهند. در حالی که برخی از بازیکنان نظیر یزدانی، غفوری، مهری و مطهری که پیش از این در مرحله گروهی نیز حضور داشتند، زیر نظر مربی فرهاد مجیدی، به میدان بروند.

 

این روزنامه در مطلب دیگری به رویارویی های اخیر دو تیم پرداخته و آورده است: الهلال امیدوار است تا تصویر متزلزل و صعود سختی که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 از خود نشان داده بود را با غلبه بر استقلال، حذف کند. قهرمان سال 2019 آسیا به دنبال این است که تعداد پیروزی هایش برابر همتای ایرانی خود را که در تقابل های سالهای اخیر برگزار شده، برابر کند. چرا که در 7 تقابل گذشته دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا، استقلال 4 بار برنده شده و سهم الهلال 3 پیروزی بوده است. دو تیم در دیدارهای آسیایی خود به تساوی نمی رسند و این اولین بار است که استقلال و الهلال در مرحله حذفی یا یکدیگر دیدار می کنند و همیشه در مرحله گروهی به مصاف هم می روند.

 

در نسخه جدید لیگ قهرمانان آسیا، اولین رویارویی دو تیم به مارس 2003 برمی گردد که الأزرق (لقب الهلال) با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید. دو تیم به مدت 10 سال به مصاف هم نرفتند تا اینکه در سال 2013 ایرانیان در بازی رفت و در ورزشگاه شاهزاده فیصل بن فهد با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسیدند اما در بازی برگشت، الهلال در زمین ایران با تک گل نواف العابد یک بر صفر برنده شد.

 

1643424

 

الهلال در سال 2018 در ورزشگاه السیب عمان با گل بخودی عبدالله الحافظ شکست خورد و در دو برگشت نیز استقلال با همان نتیجه یک بر صفر، مجددا به پیروزی رسید. در سال 2019 که الهلال به مقام قهرمانی آسیا رسید، در ورزشگاه حمد بن خلیفه با نتیجه 2 بر یک مغلوب همتای ایرانی خود شد اما الهلال در بازی برگشت و در استادیوم الجزیره امارات با تک گل جووینکو به برتری رسید.

 

با این اطلاعات، الهلال منتظر رویارویی سختی در ورزشگاه زعبیل در باشگاه الوصل امارات در دبی است تا بتواند با پیروزی بر همتای ایرانی خود به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات برسد و لئوناردو ژاردیم پرتغالی روی دستیابی به این هدف حساب می کند. در ترکیب الهلال، بازیکنانی با سابقه طولانی برای حضور در آسیا حضور دارند. افرادی مانند سلمان الفرج، یاسر الشهرانی، سالم الدوسری و همچنین متئوس پریرا به این جمع اضافه شده است.

 

الریاضیة در مطب دیگری به ارزش بازار دو تیم از نگاه ترانسفر مارکت پرداخته و نوشته است که ارزش متئوس پریرا بازیکن جدید الهلال به تنهایی و با 15 میلیون یورو، بیشتر از کل تیم استقلال است. این روزنامه همچنین به صحبت های مربیان در کنفرانس خبری پیش از بازی پرداخته و با تصاویر و گزارشی از آخرین تمرین دو تیم در استادیوم محل بازی، به این دیدار پرداخته است.

 

1643421


الریاضیة در بخش دیگری نیز به گفتگو با یکی از مربیان عربستانی پرداخته است. یوسف الغدیر مربی عربستانی مدعی شده که سه عامل می تواند باعث برتری الهلال برابر استقلال شود. او به الریاضیة گفت: الهلال سلاح های لازم برای عملکرد بهتر نسبت تیم ایرانی را در اختیار دارد که مهمترین آنها مالکیت توپ، فشار روی حریف در زمین آنها و سرعت دو دفاع کناری است. بازیکنان الهلال باید به شیوه معمول خود بازی کنند و از خطاهایی که ممکن است که مدافعین استقلال مرتکب شوند، استفاده کند.

 

1643423

 

این روزنامه در بخش پایانی خود به بررسی جانشین عبدالله عطیف پرداخته است. الریاضیة به نقل از منابع آگاه خود از الهلال نوشت که لئوناردو ژاردیم انتخاب ترکیب اصلی تیمش برای دیدار برابر استقلال  را به جلسه فنی که ساعاتی قبل از رویارویی دو تیم برگزار می شود، موکول کرده است. به گفته همین منابع، ژاردیم از بین دو بازیکن به نام های محمد جحفلی و ناصر الدوسری یکی را به عنوان جانشین عبدالله عطیف انتخاب می کند که این دیدار را به دلیل مصدومیت از دست داده است.

دیدگاه‌ها