کد خبر : 1781765 | 02 مهر 1400 ساعت 22:36 | 56.2K بازدید | 5 دیدگاه

پدری که به رویایش رسید و درگذشت

تراژدی خانوادگی یک هفته پس از جشن بزرگ

پدر نیکولا زالفسکی ستاره 19 ساله رم که هفته گذشته و پس از نخستین بازی فرزندش برای تیم ملی لهستان روی سکوهای ورزشگاه اشک می ریخت، در گذشت.

تراژدی خانوادگی یک هفته پس از جشن بزرگ

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال خارج از تمامی مسائل ریز و درشتش و اینکه همواره از آن به عنوان یک رشته خشن یاد می شود، ورزشی است که همیشه و در هر لحظه و در هر مکانی، سرشار از هیجانات و احساسات بوده و اتفاقاتی که درون مستطیل سبز و یا روی سکوهای ورزشگاه ها رخ می دهد، باعث جریحه دار شدن عواطف و احساسات علاقه مندان به این رشته ورزشی می شود.

 

یکی از اتفاقات تلخ و ناراحت کننده ای که امروز رخ داد، باعث عزادار شدن ستاره جوان تیم مورینیو و همچنین تیم ملی لهستان شد. نیکولا زالفسکی بازیکن 19 ساله و لهستانی است که در رده های پایه رم ایتالیا فوتبالش را آغاز کرد و درخشش این بازیکن باعث شد تا به تیم بزرگسالان راه یافته و فصل گذشته در دقایقی هرچند کوتاه برای این تیم به میدان برود و حتی در بازی برگشت از مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا، دروازه منچستریونایتد را باز کند.

 

1647172

 

عملکرد خوب این ستاره جوان حتی ژوزه مورینیو را نیز مجاب کرد تا نام او را در فهرست تیم اصلی خودش درج کند و در این میان پائولو سوسا سرمربی لهستان نیز در اقدامی قابل تحسین نیکولا زالفسکی را به تیم ملی دعوت کرد و او در دیداری از مرحله مقدماتی جام جهانی برابر سن مارینو فرصت حضور در میدان را به دست آورد. شاید سوسا هرگز فکرش را نمی کرد بعدها بخاطر این تصمیم شجاعانه و دعوت از زالفسکی و بازی دادن به او، چه کار بزرگی را در زندگی اش انجام داده باشد.

 

1647147

 

فرصت 24 دقیقه ای که نصیب نیکولا زالفسکی 19 ساله شد، به یک پاس گل نیز ختم گردید تا او در نخستین بازی ملی اش، نمره قبولی کسب کند. اما دیدار لهستان و سن مارینو در استادیوم المپیکو دی سراواله یک تماشاگر ویژه داشت و او کسی نبود جز کریستوف زالفسکی پدر نیکولا ستاره جوان رم و لهستان که از روی سکوها نظاره گر نخستین بازی ملی فرزندش بود.

 

در لحظاتی که نیکولا وارد زمین شد و پاس گل داد، پدر او به شدت احساساتی شد و روی سکوهای ورزشگاه اشک می ریخت. او خودش را به تماشاگران حاضر در استادیوم معرفی کرد و از درخشش فرزندش احساساتی شده بود. تصاویر پدر نیکولا زالفسکی توسط عکاسان حاضر در استادیوم شکار شد و به سرعت فضای مجازی را در نوردید چرا که او با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد و دیدن رویای حضور فرزند جوانش در پیراهن تیم ملی، برای او بسیار لذت بخش بود.

 

1647148

 

فوتبال و اتفاقات درون و بیرون از آن، همیشه یک داستانی برای غافلگیری علاقه مندان به خود دارد. چرا که زبیگنیو بونیک رئیس افتخاری فدراسیون فوتبال لهستان در توئیتر خود خبر ناخوشایند درگذشت پدر نیکولا زالفسکی را منتشر کرد. کریستوف که نزدیک به 20 روز پیش رویای دیدن فرزندش در پیراهن تیم ملی لهستان را به چشم دیده بود، نتوانست به بیماری سرطان غلبه کند و جانش را از دست داد.

 

او پس از تحقق رویای بزرگ پوشیدن پیراهن تیم ملی لهستان بر تن فرزندش، نتوانست اشک شوقش را پنهان کند. کریستوف در مصاحبه ای گفته بود: «من توانستم پسرم را در لباس تیم ملی ببینم. تمام خانواده ما در یک سرخوشی بزرگی هستیم. ما آسمان را لمس کردیم.» حالا کریستوف پدر نیکولا زالفسکی ستاره 19 ساله رم و تیم ملی لهستان پس از اینکه به آرزوی بزرگ خود رسید، از دنیا رفت اما توانست آنچه را که می خواهد، قبل از مرگ به چشم ببیند.

دیدگاه‌ها