کد خبر : 1782056 | 04 مهر 1400 ساعت 12:45 | 38.4K بازدید | 6 دیدگاه

مدال آوران کشتی آمریکا چند دلار جایزه گرفتند؟

پاداش طلای تیلور؛ 3.5 برابر حسن یزدانی!

فدراسیون کشتی آمریکا برای مدال آوران طلایی خود در المپیک پاداش قابل توجهی در نظر گرفت.

پاداش طلای تیلور؛ 3.5 برابر حسن یزدانی!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که بخش اعظمی از پاداش مدال آوران المپیکی ایران هنوز پرداخت نشده، شب گذشته مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیکی آمریکا در شهر نیویورک برگزار و پاداش قابل توجهی به ستاره های کشتی این کشور پرداخت شد.


تیم کشتی آمریکا در المپیک توکیو ۳ طلا، ۲ نقره و ۴ برنز در دو رشته آزاد و فرنگی کسب کرد و در مجموع ۹۵۰ هزار دلار برای مدال‌آوران کشتی آمریکا در نظر گرفته شده بود.


پاداش در نظر گرفته شده نسبت به المپیک ریو (۶۰۰ هزار دلار) رشد چشمگیری داشته است. بودجه این پاداش از سوی حامیان مالی با حمایت فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک آمریکا تامین شده است.


جالب است بدانید دیوید تیلور و استیوسون دارندگان مدال طلای المپیک مبلغ ۲۵۰ هزار دلار پاداش گرفتند. به مدال‌آوران نقره ۵۰ هزار و برنز ۲۵ هزار دلار اهدا شد.

 

1647708


حامیان مالی کشتی آمریکا همچنین برای مدال‌آوران مسابقات جهانی نروژ که از ۱۰ تا ۱۸ مهر برگزار می‌شود هم جوایزی در نظر گرفته‌اند. قرار است به مدال‌آوران طلا، نقره و برنز به ترتیب ۵۰، ۲۵ و ۱۵ هزار دلار پاداش داده شود.


این در حالی است که مدال آوران کشتی ایران فقط پاداش ارزی خود را که توسط کمیته ملی المپیک در همان توکیو پرداخت شد، دریافت کردند و در داخل کشور نیز از فدراسیون پاداش ریالی گرفتند. هنوز پاداش اصلی که قرار است از سوی دولت پرداخت شود و میزان آن 2 میلیارد تومان برای مدال آوران طلایی المپیک است، پرداخت نشده و زمان پرداخت آن هم مشخص نیست.


البته حتی اگر این پاداش هم پرداخت شود، بازهم مبالغی که کشتی گیران ایرانی دریافت می کنند، با همتایان آمریکایی شان متفاوت است؛ اتفاقی که به دلیل نرخ بالای ارز در ایران طبیعی به نظر می رسد. 


به عنوان مثال اگر حساب کنیم تیلور فقط همین مبلغ 250 هزار دلاری را به عنوان پاداش دریافت کرده باشد، با تبدیل آن به نرخ داخلی متوجه می شویم که این مبلغ چیزی نزدیک به 7 میلیارد تومان است. 


این در حالی است که محمدرضا گرایی، تنها طلایی کشتی ایران در توکیو 2 میلیارد از وزارت ورزش دریافت می کند و مجموع پاداش های او از فدراسیون، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و سایر نهادها شاید نهایتا به 4 میلیارد تومان برسد.


حسن یزدانی هم که باید از سوی وزارت ورزش پاداش یک میلیارد و 250 میلیون تومانی را دریافت کند، در مجموع چیزی حدود 2 میلیارد پاداش از سوی نهادهای مختلف به خاطر نقره المپیک دریافت خواهد کرد. البته که او به عنوان مرد نقره ای ایران در المپیک، از چهره ای مثل کایل اسنایدر که با مدال نقره وزن 97 کیلوی کشتی آزاد به کشورش بازگشته، بیشتر پاداش دریافت خواهد کرد. اسنایدر در این مراسم 50 هزار دلار پاداش گرفته که چیزی حدود یک میلیارد و 350 میلیون تومان محاسبه می شود.

دیدگاه‌ها