کد خبر : 1780497 | 27 شهریور 1400 ساعت 14:26 | 128.4K بازدید | 25 دیدگاه

رزرو جایزه MVP برای پدیده 2021

صابر؛ گلادیاتوری که سر خم نمی‌کند (عکس)

حتی مصدومیت عجیب هم نتوانست جلوی درخشش صابر کاظمی را در نیمه نهایی برابر چین بگیرد.

صابر؛ گلادیاتوری که سر خم نمی‌کند (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، صابر کاظمی را با وجود سن نه چندان بالا و تجربه کوتاه در تیم ملی حالا دیگر نه تنها پدیده، بلکه می توانیم ستاره بنامیم. این بازیکن اهل شهر آق قلای استان گلستان که امسال به دلیل مصدومیت امیر غفور و خداحافظی شهرام محمودی، بازیکنان باتجربه در پست کلیدی پشت خط زن بیش از قبل فرصت بازی در لیگ ملت های والیبال 2021 را پیدا کرد، توانست نمره قبولی از مردم بگیرد؛ با اینکه تیم ملی والیبال نتایج خوبی به دست نیاورده بود.


این ستاره 205 سانتی متری توسط بهروز عطایی به اردوی مسابقات قهرمانی آسیا دعوت شد تا در غیاب غفور، به گزینه شماره یک سرمربی تیم ملی برای پست پشت خط زن تبدیل شود؛ همانطور که در مسابقات نشان داده گزینه شماره یک و مطمئن جواد کریمی روی تور است.


کاظمی که در اکثر بازی های ایران تا اینجای جام عنوان امتیازآورترین بازیکن را کسب کرده، روز عجیبی را در بازی برابر چین سپری کرد. تنها چند دقیقه تا شروع بازی باقی مانده بود و صابر هم مثل بقیه بازیکنان در حال گرم کردن خود بود. او وقتی به سمت نیمکت می رفت، به شکل عجیبی با دیگر بازیکن جوان تیم ملی(مهدی جلوه) برخورد کرد و به خاطر ضربه ای که به بینی اش خورد، نقش بر زمین شد!


وقتی پزشکان بالای سرش رفتند، متوجه خونریزی بینی کاظمی شدند که او را در شرایط نامساعدی در فاصله چند دقیقه مانده تا شروع بازی قرار داد. این اتفاق غیرمنتظره برنامه های عطایی را بهم ریخت و مداوا روی بینی صابر باعث شد عطایی در ترکیب اولیه، اسماعیل نژاد را جایگزین او کند.


در ست اول با اینکه صابر کاظمی با بانداژ بینی خود از روی نیمکت بازی را دنبال می کرد، ایران مشکل خاصی در امتیازگیری نداشت و توانست به برتری برسد. این اتفاق باعث شد تا عطایی برای ست دوم هم دست به ترکیب برنده نزند. اما در ست دوم ایران در حمله و دفاع دچار تزلزل شد تا صابر کاظمی از سوی عطایی فراخوانده شده و با همان چسب های روی بینی اش به زمین برود.


اتفاقا ورود صابر با همان شرایط اتفاقات مثبتی را در زمین برای ایران رقم زد و او توانست یک امتیاز سرویس هم به دست بیاورد؛ اگرچه برای جبران امتیازات از دست رفته دیر شده بود.

 

1645039


این تصویری از ست چهارم می‌باشد که پزشکان تیم‌ملی از وقفه به وجود آمده در بازی استفاده کرده و به درمان بینی و پای مصدوم صابر کاظمی به صورت همزمان می‌پردازند

 


صابر کاظمی که خودش هم برای حضور در زمین شوق نشان می داد، در ست سوم از ابتدا به زمین رفت و در ست های سوم و چهارم نمایش فوق العاده چه روی تور و چه در خط سرویس از خود نشان داد.


البته که صابر کاظمی به جز مصدومیت از ناحیه بینی، از ناحیه مچ پا هم دچار مصدومیت بود. همین باعث شد در برخی از وقفه های بازی، پزشکان همزمان روی بینی و پای او کار کنند تا صابر بلافاصله وارد زمین شود.


در روزی که صابر کاظمی شرایط مساعدی نداشت و در دو ست به عنوان بازیکن ثابت به زمین نرفت، بازهم با 18 امتیاز عنوان امتیازآورترین بازیکن زمین را به دست آورد. این اتفاق نشان از تاثیرگذاری بالای شماره 11 ایران در روندی است که تیم ملی تا فینال طی کرده و کوچکترین لغزش را داشته است.


بی جهت نیست که بهروز عطایی با وجود مصدومیت های صابر کاظمی به حضور او در زمین در بازی با چین اصرار داشت. حالا پزشکان تیم باید تلاش کنند تا در بهترین حالت صابر را به فینال حساس قهرمانی آسیا برسانند.


به نظر می رسد با ادامه این روند صابر کاظمی یکی از کاندیدای اصلی کسب عنوان MVP در پایان رقابت های قهرمانی آسیا در ژاپن خواهد بود.

 

دیدگاه‌ها