کد خبر : 1782337 | 05 مهر 1400 ساعت 20:37 | 115K بازدید | 15 دیدگاه

پای کار، دقیق، منظم و جدی؛

گلوی مهدوی‌کیا در کمپ تیم ملی گرفت(عکس)

اولین اردوی آماده‌‎سازی تیم فوتبال المپیک ایران با حضور بیش از 60 بازیکن در کمپ تیم‌های ملی ساعاتی پیش به پایان رسید.

گلوی مهدوی‌کیا در کمپ تیم ملی گرفت(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، برای برگزاری این اردو 65 بازیکن به اردوی تیم ملی فراخوانده شده بودند که البته برخی از آنها قادر به حضور در تمرینات نشدند تا برخی از گروه‌ها مثل گروه سوم با کمتر از 22 نفر تمرین کنند. این نفرات در سه گروه که هر کدام طی سه روز و 5 جلسه تمرینیِ نوبت صبح و عصر تمرین کردند، کارشان را در کمپ تیم های ملی زیر نظر مهدی مهدوی کیا و کادرش دنبال کردند و سرانجام ظهر امروز (دوشنبه 5 شهریورماه 1400) گروه سوم نیز 5 جلسه تمرینی را پشت سر گذاشتند و مرخص شدند.


پس از اینکه چند هفته پیش مهدی مهدوی کیا نامش از سوی فدراسیون به عنوان سرمربی جدید تیم ملی زیر 23 سال ایران برای حضور در مقدماتی بازی های المپیک 2024 پاریس معرفی شود، گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد عدم حضور این چهره شاخص فوتبال ایران در راس کادر فنی تیم زیر 23 سال شنیده می‌شد، اما سرانجام یکی از اهداف بزرگ عزیزی خادم به واقعیت بدل شد تا مهدوی کیا که نایب رئیس علی کریمی و یکی از رقبای او در انتخابات فدراسیون به شمار می‌‍رفت، کار خود را در بخشی که تخصص دارد و چندین سال است که در کادمی کیا آغاز کرده، در سطحی بالاتر آغاز کند.

 

1648246


بازیکنانی که طی این روزها زیر نظر مهدی مهدوی‌کیا کار کار کردند، او را مربی‌‎ای دقیق توصیف می‌کنند که به شدت به نظم پایبند است و البته در این بین ایجاد ارتباط موثر با بازیکنان که در این رده سنی اهمیت بسیاری دارد، از نکات قابل توجه دیگر است که رضایت خاطر بازیکنان جوان دعوت شده را به همراه داشته است. اما شاید مهم‌‎ترین موضوع در کار مهدی مهدوی کیا که در این چند روزه کاملا به چشم آمده، حضور همیشگی و فعال او در تمرینات بوده است.


مهدوی کیا به همراه کادری که برای رساندن تیم ملی به المپیک 2024 گرد هم آورده، به جای ایجاد رقابت‌های شدید میان بازیکنان نظیر برگزاری فوتبال درون تیمیِ جدی که پیش‌تر در برخی اردوهای تیم المپیک شاهدش بودیم و گاهی سبب ایجاد مصدومیت‌های شدیدی هم می‌‎شد، با ایجاد بخش‌های مختلف تمرینی، علاوه بر دوری کردن از ایجاد این فضای رقابتی، سعی در سنجش میزان تاکتیک‌پذیری بازیکنان نیز داشته است و موارد مورد نظرش را طی 15 جلسه‌ای که برگزار کرده با وسواس به آنها گوشزد کرده است و آنطور که بازیکنان حاضر در اردو می‌گویند کاپیتان سابق تیم ملی و باشگاه هامبورگ از بس طی روزهای اخیر با فریادهایش در کمپ تیم ملی سعی بر انتقال نکات مورد نظرش داشته، با گلو و صدای گرفته به پایان این اردو رسیده است.

 

1648243


قرار است مهدی مهدوی‌کیا که اولین اردوی آماده سازی تیم المپیک ایران را در سکوت خاتمه داد، به زودی با برگزاری یک نشست خبری در مورد شرایط اردو و بازیکنان دعوت شده به تیم ملی صحبت کند و سپس بلافاصله دومین اردوی تیم فوتبال المپیک ایران با دعوت از 23 بازیکن که طی روزهای اخیر شرایطشان زیر نظر گرفته خواهد شد، ادامه پیدا می‌کند. البته که شاید در این اردو بیشتر از نام‌های شاخته‌ شده‌تر استفاده شود، ولی این اطمینان به سایر بازیکنان داده شده که در صورت عدم دعوت، در اردوهای بعدی از آنها استفاده خواهد شد.

 

1648236

 

1648239

 

1648242


در لیست جدید تیم امید شاید از بازیکنانی نظیر محمد خدابنده لو که در دوره قبلی نیز حاضر بوده، استفاده شود. البته برخی بازیکنان نظیر خدا بنده لو شرایط رسیدن به بازی های 2024 پاریس را ندارند ولی تجربه آنها می‌تواند به صعود راحت تیم ملی در مرحله اول کمک کند.

 


بازی‌های مقدماتی المپیک از سوم آبان ماه در 10 گروه چهار تیمی و یک گروه سه تیمی از سوم آبان ماه آغاز می‌شود و تیم‌های برتر گروه‌های یازده‌گانه به علاوه چهار تیم برتر به مرحله بعدی مسابقات که در ازبکستان برگزار خواهد شد، راه پیدا می‌کنند. ایران در مرحله اول مقدماتی با کشورهای تاجیکستان، نپال و اردن هم‌گروه شده و شهر دوشنبه به عنوان میزبان بازی های این گروه معرفی شده است.

 

1648245

 

1648237

 

جان لامرز هلندی و 57 ساله که در کارنامه مربیگری او حضور در باشگاه آیندهوون هم دیده می شود یکی از دستیاران مهدی مهدوی کیا در تیم امید است که بازیکنان حاضر در اردو واکنش‌های مثبتی به روش کاری او داشته‌اند.

 

1648238

 

1648240

 

1648241


 

دیدگاه‌ها