کد خبر : 1780620 | 28 شهریور 1400 ساعت 00:53 | 19.8K بازدید | 1 دیدگاه

101 پاس گل، تاریخسازی ستاره صربستانی آژاکس

دوشان تادیچ ستاره صربستانی آژاکس در دیدار این تیم برابر کامبور، توانست صدمین و صد و یکمین پاس گل خود در لیگ هلند را به ثبت برساند.

101 پاس گل، تاریخسازی ستاره صربستانی آژاکس

به گزارش "ورزش سه"، آژاکس هفته پنجم لیگ هلند اردیویژه را با یک پیروزی حیرت انگیز پشت سر گذاشت. تیم ترسناک تن هاخ در ورزشگاه خانگی خود یوهان کرایوف آرنا، با 9 گل تیم نگون بخت کامبور را در هم کوبید تا با 13 امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به آیندهون، به صورت موقت به صدر جدول صعود کند.

 

بدون شک دوشان تادیچ ستاره صربستانی آژاکس مرد نخست تیمش در این بازی بود. ستاره باتجربه و 32 ساله صربستانی ضمن اینکه گل پنجم تیمش را وارد دروازه حریف کرد، 2 پاس گل نیز به دیوید نرس و استیون برهیوس داد و در پیروزی پر گل تیمش نقش بزرگی را ایفا کرد.

 

اما اتفاقی که در این دیدار باعث شد تا نام تادیچ در فوتبال هلند ماندگار شود، رکورد بی نظیری است که این بازیکن به ثبت رسانده است. تادیچ با 2 پاس گلی که در دیدار برابر کامبور به ثبت رساند، به رکورد 100 و در ادامه 101 پاس گل در تاریخ لیگ هلند یا اردیویژه رسید و نام خود را جادوانه کرد.

 

1645311

 

این بازیکن که در سال 2010 و با قراردادی از تیم ویودونای صربستان به تیم خرونینخن پیوست، سال 2012 راهی تونته شد. او سپس سال 2014 و به مدت 4 سال راهی لیگ برتر انگلیس شد و پیراهن ساوتهمپتون را پوشید تا اینکه در سال 2018 راهی آژاکس شد و به یکی از مهره های کلیدی و تأثیر گذار این تیم ریشه دار و قدیمی تبدیل شد.

 

در واقع تادیچ طی تنها 8 فصل به رکورد خارق العاده 101 پاس گل در لباس 3 تیم رسیده است. البته فصل هشتم حضور او در لیگ هلند به تازگی آغاز شده و این بازیکن می تواند تا پایان فصل این رکورد جالب را افزایش دهد. او با این رکورد، به نخستین بازیکن در این قرن تبدیل شد که به این آمار رسیده و بالاتر از حکیم زیاش و درک کویت قرار دارد.

 

تادیچ که توانایی بازی در پست وینگر چپ را دارد، طی این مدت 97 گل نیز برای سه تیم هلندی در لیگ این کشور به ثمر رسانده و در 231 دیداری که در اردیویژه به میدان رفته، روی 198 گل تأثیر مستقیم داشته که آماری حیرت انگیز برای این بازیکن محسوب می شود.

دیدگاه‌ها